Sadzik Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Witajcie , jestem absolutnym świeżakiem wiec witam cała społeczność - na początek jednak licze na waszą pomoc , mianowicie: Mój motor to Derbi GPr 125cc z 2005r. Kupiłem nowy mniejszy akumulator , wszystko działało jak należy poza światłami, ustaliłem że wine za to ponosi przekaźnik (sprawny) sęk w tym że dostawał za małe natężenie żeby się załączyć(po podpięciu do prostownika i odpaleniu świateł wszystko działało).Chciałem kupić nowy przekaźnik reagujący na mniejsze natężenia ale w lokalnych sklepach nie mogłem takiego dostać. Tymczasowo chciałem spiąć wszystko przełącznikiem i szukać przekaźnika (przecież bez świateł nie da się jeździć ). I tu sedno całej sprawy... Źle odczytałem piny przekaźnika i spoiłem kable nim sterujące , beztrosko motor chodził tak przez minute (świateł oczywiście nie było) . Nagle wszystko zgasło - bezpiecznik się spalił. Po wpięciu nowego bezpiecznika zapala się ekran i prosi o ustawienie godziny , jednak gdy przekręcę stacyjkę(automatyczne załączanie się świateł) bezpiecznik pali się. Motocykl pali, można na nim normalnie jechać , po prostu zachowuje się analogicznie jak podczas braku akumulatora. Dodatkowo:- akumulator naładowany- pobliskie kable są w porządku - nie czuć było zapachu spalonej izolacji- bezpieczniki są takie jak oryginalne- posiadam światła xenonowe- pali się tylko jeden bezpiecznik , bezpośrednio idący od akumulatora- instalacja: sucha , bez dorabianych patentów, oryginalna- Przełączki i wszystkie dodane kable oczywiście odłączyłem.- Tak wiem - jestem idiotą :) A oto pytania do was: Co mogło się spalić ?Mogę jakoś to wymienić ?Jak mogę znaleźć przyczynę usterki ?(ogólne)Co teraz mam zrobić ? Dołączam do tego postu schemat instalacji i legendę(feralny przekaźnik ma nr 24).Jaśli macie jakiekolwiek pomysły prosze piszcie.Z góry wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) 1.Przekaźnik nie jest sterowany natężeniem lecz napięciem, samo sterowanie pobiera prąd grubo poniżej 1A. Twój przekaźnik może przepuścić prąd do 30A, a żeby to zrobił trzeba mu dać na sterowanie 12V. Tu trzeba było szukać problemu na początku, mianowicie dlaczego nie dostaje tych 12Volt, bo skoro działał przy prostowniku oznacza to, że był sprawny, a problem leży w sterowaniu go. 2.Wątpię, że chciałeś tam założyć przełącznik który by wytrzymał 30A, więc tu kolejny błąd. 3. Spiąłeś w nim kable sterujące, czyli plus z minusem(zwarcie), niby powinno spalić bezpiecznik i to wszystko, a jednak nie...Dlaczego nie? Bezpiecznik był spory i spalił się po jakimś czasie czyli przez ten czas instalacja grzała się i topiła. 4.Według mnie problem leży w obwodzie sterowania świateł, gdzieś izolacja z kabla się stopiła i robi się zwarcie, lub w samym przełączniku do sterowaniom światłami tu stacyjka robi się zwarcie. Tak czy inaczej bez przepatrzenia instalacji w poszukiwaniu uszkodzonych kabli itp. się nie obędzie, wiec powodzenia w szukaniu. PS: Możliwe, że gdzieś popełniłem błąd za co serdecznie przepraszam :flesje: Ale na wszelki wypadek warto poczekać aż np Monter się wypowie :notworthy: Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez czarekmbx Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sadzik Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Katastrofa. Jechałem do elektryka , tuż przed wjazdem do zakładu motor zgasł. Nie przejmując się tym wepchnąłem motor i oddałem go w ręce fachowca .On podłączył bezpiecznik (mniejszy niż przewidywany) i przekręcił stacyjkę ... W tym momencie - siwy dym , motor się pali . Po dostaniu się do bebechów ustaliliśmy że dym wydobywa się z obudowy CDI [schemat-27](?modułu zapłonowego?) (foto z internetu identycznego modułu)Na obudowie widnieje oznaczenie w takiej formie : 1D0-004 4 C Nigdzie tego nie ma a z tego co widziałem w archiwum allegro chcą za to od 1200 do 400zł. Mogę to gdzieś dostać ? Są jakieś zamienniki ?Dlaczego tak drogo ? Możliwe że tylko to jest winą awarii ? czarekmbx Wybacz ale co do 3 pkt nie masz racji ponieważ był tam 10A (czerwony) bezpiecznik , identyczny z oryginalnym. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Katastrofa. Jechałem do elektryka , tuż przed wjazdem do zakładu motor zgasł. Nie przejmując się tym wepchnąłem motor i oddałem go w ręce fachowca .On podłączył bezpiecznik (mniejszy niż przewidywany) i przekręcił stacyjkę ... W tym momencie - siwy dym , motor się pali . Po dostaniu się do bebechów ustaliliśmy że dym wydobywa się z obudowy CDI [schemat-27](?modułu zapłonowego?) (foto z internetu identycznego modułu)Na obudowie widnieje oznaczenie w takiej formie : 1D0-004 4 C Nigdzie tego nie ma a z tego co widziałem w archiwum allegro chcą za to od 1200 do 400zł. Mogę to gdzieś dostać ? Są jakieś zamienniki ?Dlaczego tak drogo ? Możliwe że tylko to jest winą awarii ? czarekmbx Wybacz ale co do 3 pkt nie masz racji ponieważ był tam 10A (czerwony) bezpiecznik , identyczny z oryginalnym. To coś to moduł zapłonowy. Raczej jest skutkiem awarii niż jej przyczyną, niestety. Na ebay może znajdziesz trochę taniej, ale generalnie są to drogie rzeczy.Pozdrawiam . Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.