Hypersoniq Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Witam mam problem z pompą paliwa w Hondzie vt 1100 z `88 roku. Mechanizm elektromagnesu działa, tak samo młoteczek i kowadełko. Wydaje mi się że problem tkwi w płytce sterującej pracą elektromagnesu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35d578fddc21ca44.html Może któryś z kolegów bawił sie kiedyś pompą i będzie mógł mi doradzić co zrobić. Ewentualnie może ktoś wie w jakich innych motocyklach pracowała ta pompa, żebym mógł coś dobrać, bo na allegro dotego modelu pompy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 kazda jedna hondowska pompe mozesz zastosowac - byle odpowiadala gabarytami w miejscu mocowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Napisz na czym polega ten problem. Na tej płytce masz niewiele elementów i nie jest to skomplikowana elektronika. Mógłbyś nawet wymienić wszystkie elementy bo ich koszt to maks 10 zł.Masz tam dwie diody zenera, dwie diody prostownicze, trzy oporniki, kondensator i kwarc 8,76 MHz.Jednak nie sądzę aby ta elektronika uległa uszkodzeniu jednak kazdy zakład elektroniczny sprawdzi Ci te elementy oprócz kwarcu (trzeba by zmienić).Pod pojęciem "młoteczek i kowadełko" masz na mysli styki przekaźnika rozumiem?Jeśli tak to w takim układzie montowałem zamiast całego tego układu przerywacz kierunkowskazów bo zasada działania jest taka sama. Chodzi o to aby pompa pracowała w trybie zero jedynkowym w określonej częstotliwości. Naprawianym motórem było wiadro i nie wiem jaka była poprzednio częstotliwość jednak ta po przerywaczu sprawdziła się i paliwo było pompowane.Zrób foty samej pompy i pozostałych elementów to coś wymyślimy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hypersoniq Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Problem polega na tym że pompa podłączona do instalacji w motocyklu nie pompuje gdy kręci się wał (gdy sie nie kręci tez nie :). W środku pompa myślę że jest sprawna bo podłączona na krótko (z pominięciem płytki) wykonuje jeden ruch. Tak wygląda pompa:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c93bec8c5e76acdf.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fae68a4664e729b.html Oddawałem ją już do zakładu elektronicznego. Powiedzieli że zrobili ale jak sprawdziłem to nic się nie zmieniło Z tego co zauważyłem pompa jest podłączona do przewodów idących z modułu zapłonowego do cewek. Jeśli napełnię gaźniki metodą "ręczną", to motocykl odpala więc z przewodami powinno być wszystko OK. Znalazłem na allegro pompę do vt 750 z lat 80-tych. Nieużywana, ale jest jeden problem. Wychodzą z niej tylko dwa przewody. Z mojej pompy wychodzą dwa plusowe i jeden masa. Zastanawiam się czy nie będzie problemów z podłączeniem.Nowa pompa w hondzie kosztuje 1000 zł ;). Zastanawiam się czy ten przerywacz od kierunkowskazu podając zawsze tak samo paliwo nie będzie podawał za dużo na niskich obrotach i za mało na wysokich? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 (edytowane) Ale Twoja pompa po włączeniu również pompuje cały czas i nie masz się co martwić o ilość paliwa. Jak najbardziej mozesz zrobic to co poradził Ci szynszyl albo podłaczyc ją pod przerywacz omijając całą stara technologię.Ja oczywiście nawet bym się nie zawahał podłączyć przerywacz bo to tanie rozwiązanie i Twoja pompa się nadaje do tego rozwiązania z możliwością zabezpieczenia się na przyszłość stosując kostkę do przerywacza i drugi wożąc w schowku.Widzę, ze ktoś ją otwierał, czy wszystko zostało złożone jak trzeba?I chciałbym Cię wyprowadzić z błędu..ten rodzaj pompy się nie obraca, w środku jest elektromagnes i membrana. Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Pompa paliwa jest z pewnością sprawna, powinna pompować po podłączeniu zasilania bezpośrednio, przestaje kiedy na wylocie pompy pojawi się ciśnienie (zaworki iglicowe w gaźnikach zamknięte). Pompa to taki system elektromagnesu z membraną pompującą i stykami rozłączającymi prąd elektromagnesu.Monter, tam żadnego kwarcu nie ma. To jest tyrystor CR3CM. Żadnej skomplikowanej elektroniki.W mojej CBR moduł występuje w postaci zalanej kostki z 3-pinowym złączem. Jak widać wykonanie ciut inne, ale zasada działania ta sama.Impulsy zapłonowe, pobierane z uzwojenia pierwotnego cewki WN sterują tym układem sterującym pompą paliwa. U mnie załącza prąd na pompę w cykl impulsów zapłonowych. Dla mnie sprawiało to kłopoty po osiągnięciu stanu rezerwy, nie mam pokrętła przy kraniku a napełnienie gaźników poprzez kręcenie silnikiem może doprowadzić do spalenia rozrusznika i wyładowania akumulatora, dlatego dołożyłem switcha umożliwiającego ręczne napełnianie gaźników w kilka sekund.Moduł sterujący to bardzo prosty układ, można zrysować schemat z podanych zdjęć. Każdy elektronik powinien poradzić sobie ze sprawdzeniem elementów.Tak poza tym, ta płytka jest umieszczona pod pokrywą styków pompy paliwowej? Proponuję sprawdzić czy jest ciągłość połączenia na przewodzie od cewki/modułu zapłonowego do modułu sterującego pompą. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Banan, powiedz mi coś o tym tyrystorze bo cieżko mi skojarzyć takie oznaczenia tyrystora. Rozmawiałem z ojcem i rozważaliśmy czy to tyrystor jednak oznaczenia 8.76 sprawiło, ze postawiliśmy na kwarc. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Datasheet: http://doc.chipfind.ru/pdf/mitsubishi/cr3cm.pdf Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Słabo się postarałem :icon_biggrin:, mój błąd.Wracając do tematu montując przerywacz eliminuje się również problem ze sterowaniem z zapłonu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hypersoniq Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Dzięki za zainteresowanie problemem. Tak, płytka jest umieszczona pod pokrywą styków pompy. Problem w tym że jest ciągłość na przewodach od modułu/cewki do pompy paliwa. Pompę sprawdzałem bez podpiętego paliwa więc brak jej działania nie mógł być spowodowany za wysokim ciśnieniem. Zastanawia mnie czy powinno być przejście między obydwoma elementami owych styków w momencie gdy są rozłączone. U mnie takie przejście jest. Może gdzieś wewnątrz pompy jest zwarcie. Dodam że pompa bardzo się grzeje. Wczoraj kupiłem i zamontowałem nowa pompę z vt 750. Podłączona pompa pracuje cały czas nawet po napełnieniu gaźników więc podejrzewam że nie posiada wyłącznika ciśnieniowego. Pojeździłem wczoraj trochę i na wolnych obrotach nie zalewało świec, a na wysokich nadążało z paliwem. Zastanawiam się tylko czy ciągła praca pompy nie doprowadzi do: 1. Uszkodzenia zaworka w gaźniku, tego blokującego dopływ paliwa po napełnieniu gaźników.2. Uszkodzenia pompy z powodu jej ciągłej pracy, nawet gdy wzrasta ciśnienie bo gaźniki nie przyjmują już paliwa (choć to mniej prawdopodobne) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Przejścia miedzy stykami nie powinno być jednak to zależy jak wykonałeś pomiar i czy w tym czasie pompa była wpięta w układ. Trochę dziwne to, ze było przejście.O pracę pompy możesz się nie martwić, będzie wszystko dobrze, w końcu w VT też pracowała bez przerwy . Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hypersoniq Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Pomiar robiłem przy wypiętej pompie. Miernikiem ustawionym na omomierz na najmniejszą wartość (tam gdzie wydaje sygnał dźwiękowy jak jest przejście). Też mnie to dziwi, Chętnie bym ją rozkręcił ale wydaje mi się że nie da się dostać do elektromagnesu. Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez Hypersoniq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Prąd przepływa także kiedy styki są rozwarte? Wskazuje to na zwarcie gdzieś na stykach lub zwarcie w uzwojeniu elektromagnesu wewnątrz pompy. Styki rozłączają pracę elektromagnesu po stronie masy uzwojenia.Zacięcie się rdzenia elektromagnesu, połączonego z membraną pompy skutkowałoby również grzaniem się pompy. Ta sama sytuacja pojawia się kiedy styki przestają pracować prawidłowo. Tylko skoro rozwarcie styków nic nie daje - wskazuje to na zwarcie.Normalnie pracująca pompa paliwowa na sucho w CBR, w takt impulsów zapłonowych: Pompa paliwowa pracująca na sucho pod akumulatorem: Za kilka dni jak uruchomię CBR to mogę nagrać filmik przedstawiający normalną pracę pompy paliwa. Co do drugiej pompy od VT750 to ciągła praca pompy jest prawdopodobnie spowodowana nieszczelnymi zaworkami w pompie (pompa traci ciśnienie na wylocie) albo złym ustawieniem styków. Po napełnieniu gaźników elektromagnes powinien załączać się nawet co 5 sekund. Podczas pracy na biegu jałowym to ok. co sekundę. Ciągła i częsta praca doprowadzi do przegrzewania się pompy.Tu pompa tyka mniej więcej w normalnym tempie: Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hypersoniq Opublikowano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2011 No to praca mojej pompy zdecydowanie odbiega od normy. Jak juz pisałem zakupiłem nową pompę od vt 750. Narazie się nie przegrzała ale robiłem tylko krótkie przejażdżki. Chciałbym uzależnić jej pracę od pracy układu zapłonowego. Wiesz może jak to jest rozwiązane w vt 750 roczniki 83-86? Może jest na to jeszcze jakiś inny sposób jeśli okaże się że przerywacz kierunkowskazów okaże się za mało wydajny na wysokich obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2011 Odpaliłem wczoraj Hondę i przy uruchamianiu nakręciłem filmik, przy okazji prezentując pracę pompy paliwa. Pod koniec filmu zakręciłem kranik, ale ze względu na podciśnienie pompa pracowała inaczej niż w przypadku pojawienia się rezerwy w zbiorniku. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.