Skocz do zawartości

FZR 600 Regulator


lisek508
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie otóż 2 dni temu spalił mi się regulator napięcia w FZR kupiłem drugi czekam aż przyjedzie ( kupiłem taki sam nie nowszy FZR 89r. ) I teraz pytanie bo poprzedni regulator się spalił mocno spalił i czy jak włoże ten nowy czy mi się on czasem nie spali zaraz po założeniu? kostka troszkę się przypaliła może ją rozebrać i zamiast niej dać pojedyńcze kable i wtedy do regulatora? może spalił się bo jakieś połączenie zaśniedziało albo cuś :P. Jeszcze jedno kwestia chłodzenia planuję zamontować radiator i wentylator czy jest w ogóle jakiś sens to zakładać?

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/

 

Poczytaj dokładnie i sprawdź napięcia alternatora zanim spalisz drugi regulator

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy radiator ma sens jednak wentylator możesz sobie darować. Kostkę możesz pominąć tym bardziej, ze może być zwęglona co powoduje przewodzenie prądu. Połącz przewody lutując i jak będziesz zamierzał przedłużać jakieś przewody to żeby miały przynajmniej taki sam przekrój. Jednak zanim to zrobisz wykorzystaj link, który Piotr Ci pokazał i podziel się z nami wynikami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro po pracy to sprawdzę i napiszę. Radiator dodam tyle że w fzr nie mam jak za bardzo bo dotyka boczku planuję dać na górę regulatora wentylator a po bokach regulatora przymocuję radiatory i sprawdzę jak to będzie.

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak;

Kupiłem regulator podłączyłem i zaczyna lecieć z niego dym nie pękł ani nic bo zaraz wyłączyłem zapłon i spaliło bezpiecznik wcześniej mierzyłem wszystko tak jak w linku i wydaje się być ok dziwne bo podłączyłem regulator włączyłem zapłon i nic ale jak zakręciłem rozrusznikiem tylko na 2 sekundy z regla poleciał dym co to jest?

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że puściłeś z dymem nowy regler ? Zniego raczej juz nic nie będzie albo był już walnięty jak przyszedł do Ciebie. Nijak nie udowodnisz tego sprzedającemu.

Z tego co opisujesz to należy sprawdzić zasilanie rozrusznika, rozrusznik i w ogóle przewody bo masz jakieś ostre zwarcie (jeśli ten regler był dobry).

Masz schemat instalacji? To zapodaj bo chciałbym zobaczyć jak to jest w tym motongu.

P.S. Czy zanim zakręciłeś rozrusznikiem przykręciłeś regler do masy?

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tej chwili sprawdzam przewody i wydają się być Ok lecę po kolei... czy da się sprawdzić czy to rozrusznik? po schemat instalacji;

33104068.jpg

Nie mogę tego zeskanować nie wiem :/ z resztą nerwa mam kupiłem i nie działa porażka w nocy zeskanuję ładniej jak się uda sprawdzę rozrusznik

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spokojnie. Znajdziemy problem. Zeskanuj tak, zeby mi karku nie skręciło i zebym mógł to powiększyć i rozczytać.

Po prostu go odłącz, odkręć klemę z elektromagnesu i to lepiej tą co idzie z aku. Miernikiem mozesz sprawdzić czy ma tam zwarcie miedzy plusem a masą.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skanuje się :) ale czy schemat instalacji coś da bo w mojej coś jest kombinowane chyba

 

Instalacja;

 

http://img20.imageshack.us/img20/5409/gghy.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/1558/jghx.jpg

 

Tutaj większe aby można było powiększyć;

 

http://www.przeklej.pl/plik/jgh-jpeg-002as79v37tb

http://www.przeklej.pl/plik/ggh-jpeg-002as79rb5a5#

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam znalazłem bo i tak za bardzo nie widać gdzie ida przewody na Twoich skanach. KLIK

 

fzrwiringdiagram.jpg

 

Czyli jak pisałem. Odłącz regulator i elektromagnes do rozrusznika i podłącz zasilanie czyli akumulator i włącz zapłon. Jak nie wywali bezpiecznika to znaczy, ze reszta instalacji jest ok. Później podłącz elektromagnes i odpal sprzęta bez regulatora (możesz to zrobić). Jak odpali i nie wywali bezpiecznika to znaczy, ze regulator, który dostałeś był walnięty.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to działa tak; podłączone mam wszystko ale do regulatora idą 4 kable wiadomo 3 białe jeden czerwony i masa przykręcana na jednej śrubie do ramy i jeżeli masa dotknie regulatora bezpiecznik się pali ale jeżeli z regulatora odłącze czerwony kabel i dotknę czarnym przewodem jest ok :/

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo regulator robi zwarcie na żywca. Sprawdź miernikiem między czerwonym przewodem i obudową na piszczyku. Jeśli zapiszczy no to szukaj drugiego regulatora.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Monter_ Wszystko obleciałem całą instalację i czysto żadnego przetartego kabelka nic. A teraz zwarcue faktycznie tak jak piszesz padł regulator... A powiedz mi dlaczego zaraz po zakupie włożyłem regel włączyłem zapłon i nic się nie działo? to znaczy światła ok kierunki ok ale tylko musnąłem rozrusznikiem i się spalił regulator? kupię drugi za 150zł i też się spali :/

Edytowane przez lisek508

Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego poleciłem Ci odłączyć elektromagnes i rozrusznik i sprawdzić czy nie ma w tym układzie zwarcia. Jednak nie sądzę aby zwarcie w tych elementach mogło wykończyć regulator.

Czy regler był przykręcony do masy jak odpalałeś?

Czy zmierzyłeś zmienne napięcia bez reglera na uzwojeniach?

Czy sprawdziłeś czy nie ma zwarcia z uzwojeń?

Zrób foty przewodów od reglera w motongu, przy elektromagnesie, przy aku. Na tą chwilę nie wiem dlaczego akurat poszedł dym z reglera przy próbie rozruchu bo jest to dziwne bardzo zjawisko.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...