qunio Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Kolejny artykuł zawieszeniowy http://www.sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/czucie-jedcai kilka przemyśleń na temat crashpadów http://www.sportjazda.pl/index.php/testy/zabezpieczenie-motocykla-przed-skutkami-upadkow Jakby ktoś reflektował to serdecznie zapraszam :-) Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Witam miałem ostatnio problemy techniczne i strona była niedostępna, ale pewnie i tak nikt nie zauważył ;) Ja zauważyłem, bałem się, że strona padła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Ja zauważyłem, bałem się, że strona padła. o to fajnie! Padła chwilowo, bo namieszałem coś na serwerze, ale fakt że zapał też czasem przygasa ;-) Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 (edytowane) Cześć trochę o przeciwskręcie http://www.sportjazd...azdy/przeciwskt Edytowane 19 Maja 2012 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shuy Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Cześć trochę o przeciwskręcie http://www.sportjazd...azdy/przeciwsktJeden z wielu, ale jeden z fajniej opisanych. Tak to powinno być pokazywane w szkołach jazdy. Cytuj Szukam go Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Ładnie to opisałeś, ale przeciwskręt nie jest techniką jazdy. Dzięki. Jeśli zaczyna się ją używać świadomie to może jest? Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Cześć! Zainteresowanym polecam najnowszy artykuł http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/dynamometr-do-zawiesze Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Cześć to nie jest nowy artykuł, ale został uzupełniony o filmik, który prezentuje próżniową metodę napełniania amortyzatorów. Myślę, że dość ciekawy dlatego postanowiłem zrobić napisy. Fajnie widać na nim całe wnętrze amortyzatora bo jest on przeźroczysty. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem to polecam http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/zawieszenie-tylne Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malaaa Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 super sprawa :) trzymam kciuki za sukces :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 (edytowane) super sprawa :) trzymam kciuki za sukces :) dzięki! Sukces już jest bo się za to wziołem heheh co samo w sobie jest dla mnie cudem :biggrin: Aha zrobiłem jeszcze napisy do filmiku jak ustawić sag. Jakby nie było napisów z automatu, klikać na przycisk cc proszę u dołu ekranu. http://www.youtube.com/watch?v=FjGgq1z9zbo&feature=relmfu W przyszłym tygodniu powinno pojawić się video jak ustawić widelec typu BPF. Na razie można zapoznać się z budowa takiego widelca tutaj http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/widelec-bpf Edytowane 18 Sierpnia 2012 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Zapowiadany materiał o dużym tłoku http://www.sportjazda.pl/index.php/ustawienie-zawieszenia/jak-ustawi-widelec-bpf Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Jakby kto przy sobocie chciał poczytać o "dwururce" http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/amortyzatory-dwururowe Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Ten film o sagach jest zajebisty. W ogóle to robisz fajną robotę, tak trzymaj! Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 (edytowane) Qunio, pooglądałem sporo filmów od tego miłego, łysiejącego pana w okularach, poczytałem też trochę i zastanawia mnie tłumienie dobicia (kompresja) tylnego amortyzatora. Jak to z nim jest, kompresja działa na wyjściach z zakrętów (wg tego pana oraz wg nich http://www.gostar-ra...set-up.htm , punkt "Rear Compression", tak właśnie jest)? Przecież na wyjściach odwijamy gaz i działamy siłą na amortyzator, która go przecież rozkłada (ogon się podnosi, niwelujemy SAG), czyli powinno wtedy działać tłumienie odbicia. Czy może jest tak, że działanie tej siły ściska sprężynę (czyli kompresja) i siła sprężystości unosi tył? Kompresja tyłu chyba powinna mieć znaczenie w trakcie składania się. Czy coś jest nie tak w moim rozumowaniu? Edytowane 3 Września 2012 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 5 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 (edytowane) Qunio, pooglądałem sporo filmów od tego miłego, łysiejącego pana w okularach, poczytałem też trochę i zastanawia mnie tłumienie dobicia (kompresja) tylnego amortyzatora. Jak to z nim jest, kompresja działa na wyjściach z zakrętów (wg tego pana oraz wg nich http://www.gostar-ra...set-up.htm , punkt "Rear Compression", tak właśnie jest)? Przecież na wyjściach odwijamy gaz i działamy siłą na amortyzator, która go przecież rozkłada (ogon się podnosi, niwelujemy SAG), czyli powinno wtedy działać tłumienie odbicia. Czy może jest tak, że działanie tej siły ściska sprężynę (czyli kompresja) i siła sprężystości unosi tył? Kompresja tyłu chyba powinna mieć znaczenie w trakcie składania się. Czy coś jest nie tak w moim rozumowaniu? Cześć i dzięki.Przepraszam, że nie odpisuje, ale odwiedzam wątek zazwyczaj jak mam coś nowego, dzięki za cynk ;-) Skonsultuje to z tym niezwykle pomocnym i miłym panem i wrzucę jego opinię na ten temat, ok? Według mnie to jest jest tak: otóż to czy amortyzator będzie ściskany czy rozciągany w czasie przyspieszania zależy od tego w jakiej pozycji swoim skoku znajduje się tylne zawieszenie. Na poniższym wykresie: oś pionowa - procentowa wartość oddziaływania sił zapobiegających siadaniu (reakcje wahacza i łańcucha http://www.sportjazd...eszenia-tylnego więcej , oś pozioma skok. Niestety antisquat nie jest stały w całym skoku tylnego zawieszenia. Ten konkretny wykres jest dla zx6r i można zauważyć, że antisquat wynosi 100% dla ugięcia około 30 mm co odpowiada wartości sagu. Co to znaczy, że anti-squat wynosi 100%? Oznacza to, że w momencie przeniesienia ciężaru na tył podczas przyspieszania tył ani się nie ugnie ani nie podniesie - innymi słowy ten przeniesiony ciężar zostanie całkowicie zniesiony. Jeśli tylne zawieszenie będzie znajdować się w górnych partiach skoku to antisquat będzie w stanie nie tylko zrównoważyć ciężar, ale nawet dalej je rozciągnąć proporcjonalnie do ilości przyspieszenia. Jeśli antisquat jest poniżej 100% to reakcje łańcucha i wahacza, nie będą w stanie zrównoważyć całkowicie tego przeniesienia ciężaru czego wynikiem będzie ugięcie się tyłu. Oczywiście nie będzie to ugięcie takie jak w przypadku antisquat równemu 0%, kiedy to przeniesienie ciężaru nie było by niczym zrównoważone. Poniżej 0% mielibyśmy już sytuację "wspomagania" ugięcia tyłu przez te siły. Tak więc, jeśli tylne zawieszenie zostanie ugięte z jakiegokolwiek powodu (najazd na wybój, siły działające w zakręcie lub większe obciążenie na przykład) antisquat zostaje zredukowany. To, między innymi, dlatego producenci stosują progresywne mechanizmy dźwigniowe tylnego amortyzatora by zrekompensować mniejszy antisquat niżej w skoku zawieszenia - będzie na mojej stronce super artykuł tego pana za jakiś czas w którym ta progresywność mechanizmu dźwigniowego zostanie poruszona. Jeśli możemy dostarczyć więcej podparcia dla tyłu tłumieniem przy niskich prędkościach kompresji jakie występują podczas przyspieszania to tłumienie dobicia będzie tutaj też ważne, ale należy pamiętać, że tłumienie zależy od prędkości (ugięcia, rozprężenia) - jeśli zawieszenie się nie porusza to nie ma tłumienia. Odpowiedź na pytanie czy tył się unosi czy siada podczas przyspieszania będzie musiała zatem brzmieć to zależy ;-) W różnych motocyklach będzie to wyglądać inaczej a także w różnych okolicznościach będzie to wyglądać inaczej z racji tego, że w czasie jazdy wszystko się tak dynamicznie zmienia. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to napisz a ja zapytam tego pana on pracował w zespołach Mistrzostw Świata więc można przypuszcza, że będzie w stanie lepiej odpowiedzieć a póki co był bardzo dla mnie pomocny. Ciekawe ile chłop jeszcze ma cierpliwości ;-) Wykres: www.sportrider.com SportJazda.pl: Hello Mr Taylor I'm sorry to trouble you again but I think I need a consult. Having watched you videos one guy is asking me why compression damping is important when accelerating out of the corners when there is antisquat acting trying to raise the rear not compress it. I replied that the percentage of antisquat depends on the position of the rear suspension in its travel and whereas near topped out position the anti-squat might be above 100% further down the suspension stroke it is usually reduced, hence less anti squat and more rear compression under load transfer to the rear. When cornering the suspension is compressed already and on-throttle weight transfer to rear will cause squat not rise. Would that be correct? Thank you! Robert Taylor: Pretty much yes! Edytowane 6 Września 2012 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.