Skocz do zawartości

Robię taką stronkę


qunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.sportjazda.pl/index.php/techniki-jazdy/ergonomia-ustawienie-dwigni jakby ktoś był zainteresowany, dodałem więcej zdjęć tym razem

 

Bądźcie pozdrowieni!

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qunio, na MCN pojawił się krótki, kompaktowy poradnik odnośnie ustawień zawieszenia. Co prawda pokazany na Ohlinsie, ale można traktować uniwersalnie:

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2011/October/oct411-Ohlins-suspension-set-up-guide/

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na kontynuacje artykulu o pozycji w zakrecie :)

 

Mam nadzieję, że uda mi się dojść do tego, myślę, że najlepiej będzie porozbijać zakręt na części i omówić wszystkie po kolei dohamowanie, szczyt i wyjście - oczywiście jest sporo do omówienia w tych aspektach i pewnie nigdy nie będzie to opis skończony;)Jak najwięcej chce robić sam a w tej części roku może być problem z materiałami, bo nie mam gdzie bezpiecznie jeździć tak naprawdę, ani nikogo kto by dokumentował pewne rzeczy ani tez sprzętu jeśli chodzi o ścisłość - pełna partyzantka. Nie wiem czy przez zimę w tym dziale coś się pojawi oprócz kilku artykułów Keith'a Coda, które łaskawie pozwolili mi przetłumaczyć. Mogę pisać teksty, ale bez zdjęć czy wideło to będzie jakoś łyso. Jeśli chodzi o schodzenie na kolano, bo każdy o to pyta to najlepiej rozpocząć od kościoła tam się najlepiej schodzi ;) a tak poza tym to polecam książki, chyba seria Twist of the Wrist jest już przetłumaczona w dwóch częściach, nie wiem co tam jeszcze ciekawego po Polsku. Nie wiem czy pogańskie języki sa Ci znane, ale tutaj coś można zobaczyć - technika na szykany i szybkie zmiany.

 

 

Pozdro

 

qunio, na MCN pojawił się krótki, kompaktowy poradnik odnośnie ustawień zawieszenia. Co prawda pokazany na Ohlinsie, ale można traktować uniwersalnie:

 

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2011/October/oct411-Ohlins-suspension-set-up-guide/

 

Dzięki za linka już sobie zapodam. Obejrzałem, i faktycznie trochę się różni to zawieszenie jeśli chodzi o to co jest w większości, opis dość powierzchowny i co mi się nie podobało to ustawienie rekomendowane przez producenta - wiadomo jeśli ktoś nie ma czasu na eksperymenty to niech lepiej już sobie tak ustawi, ale nic się w ten sposób nie dowie o zawieszeniu, bo zmienia wszystkie nastawy na raz - tak jak to Pan na filmie robił. Poza tym nie wiadomo w jakich warunkach producent testował te ustawienia a co jak jest chłodniej lub cieplej? Już to nie będzie działało, tak samo. Jeśli olej ma już ponad rok to też to trzeba brać pod uwagę. Nie wspominając już o indywidualnych preferencjach, sposobie obchodzenia się z hamulcem i gazem itp. Ten opis, który zamieściłem na stronie stwierdzam skromnie, że jest dużo lepszy i co najważniejsze daje szansę poczucia na własnym ciele co dają poszczególne regulatory.

W przyszłości też bym chciał takie materiały filmowe zrobić (tylko lepsze), muszę się zaopatrzyć w sprzęt - może z przyszłej wypłaty ;) Lubię oglądać na youtube serię two cliks out, którą prowadzi nie jaki Dave Moss, czasem ma chłop jakieś dziwne teorię, ale generalnie można coś się dowiedzieć ciekawego na temat czytania opon na przykład.

 

Jutro może napiszę jakieś porównanie między widelcem kartridżowym a BPF, bo znalazłem fajną animację na youtube i będzie materiał wideło od razu fajny, który od razu pokaże też jak działa kartridż jak dla kogos tekst jest niebyt jasny. W kolejności pasowałoby omówić sprężyny i opony, tylko czekam na materiały od jednej firmy. Jak nie przyślą będę musiał sam jakieś spreparować ;)

 

Pozdro

 

 

No i napisałem http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/widelec-bpf

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka już sobie zapodam. Obejrzałem, i faktycznie trochę się różni to zawieszenie jeśli chodzi o to co jest w większości, opis dość powierzchowny i co mi się nie podobało to ustawienie rekomendowane przez producenta

To był materiał, który miał 8 minut :) To o czym dalej piszesz to można opowiadać i przez 2h, wątpię czy ktoś przyzwyczajony do teledyskowego formatu YT dotrwałby do końca, ale masz za to pole do popisu, bo widzę że zapał póki co jest :)

 

Tak naprawdę to ustawienia zawieszenia "pod siebie" każdy musi dojść sam, względnie z pomocą specjalisty, który wytłumaczy co i jak i ustawi motocykl, ale zawsze odbywa się to pod konkretnego jeźdźca i jego preferencje. I jest tu trochę miejsca na eksperymenty.

 

 

W tym filmiku tylko zaznaczono pewne podstawy, o których trzeba wiedzieć.

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był materiał, który miał 8 minut :) To o czym dalej piszesz to można opowiadać i przez 2h, wątpię czy ktoś przyzwyczajony do teledyskowego formatu YT dotrwałby do końca, ale masz za to pole do popisu, bo widzę że zapał póki co jest :)

 

Tak naprawdę to ustawienia zawieszenia "pod siebie" każdy musi dojść sam, względnie z pomocą specjalisty, który wytłumaczy co i jak i ustawi motocykl, ale zawsze odbywa się to pod konkretnego jeźdźca i jego preferencje. I jest tu trochę miejsca na eksperymenty.

 

 

W tym filmiku tylko zaznaczono pewne podstawy, o których trzeba wiedzieć.

 

:) no jakoś lubię to robić, choć za coś jeść trzeba i to jest zawsze taka walka. Trochę szkoda, że większość robi tu przez całe życie rzeczy, których nienawidzi. To smutne.

 

Podejrzewam, że większość temat zawieszeń może mało jarać, dlatego pewnie spora część by nie dotrwała do końca :)

 

Jeszcze się będę zastanawiał jak to zrobić.

 

Pozdro i dzięki za linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Strona jest bardzo fajna, lubię sobie poczytać.Martwię się tylko że niektóre zagadnienia będą niezrozumiałe dla mało ogarniętych.

 

Nooo :D

 

 

Kiedys cos tam czytałem na tej stronce i musialem sie posilac "tłumaczeniami". Ale z tego co widze stronka, której szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strona jest bardzo fajna, lubię sobie poczytać.Martwię się tylko że niektóre zagadnienia będą niezrozumiałe dla mało ogarniętych.

 

A może to będzie dla nich szansa - będą chcieli zrozumieć i się nagle lub stopniowo ogarną? Więcej wiary w ludzi :icon_razz:. Chociaż chociaż, czy aby w temat zawieszeń będę się zagłębiać...?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi! Będę się starał pisać lepiej kolejne artykuły choć chciałem przejść do jeszcze większych szczegółów i aspektów jak geometria itp, pewnie lepiej by było zacząć od takich absolutnych podstaw podstawowych. Może do wiosny coś wymyślę, co i jak. Trochę przeanalizowałem co ludzie szukają w google i informacji o zawieszeniach nie szuka praktycznie nikt. Trochę nie ma targetu na takie rzeczy. Wiem, że ludzie po prostu chcą jeździć i im się nie chce albo nie mają czasu. Nie wiem czy jest sens kontynuować jak sobie to przeanalizowałem, ale jeszcze trochę to pociągnę ;) To miała być strona głównie o technikach jazdy a jakoś się robi o zawieszeniach - może dlatego, że mi sprzęt coś zaniemógł i już zimno ;) Poza tym mam dylemat, który w sumie się spotęgował po tych ostatnich wypadkach. Ciężko pisać ludziom żeby trenowali niektóre rzeczy na ulicach, chociaż sam to robię i nie będę ściemniał, że jeżdżę tylko po torze bo jeżdżę i ćwiczę głównie na ulicy niestety. Trudno takie coś popierać a z drugiej strony ciężko popierać niećwiczenie. Nie chciałbym żeby się komuś coś w trakcie stało.

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

miałem ostatnio problemy techniczne i strona była niedostępna, ale pewnie i tak nikt nie zauważył ;) Korzystając z bezrobocia napisałem kolejny artykuł, jakby ktoś był skłony przeczytać to zapraszam

 

http://www.sportjazda.pl/index.php/zawieszenie/opony-motocyklowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...