Skocz do zawartości

Triumph Daytona T595i, brak mocy i dławienie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Daytone z roku 1999,z którą miałem już problem z wężem od podciśnienia. Jednak mam kolejny kłopot....od pewnego czasu Triumphik do 5 tyś ma małą moc i tak coś dziwnie idzie, tak bardzo nierówno. Jeśli chce szybko ruszyć to musze go wkręcić na 4tyś obrotów, przy normalnym starcie powoli się rozkręci. Natomiast prawdziwy dramat zaczyna się z ruszaniem pod górke, w tedy to trzeba ją do 5-6 tyś wkręcić aby poszła. Dodam ze powyżej 5-6 tyś idzie jak szalony i wraca normalny dzwięk silnika trzycylindrowego. Podejrzewam że ma to też związek z szarpaniem na niskich obrotach przy stałej prędkości (jazda po mieście). I kolejny związek, przy redukcjach gdy się go wysprzęgli obroty spadają tak nisko, że czasami zgaśnie. Dodam że moto po wymianie oleju, regulacji zaworów. Kolejny problem to szarpanie przy hamowaniu (nasila się w gdy tarcza już ciepła) ale to już na inny temat.

Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Daytone z roku 1999,z którą miałem już problem z wężem od podciśnienia. Jednak mam kolejny kłopot....od pewnego czasu Triumphik do 5 tyś ma małą moc i tak coś dziwnie idzie, tak bardzo nierówno. Jeśli chce szybko ruszyć to musze go wkręcić na 4tyś obrotów, przy normalnym starcie powoli się rozkręci. Natomiast prawdziwy dramat zaczyna się z ruszaniem pod górke, w tedy to trzeba ją do 5-6 tyś wkręcić aby poszła. Dodam ze powyżej 5-6 tyś idzie jak szalony i wraca normalny dzwięk silnika trzycylindrowego. Podejrzewam że ma to też związek z szarpaniem na niskich obrotach przy stałej prędkości (jazda po mieście). I kolejny związek, przy redukcjach gdy się go wysprzęgli obroty spadają tak nisko, że czasami zgaśnie. Dodam że moto po wymianie oleju, regulacji zaworów. Kolejny problem to szarpanie przy hamowaniu (nasila się w gdy tarcza już ciepła) ale to już na inny temat.

Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to prosze o info.

 

 

Z tego co się orientuje to Daytona T595i jest na wtrysku, więc mogą to być elektroniczne gremliny. Najpierw polecam bez inwazyjną metodę; odłącz akumulator na ok.30min, podłącz, odpal moto i zostaw na biegu jałowym (bez dotykania manetki) aż się porządnie rozgrzeje (2-3 cykle wentylatora). To spowoduje uczenie się na nowo ECM. Jest to również dobra okazja na pomiar ładowania ponieważ regulator jest gorący i objawią się jego ewentualne słabości.

 

edit: możliwe też że są nieszczelności w układzie dolotowym.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to Daytona T595i jest na wtrysku, więc mogą to być elektroniczne gremliny. Najpierw polecam bez inwazyjną metodę; odłącz akumulator na ok.30min, podłącz, odpal moto i zostaw na biegu jałowym (bez dotykania manetki) aż się porządnie rozgrzeje (2-3 cykle wentylatora). To spowoduje uczenie się na nowo ECM. Jest to również dobra okazja na pomiar ładowania ponieważ regulator jest gorący i objawią się jego ewentualne słabości.

 

edit: możliwe też że są nieszczelności w układzie dolotowym.

 

Zgadza się kolego, moto na wtrysku. Zrobiłem tak jak mówisz. Moto bez akumulatora ponad 40min potem 4 starty chłodnicy i nic, dalej to samo :( wieczorem bądź jutro zamieszcze kilka filmików jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się kolego, moto na wtrysku. Zrobiłem tak jak mówisz. Moto bez akumulatora ponad 40min potem 4 starty chłodnicy i nic, dalej to samo :( wieczorem bądź jutro zamieszcze kilka filmików jak to wygląda.

 

Nie świeci ci się lampaka "check engine"? Nie gaśnie na ciepłym silniku? Obroty nie wariują? Sprawdzałeś ładowanie aku?

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka "check engine" gaśnie po odpaleniu.

Na ciepły jak i na zimnym obroty falują.

Ładowanie aku wydaje mi się, że dużego znaczenia nie ma, w każdym bądź razie ładuje i aku dobre, bo po staniu w garażu ponad dwa tygodnie odpalił bez najmniejszego problemu.

 

http://codiii85.wrzuta.pl/film/0ynFCwQrvtD/triumph_daytona_t595i

http://codiii85.wrzuta.pl/film/71yDVq1mboR/triumph_daytona_t595i

http://codiii85.wrzuta.pl/film/a5CWhdMZhJL/triumph_daytona_t595i

 

Tutaj kilka filmików jak to wszystko wygląda i chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepna bezinwazyjna proba naprawy to przejrzenie wszystkich kostek i oczyszczenie wtykow ( plyn do polaczen elektrycznych + smar diaelektryczny w kostki ) o raz to samo robimy z polaczeniami masowymi na silniku i ramie oraz na laczkach wszystkich czujnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli check engine gaśnie to teoretycznie pomiary ze wszystkich czujników nie przekraczają normy, jednak nie oznacza to że są prawidłowe. Objawy, które wymieniłeś mogą wskazywać na nieprecyzyjny odczyt TPS (czujnik położenia przepustnicy) tzn. uszkodzony lub przestawiony. Sygnał z TPS jest jednym z najważniejszych parametrów przy niskich prędkościach obrotowych, przy wyższych obrotach traci na znaczeniu dlatego praca silnika może się wtedy poprawiać. Wartość sygnału TPS dla obrotów biegu jałowego znajdziesz w serwisówce.

Ładowanie może mieć w skrajnych przypadkach wpływ na działanie całej elektroniki w motocyklu, a regulatory napięcia w Triumph-ach to temat rzeka.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli check engine gaśnie to teoretycznie pomiary ze wszystkich czujników nie przekraczają normy, jednak nie oznacza to że są prawidłowe. Objawy, które wymieniłeś mogą wskazywać na nieprecyzyjny odczyt TPS (czujnik położenia przepustnicy) tzn. uszkodzony lub przestawiony. Sygnał z TPS jest jednym z najważniejszych parametrów przy niskich prędkościach obrotowych, przy wyższych obrotach traci na znaczeniu dlatego praca silnika może się wtedy poprawiać. Wartość sygnału TPS dla obrotów biegu jałowego znajdziesz w serwisówce.

Ładowanie może mieć w skrajnych przypadkach wpływ na działanie całej elektroniki w motocyklu, a regulatory napięcia w Triumph-ach to temat rzeka.

Też podejrzewam przepustke.

W jaki sposób, najmniej bolesny, sprawdzić działanie przepustki?

Próbowałem się podpiąć pod komputer (OBD i OBDII + ELM) ale nie dam rady. Nie wiem dlaczego. Mam kilka programów darmowych plus jeden płatny i nic. Na OBD coś tam reaguje ale nie może wykryć interfejsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podejrzewam przepustke.

W jaki sposób, najmniej bolesny, sprawdzić działanie przepustki?

Próbowałem się podpiąć pod komputer (OBD i OBDII + ELM) ale nie dam rady. Nie wiem dlaczego. Mam kilka programów darmowych plus jeden płatny i nic. Na OBD coś tam reaguje ale nie może wykryć interfejsu.

 

Spróbuj darmowego TuneECU http://tuneecu.com/TuneECU_En/index.html . Twoja Daytona jest na liście obsługiwanych motocykli więc powinno zadziałać. Program wymaga zwykłego kabelka OBD2 VAG np: http://allegro.pl/276-kabel-diagnostyczny-obd2-usb-vag-interfejs-fv-i1783285382.html (na ELM nie działa - sprawdzałem). Jeśli nie zadziała zawsze można sprawdzić za pomocą zwykłego multimetra, ale to wymaga odnalezienia odpowiednich pinów na złączu ECM (zapewne będzie to opisane w serwisówce). Przy okazji warto sprawdzić liniowość TPS-a tzn. czy nie ma gwałtownych skoków rezystancji. TuneECM wyświetla aktywną wartość sygnału tzn. wolty, natomiast w serwisówce będziesz miał podaną wartość rezystancji TPS na biegu jałowym.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam zdjęcia z testów mojego trampka. Czy ktoś jest w stanie mi określi czy wszystko jest ok, albo co oznaczają poszczególne dane?

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/2064a7ac/test1.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/5d5adb5d/test2.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/70d78260/test3.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/ba6555c8/test4.jpg.html

Dodam ze przy zgaszonym silniku jak odkręcam manetke na maxa to TPS wskazuje 70%?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam zdjęcia z testów mojego trampka. Czy ktoś jest w stanie mi określi czy wszystko jest ok, albo co oznaczają poszczególne dane?

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/2064a7ac/test1.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/5d5adb5d/test2.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/70d78260/test3.jpg.html

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-09/ba6555c8/test4.jpg.html

Dodam ze przy zgaszonym silniku jak odkręcam manetke na maxa to TPS wskazuje 70%?

 

U ciebie są trochę inne parametry więc nie wszystko jestem w stanie zweryfikować. TPS określa oczywiście położenie przepustnicy (mierzone w %). Według tego co tu piszą http://tuneecu.com/TuneECU_En/diags2.html w tym modelu przy otwatej na max. przepustnicy powinno być 76% TPS.

 

TuneECU oferuje możliwość zresetowania TPS, co w niektórych przypadkach może pomóc na problemy z TPS. U ciebie odstępstwo nie jest duże ale zresetować nie zaszkodzi. Na zgaszonym silniku w TuneECU, w zakładce Test --> Tests & adjust --> naciśnij dwukrotnie szary okrągły przycisk przy "Reset TPS". Dalej postępuj zgodnie z ewentualnymi poleceniami programu, które będą wyświetlane w dolnej belce.

 

Jeśli wykluczymy błędne działanie TPS (a myślę że odstępstwo 6% nie jest przyczyną objawów twojej daytony) to kolejnym podejrzanym jest IACV (idle air control valve). W nowszych triumphach nie ma już tego mechanizmu, więc nie pomogę ci z tym, bo nie wiem dokładnie jak to działa. Odsyłam cię na forum: http://www.triumphrat.net/daytona-deliberations/143753-unstable-idle-and-stalls.html . Zwłaszcza koleś o nicku DEcosse, zna się na rzeczy i ma doświadczenie ze starszymi triumphami (z ECM Sagema).

 

Jak coś się dowiesz to napisz, jestem ciekaw czy przyczyną jest IACV.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie są trochę inne parametry więc nie wszystko jestem w stanie zweryfikować. TPS określa oczywiście położenie przepustnicy (mierzone w %). Według tego co tu piszą http://tuneecu.com/TuneECU_En/diags2.html w tym modelu przy otwatej na max. przepustnicy powinno być 76% TPS.

 

TuneECU oferuje możliwość zresetowania TPS, co w niektórych przypadkach może pomóc na problemy z TPS. U ciebie odstępstwo nie jest duże ale zresetować nie zaszkodzi. Na zgaszonym silniku w TuneECU, w zakładce Test --> Tests & adjust --> naciśnij dwukrotnie szary okrągły przycisk przy "Reset TPS". Dalej postępuj zgodnie z ewentualnymi poleceniami programu, które będą wyświetlane w dolnej belce.

 

Jeśli wykluczymy błędne działanie TPS (a myślę że odstępstwo 6% nie jest przyczyną objawów twojej daytony) to kolejnym podejrzanym jest IACV (idle air control valve). W nowszych triumphach nie ma już tego mechanizmu, więc nie pomogę ci z tym, bo nie wiem dokładnie jak to działa. Odsyłam cię na forum: http://www.triumphrat.net/daytona-deliberations/143753-unstable-idle-and-stalls.html . Zwłaszcza koleś o nicku DEcosse, zna się na rzeczy i ma doświadczenie ze starszymi triumphami (z ECM Sagema).

 

Jak coś się dowiesz to napisz, jestem ciekaw czy przyczyną jest IACV.

W TuneECU dałem rest TPS, ale po resecie jak manetke skręciłem na maksa to pokazało 67% jednak po odpaleniu sprzęta wszystko wróciło do normy. Tzn 70% max, jak i na zapalonym tak i na zgaszonym.

Chętnie bym napisał do tego DEcosse, jednak mój Angielski jest na poziomie "Hello, how do you do?". Czy byłbyś wstanie napisać do tego Pana? O ile władasz obcym językiem lepiej odemnie? Może on coś więcej wywnioskuje z moich wykresów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...