Damka Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Witam. Jakiś czas temu postawiłem sobie zadanie odremontować motorynę. Szybko wyszukałem jakiś egzemplarz na allegro uszkodzony za 150pln.Szybko pojechałem i kupiłem. Maszyna jest w trakcie malowania, a silnik w trakcie remontu. Do wymiany mam wał korbowy i widzę na allegro te nowe produkcji polskiej niby wzmacniane.Czy ktoś już na forum korzysta z nich? Czy jakoś to się w miare sprawdza? bo 60zł za WAŁ to jednak trochę mało. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Według mnie jak na moc rozwijaną przez motorynkę wał powinien być wystarczająco mocny. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Jak chcesz mieć porządny wał "na zawsze" to oryginalny należy dać do regeneracji na markowych podzespołach. Nie wierzę że ten za 60 zeta jest dobrej jakości. Tak samo jak te niby super cylindry nowe co to o kant dupy można rozbić. Albo po prostu kup używany wał w dobrym stanie. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Tak się składa że motorynka nawet oryginalna jest z takiej super jakości podzespołów i są zastosowane takie myśli techniczne ze tutaj nawet najlepsze wały nie pomogą nie ma się co łudzić. Ja za dzieciaka pamiętam jak kupiłem sobie motorynke zarejestrowana i w ogóle zrobiłem w niej remont po 500km silnik można było zakopać na dworze a jeździłem normalnie. Tak że w motorynce wały i cylindry wymienia sie i tak po potężnych dystansach 500-550km... teraz motorynke mam mój brat i jest nadal tak jak było 500km silnik ma takie luzy na korowodzie że szok.. jakos jak sie zrobił w simsonie remont to może to pojeździć więc.. Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Tak właśnie jak mówi qurim. Nowym wałom nie można ufać, bo czsami zdarza się, że korba jest za długa bądź za krótka, albo czopy wału są szersze o jakimiś milimetr. Tak, to jest prawda, niestety nikt nie zwraca na to uwagi.. Najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie wału do regeneracji, koszt prawie taki sam jak zakup nowego wału. Aha, to nie jest przypadkiem wał z silnika 3-biegowego(link podany przez autora)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damka Opublikowano 23 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 @pypek9 zadziwiające jest to że właśnie tak wyglądające wały są opisywane jako do 2-biegówki. Nowych wyglądających tak jak mój nie ma. Mam kwadratowy 2biegowy silnik a wał wygląda tak: Jak tenCo ciekawsze nowe wały mają łozyska igiełkowe pod sworzeń tłoka czego w starych nie było. Ogólnie mam 2 wały 1 ma zerwany frez pod sprzęgłem i obydwa mają luz na boki około 0.7mm luzów góra-dół nie ma. Może by wsadzić ten który ma dobre frezy i gwinty z takim luzem? dzwoniłem do 1 ze sprzedawców tych wałów przed chwila i facet mówi że naprawdę sporo tego sprzedał i nie miał ani 1 reklamacji. Hmm dziwne - sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Taki luz na boki może być, ważne że nie ma go góra dól. Śmiało zakładaj ten wał. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Na boki zawsze będzie luz bo musi być. Ważny jest luz góra-dół, jak wyżej napisano. Na oko też tego nie wyczujesz, powinno się to mierzyć na odpowiednim sprzęcie. Doraźnie dobrą metodą sprawdzenia jest sposób taki że bierzesz wał w rękę, łapiesz mocno w dłoń za korbowód tak aby reszta wału wisiała swobodnie. Drugą dłonią uderzasz energicznie w główkę korbowodu od góry. Jeśli usłyszysz metaliczny dźwięk za każdym razem to wał nadaje się do regeneracji. Nie patrz na igiełki w główce korbowodu które są w nowych wałach. To taki bajer tylko, do niczego niepotrzebny. Oryginał śmigał doskonale na mosiężnej tulejce i było git. Ważne żeby tulejka była poprawnie rozwiercona. Tutaj pojawia się problem współczesnych sworzni tłokowych "różnej" jakości... Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Zakładaj stary jeśli nie ma luzu na korbie. Luz na bok to możesz w imadle zwykłym skasować :)Te wały to regenerowałem w imadle nieraz i jezdziły długo długo. Co do tych z allegro kompletów to sprawdz , żeby ci się zmieścił bo są podobno jakieś grubsze niektóre :) Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drynio Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 luz na boki nie powinien się zdarzać oznacza to że wał już jest troszkę wyrobiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 luz na boki nie powinien się zdarzać oznacza to że wał już jest troszkę wyrobiony Kurcze, czyli nowe wały są nic nie warte bo posiadają luz na boki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drynio Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 a skąd wiesz że mają kupiłeś ten wał i założyłeś? Ja w komarze nie mam ani 1mm luzu a przecież to ten sam silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pypek9 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Luz korbowodu na boki jest dopuszczalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 ten luz nie ma nic wspólnego z wyrobieniem czegokolwiek przecież na boki wał nie pracuje tylko na łożysku igiełkowym Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moskit122 Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 korba może się przesuwać na boki ale nie może się przechylać (luz promieniowy)bo to oznacza zużycie i tulejki nie były mosiężne tylko z brązu (w instrukcjach napraw np do WSK jest opisane dokładnie jaki stop. Jeśli robimy motorynę żeby chodziła to wał nie jest zły, jeśli robimy na ideał i będzie stała w gablotce to lepiej by było gdyby wal oddać do regeneracji, nowe wały trzeba mierzyć i dokładnie oglądać przy zakupie w brak reklamacji nie wierzę bo o ich awaryjności świadczy wiele tematów na forach motorowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.