arnick87 Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Kawe zx 9 z 97r. Dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy (specjalnie do motocykli kupiony, wytrzymały na wysokie tem. do 135 stopni w lato). Myślałem że to zapowietrzony układ ale wymieniłem i odpowietrzyłem układzik chłodzenia. Problem mianowicie tkwi w tym iż przy jeździe jest wszystko ok, tem. niska motocykla, calutki układ pracuje bez problemu. Ale po dłuższej trasie gdy zjeżdżam i wyłączam silnik gotuje mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że tem. jest taka jak powinna być, nawet do połowy nie dochodzi. Problem był przed wymianą i po wymianie dalej. Termostat działa i chłodnica również. Czyżbym źle odpowietrzył układ? A może problem leży gdzie indziej? Prosił bym o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Uszczelka pod głowicą? Sprawdź przy średnio nagrzanym płynie, otwartym zbiorniczku, czy przegazówki powodują powstawanie bombli i wyrzucanie płyniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Kawe zx 9 z 97r. Dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy (specjalnie do motocykli kupiony, wytrzymały na wysokie tem. do 135 stopni w lato). Myślałem że to zapowietrzony układ ale wymieniłem i odpowietrzyłem układzik chłodzenia. Problem mianowicie tkwi w tym iż przy jeździe jest wszystko ok, tem. niska motocykla, calutki układ pracuje bez problemu. Ale po dłuższej trasie gdy zjeżdżam i wyłączam silnik gotuje mi się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że tem. jest taka jak powinna być, nawet do połowy nie dochodzi. Problem był przed wymianą i po wymianie dalej. Termostat działa i chłodnica również. Czyżbym źle odpowietrzył układ? A może problem leży gdzie indziej? Prosił bym o pomoc. Wymień korek chłodnicy - na korku masz oznaczenie ciśnienia (np. 1.1) kup taki sam jaki tam masz (lub jeśli nie masz pewności, że jest oryginał sprawdź jaki ma być z serwisówką) w sklepie motoryzacyjnym - koszt około 25 zł.Gdy zgasisz silnik, płyn przestaje krążyć wzrasta temperatura i ciśnienie w układzie, stary zużyty korek przepuszcza płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Przerabiałem to samo na wiosnę. Pozdrawiam Edytowane 9 Lipca 2011 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 To z tym korkiem najbardziej by pasowało gdyż dzisiaj rano jak sprawdzałem, płyn w zbiorniczku był przepełniony a w układzie brakowało i musiałem dolewać. Czyli wychodziło by na to iż płyn przelał się do zbiorniczka. Zobaczę tą opcję z korkiem nowym. Pozdrawiam i dzięki za tak szybka odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Kupiłem nowy koreczek. Niestety, płyn ciągle mi spływa do zbiorniczka jak odstawię motocykl na kilka dni. Zbiorniczek się przepełnia a płynu brakuje w układzie i zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam że gotuje się tylko wtedy jak nie doleję płynu i nie upuszczę z zbiorniczka. Jak wykonam te zabiegi to śmiga dobrze. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Niestety, płyn ciągle mi spływa do zbiorniczka jak odstawię motocykl na kilka dni. Tego nie rozumiem. Do wyrównawczego nie spłynie, bo ma "pod górkę" :icon_rolleyes: A poza tym, to uszczelka pod głowicą prawdopodobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Sprawdzę tą uszczelkę. Jak tylko znajdę czas. Przy okazji przejrzę calutki układ. Podziękować za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Odświeżam temat. Dzisiaj wreszcie przetestowałem motocykl. Pouzupełniałem płyny(nowy), ładnie wszystko odpowietrzone. Motocykl śmiga dobrze, tem. lekko wychylona nad min. Taka jak powinna być. Problem w tym iż ciągle gotuje się płyn ale tylko w zbiorniczku. Raczej jak by była to uszczelka to tem. silnika była by prawie max. Więc problem tkwi gdzieś indziej. Tak jak by chłodzenia nie miał zbiorniczek. Dodam iż nie mam pługa (jest możliwość aby strumień powietrza nie chłodził zbiorniczka właśnie z braku tego elementu?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Jeśli masz gorący zbiorniczek wyrównawczy to znaczy, że układ wyrzuca gorący płyn do niego przez korek albo zwyczajnie ten typ tak ma, że grzeje się od temperatury silnika, który może być blisko. Niestety nie wiem jak to jest tam rozwiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Zbiorniczek jest tuż przy silniku i tak jak piszesz kolego, jest dość gorący przy samym zbiorniczku od silnika. Korek wymieniałem, więc już nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateq34 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Masz objawy uszczelki. Działa to tak:- temperatura robocza płynu jest ok- ciśnienie spalin idzie w układ i wypycha płyn (on nie gotuje się, tylko jest wypychany ciśnieniem)- płynu w układzie jest coraz mniej, aż ta niewielka ilość zaczyna się gotować, bo brak jest odpowiedniej pojemności cieplnej- ostatecznie masz gotujący się płyn i zimną w większości chłodnicę (brak płynu) Potem dolewasz płynu, łudząc się, że to nie uszczelka i wszystko powyżej powtarza się :) Wymień korek ciśnieniowy i jak będzie to samo, to następna jest uszczelka. Czujnik temperatury w GPZ jest przy obudowie termostatu. EDIT:Aha, korek już wymieniałeś... Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez mateq34 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnick87 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 I tym postem rozwiałeś moje wszelkie wątpliwości. Jest dokładnie tak jak opisałeś. Dzięki serdeczne za pomoc. Jak tylko wymienię uszczelkę dam znać czy jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.