Skocz do zawartości

Aprilia V4R Tuono


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał już okazje dosiadać tego sprzeta?

 

2 filmiki z moich jazd próbnych:

 

 

 

Moje spostrzeżenia:

- pozycja wygodna dla wysokich kierowców (180cm i więcej) Siedzi sie wysoko, tak jak lubię.

- Silnik na oryginalnym wydechu zapiera dech w piersiach, skrzynia pracuje bezbłędnie. Na światłach ciężko było luz znaleźć. Ma potężnego kopa z samego dołu. Po mieście nie da się już na 3 biegu jechać (zgodnie z przepisami) bo szarpie łańcuchem, to samo na rondach - trzeba 1 wbijać. Wyprzedzanie tym sprzętem trwa kilka sekund nic nie redukujesz tylko ogień - poezja.

- ochrona przed wiatrem jak dla mnie ok - 140kmh bez najmniejszych problemów.

- w lusterkach wreszcie coś widzę (vide GSXR)

- hamulce jak sporcie - brzytwa. 2 palce wystarcza w zupełności.

 

Po przesiadce na Speed Tripla 2011 która jechałem tego samego dnia czuć duza różnice w mocy na korzyść Aprilii. Z kolei po przesiadce na Gixxa przez myśl mi przeleciało "jak ja na tym mogę jeździć"? :D

 

Mam nadzieje ze ktoś coś będzie miał od siebie do dorzucenia.

 

ps. zna ktoś polskojęzyczne forum poświęcone motocyklom (nie skuterom) Aprilli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeździłem V4R, ale mam podobne spostrzeżenia z jazdy Tuniakiem 1000R, jedynie ten kop z samego dołu tak niekoniecznie, trzebą ją kręcić, żeby wystrzelic jak rakieta. Jak tylne zawieszenie? W poprzednim Tuoniaku amor jest tuż przy rurze wydechowej i po ostrzejszej jeździe robi sie bardzo miękki i buja na nierównych winklach.

PS jaka kamerka nagrywane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeździłem V4R, ale mam podobne spostrzeżenia z jazdy Tuniakiem 1000R, jedynie ten kop z samego dołu tak niekoniecznie, trzebą ją kręcić, żeby wystrzelic jak rakieta. Jak tylne zawieszenie? W poprzednim Tuoniaku amor jest tuż przy rurze wydechowej i po ostrzejszej jeździe robi sie bardzo miękki i buja na nierównych winklach.

PS jaka kamerka nagrywane?

 

Kop z samego dołu jest tak potężny ze przy pierwszym starcie zamknąłem manetkę, tak się wystraszyłem, to pierwszy liter na jakim jechalem :)

Jeśli chodzi o amor to za krotko jeździłem żeby sprawdzić ale jest twardy, tak był ustawiony. Poza tym usytuowanie wydechu z boku powinno pomoc mięknącemu amorowi jak sadze...

Kamerka - GoPro HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pierwszy liter na jakim jechalem :)

 

To chyba stąd Twoje odczucia odnośnie kopa :) Bo jak analizowałem wykresy momentu i czytałem testy - to raczej nie ma szału jak na nakeda, dopiero na wyższych obrotach wali ogniem. To samo Pejserini pisał.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownujac do mojej 750 to wydaje sie byc odwrotnie, najwieksza moc czuc w przedziale 6500-9000rpm. W Gixie mam lagodne przyspieszanie od 2000 do ok 6-7000, potem coraz szybciej. Tutaj odczucia podobne do mojej bylej SV gdzie ruszajac z kopyta ciagnie z samego dolu.

Rowniez ogladalem wykresy z ostatniego "motocykla" z porownania nakedow i tam nie wyglada to tak jak sie to odczuwa. Porownujac go do nowego Speeda mialem wrazenie ze na Tuono V4 przebiega duzo szybciej. Moze to zludzenie ktore spowodowane jest cudownym dudnieniem V4?

 

Podajac za przyklad czasy z pomiarow nijak sie to ma do wykresow:

 

Przyspieszenie.:..V4R.......Speed Triple

0-100:.................3.3s........3.2s

0-140:.................4.9s........5.1s

0-200:.................8.7s.......10.5s

 

Elastycznosc:

60-100:...............3.8s........3.5s

100-140:.............3.7s........3.8s

140-180:.............3.8s........4.8s

 

Podsumowujac Aprilia ma na pewno dluzsze przelozenie bo chcac na miascie z przepisami jezdzic masz 2, w speedzie 3 i pewnie to mialo zwiazek z moimi odczuciami co do wyprzedzania.

Edytowane przez R@F
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez ogladalem wykresy z ostatniego "motocykla" z porownania nakedow i tam nie wyglada to tak jak sie to odczuwa.

 

Podajac za przyklad czasy z pomiarow nijak sie to ma do wykresow:

 

 

Tak często jest - że wykresy czy tabele nie mają przełożenia do rzeczywistości. Dlatego strasznie chciał bym się Tuono V4 przejechać, zobaczymy kiedy będzie dane...

 

Co do tego że na wyższych prędkościach Tuono miącha Triple'a - normalne - wszak to rozebrana RSV-4 a Speed Triple to jednak "tylko" naked :)

 

Moze to zludzenie ktore spowodowane jest cudownym dudnieniem V4?

 

V-4 to ogólnie zajebisty silnik, szkoda że w tak niewielu motocyklach się znajduje - jest drogi w produkcji... Połączenie mocy r-4 i dzwięku oraz ciągu v-2 - z tym że oprócz dzwięku to v-4 ma więcej cech raczej rzędowej czwórki.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś miał już okazje dosiadać tego sprzeta?

 

Moje spostrzeżenia:

- pozycja wygodna dla wysokich kierowców (180cm i więcej) Siedzi sie wysoko, tak jak lubię.

- Silnik na oryginalnym wydechu zapiera dech w piersiach, skrzynia pracuje bezbłędnie. Na światłach ciężko było luz znaleźć. Ma potężnego kopa z samego dołu. Po mieście nie da się już na 3 biegu jechać (zgodnie z przepisami) bo szarpie łańcuchem, to samo na rondach - trzeba 1 wbijać. Wyprzedzanie tym sprzętem trwa kilka sekund nic nie redukujesz tylko ogień - poezja.

- ochrona przed wiatrem jak dla mnie ok - 140kmh bez najmniejszych problemów.

- w lusterkach wreszcie coś widzę (vide GSXR)

- hamulce jak sporcie - brzytwa. 2 palce wystarcza w zupełności.

 

Po przesiadce na Speed Tripla 2011 która jechałem tego samego dnia czuć duza różnice w mocy na korzyść Aprilii. Z kolei po przesiadce na Gixxa przez myśl mi przeleciało "jak ja na tym mogę jeździć"? :D

 

Mam nadzieje ze ktoś coś będzie miał od siebie do dorzucenia.

 

 

Ano mial.

 

Nie potwierdze, ze ciezko bylo znalesc luz, w motocyklu ktorym jezdzilem wszystko bylo jak najbardziej w porzadku. Po miescie mozna wbic VI – tke i tez bedzuie jechal, fakt, ze przy przyspieszeniach bedzie nieco ociezaly. Kopa ma konkretnego praca silnika Honda niech sie uczy !

 

Przelozenia ze wzgledu na mniejsza predkosc max w porownaniu do RSV4 ciekawsze !

 

Do 160 km/h, dalej nie dalo rady trzeba bylo hamowac – hamulce pjerwyj sort ! Speed Triple'm jezdzilem dzien wczesniej ( najprawdopodobnie powypadkowy ) – pierwszy Triumph kzory zle sie prowadzil.

 

To chyba stąd Twoje odczucia odnośnie kopa :) Bo jak analizowałem wykresy momentu i czytałem testy - to raczej nie ma szału jak na nakeda, dopiero na wyższych obrotach wali ogniem. To samo Pejserini pisał.

 

Analizuj dalej, jezdza poonad litrem i powiem tyle, ze kopa ma.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...