Skocz do zawartości

Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Kawe zx 9 z 97r. Dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy (specjalnie do motocykli kupiony, wytrzymały na wysokie tem. do 135 stopni w lato). Myślałem że to zapowietrzony układ ale wymieniłem i odpowietrzyłem układzik chłodzenia. Problem mianowicie tkwi w tym iż przy jeździe jest wszystko ok, tem. niska motocykla, calutki układ pracuje bez problemu. Ale po dłuższej trasie gdy zjeżdżam i wyłączam silnik gotuje mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że tem. jest taka jak powinna być, nawet do połowy nie dochodzi. Problem był przed wymianą i po wymianie dalej. Termostat działa i chłodnica również. Czyżbym źle odpowietrzył układ? A może problem leży gdzie indziej?

Prosił bym o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam Kawe zx 9 z 97r. Dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy (specjalnie do motocykli kupiony, wytrzymały na wysokie tem. do 135 stopni w lato). Myślałem że to zapowietrzony układ ale wymieniłem i odpowietrzyłem układzik chłodzenia. Problem mianowicie tkwi w tym iż przy jeździe jest wszystko ok, tem. niska motocykla, calutki układ pracuje bez problemu. Ale po dłuższej trasie gdy zjeżdżam i wyłączam silnik gotuje mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że tem. jest taka jak powinna być, nawet do połowy nie dochodzi. Problem był przed wymianą i po wymianie dalej. Termostat działa i chłodnica również. Czyżbym źle odpowietrzył układ? A może problem leży gdzie indziej?

Prosił bym o pomoc.

 

Wymień korek chłodnicy - na korku masz oznaczenie ciśnienia (np. 1.1) kup taki sam jaki tam masz (lub jeśli nie masz pewności, że jest oryginał sprawdź jaki ma być z serwisówką) w sklepie motoryzacyjnym - koszt około 25 zł.Gdy zgasisz silnik, płyn przestaje krążyć wzrasta temperatura i ciśnienie w układzie, stary zużyty korek przepuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Przerabiałem to samo na wiosnę.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tym korkiem najbardziej by pasowało gdyż dzisiaj rano jak sprawdzałem, płyn w zbiorniczku był przepełniony a w układzie brakowało i musiałem dolewać. Czyli wychodziło by na to iż płyn przelał się do zbiorniczka. Zobaczę tą opcję z korkiem nowym. Pozdrawiam i dzięki za tak szybka odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem nowy koreczek. Niestety, płyn ciągle mi spływa do zbiorniczka jak odstawię motocykl na kilka dni. Zbiorniczek się przepełnia a płynu brakuje w układzie i zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że gotuje się tylko wtedy jak nie doleję płynu i nie upuszczę z zbiorniczka. Jak wykonam te zabiegi to śmiga dobrze. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżam temat. Dzisiaj wreszcie przetestowałem motocykl. Pouzupełniałem płyny(nowy), ładnie wszystko odpowietrzone. Motocykl śmiga dobrze, tem. lekko wychylona nad min. Taka jak powinna być. Problem w tym iż ciągle gotuje się płyn ale tylko w zbiorniczku. Raczej jak by była to uszczelka to tem. silnika była by prawie max. Więc problem tkwi gdzieś indziej. Tak jak by chłodzenia nie miał zbiorniczek. Dodam iż nie mam pługa (jest możliwość aby strumień powietrza nie chłodził zbiorniczka właśnie z braku tego elementu?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz gorący zbiorniczek wyrównawczy to znaczy, że układ wyrzuca gorący płyn do niego przez korek albo zwyczajnie ten typ tak ma, że grzeje się od temperatury silnika, który może być blisko. Niestety nie wiem jak to jest tam rozwiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz objawy uszczelki. Działa to tak:

- temperatura robocza płynu jest ok

- ciśnienie spalin idzie w układ i wypycha płyn (on nie gotuje się, tylko jest wypychany ciśnieniem)

- płynu w układzie jest coraz mniej, aż ta niewielka ilość zaczyna się gotować, bo brak jest odpowiedniej pojemności cieplnej

- ostatecznie masz gotujący się płyn i zimną w większości chłodnicę (brak płynu)

 

Potem dolewasz płynu, łudząc się, że to nie uszczelka i wszystko powyżej powtarza się :)

 

 

Wymień korek ciśnieniowy i jak będzie to samo, to następna jest uszczelka.

 

Czujnik temperatury w GPZ jest przy obudowie termostatu.

 

EDIT:

Aha, korek już wymieniałeś...

Edytowane przez mateq34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...