lisek508 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Mam pytanie otóż 2 dni temu spalił mi się regulator napięcia w FZR kupiłem drugi czekam aż przyjedzie ( kupiłem taki sam nie nowszy FZR 89r. ) I teraz pytanie bo poprzedni regulator się spalił mocno spalił i czy jak włoże ten nowy czy mi się on czasem nie spali zaraz po założeniu? kostka troszkę się przypaliła może ją rozebrać i zamiast niej dać pojedyńcze kable i wtedy do regulatora? może spalił się bo jakieś połączenie zaśniedziało albo cuś :P. Jeszcze jedno kwestia chłodzenia planuję zamontować radiator i wentylator czy jest w ogóle jakiś sens to zakładać? Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/133793-problem-z-ladowaniem-krok-po-kroku/ Poczytaj dokładnie i sprawdź napięcia alternatora zanim spalisz drugi regulator Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Większy radiator ma sens jednak wentylator możesz sobie darować. Kostkę możesz pominąć tym bardziej, ze może być zwęglona co powoduje przewodzenie prądu. Połącz przewody lutując i jak będziesz zamierzał przedłużać jakieś przewody to żeby miały przynajmniej taki sam przekrój. Jednak zanim to zrobisz wykorzystaj link, który Piotr Ci pokazał i podziel się z nami wynikami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Jutro po pracy to sprawdzę i napiszę. Radiator dodam tyle że w fzr nie mam jak za bardzo bo dotyka boczku planuję dać na górę regulatora wentylator a po bokach regulatora przymocuję radiatory i sprawdzę jak to będzie. Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Więc tak;Kupiłem regulator podłączyłem i zaczyna lecieć z niego dym nie pękł ani nic bo zaraz wyłączyłem zapłon i spaliło bezpiecznik wcześniej mierzyłem wszystko tak jak w linku i wydaje się być ok dziwne bo podłączyłem regulator włączyłem zapłon i nic ale jak zakręciłem rozrusznikiem tylko na 2 sekundy z regla poleciał dym co to jest? Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) Rozumiem, że puściłeś z dymem nowy regler ? Zniego raczej juz nic nie będzie albo był już walnięty jak przyszedł do Ciebie. Nijak nie udowodnisz tego sprzedającemu.Z tego co opisujesz to należy sprawdzić zasilanie rozrusznika, rozrusznik i w ogóle przewody bo masz jakieś ostre zwarcie (jeśli ten regler był dobry).Masz schemat instalacji? To zapodaj bo chciałbym zobaczyć jak to jest w tym motongu.P.S. Czy zanim zakręciłeś rozrusznikiem przykręciłeś regler do masy? Edytowane 16 Czerwca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Właśnie w tej chwili sprawdzam przewody i wydają się być Ok lecę po kolei... czy da się sprawdzić czy to rozrusznik? po schemat instalacji;Nie mogę tego zeskanować nie wiem :/ z resztą nerwa mam kupiłem i nie działa porażka w nocy zeskanuję ładniej jak się uda sprawdzę rozrusznik Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) Na spokojnie. Znajdziemy problem. Zeskanuj tak, zeby mi karku nie skręciło i zebym mógł to powiększyć i rozczytać.Po prostu go odłącz, odkręć klemę z elektromagnesu i to lepiej tą co idzie z aku. Miernikiem mozesz sprawdzić czy ma tam zwarcie miedzy plusem a masą. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Skanuje się :) ale czy schemat instalacji coś da bo w mojej coś jest kombinowane chyba Instalacja; http://img20.imageshack.us/img20/5409/gghy.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/1558/jghx.jpg Tutaj większe aby można było powiększyć; http://www.przeklej.pl/plik/jgh-jpeg-002as79v37tbhttp://www.przeklej.pl/plik/ggh-jpeg-002as79rb5a5# Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Sam znalazłem bo i tak za bardzo nie widać gdzie ida przewody na Twoich skanach. KLIK Czyli jak pisałem. Odłącz regulator i elektromagnes do rozrusznika i podłącz zasilanie czyli akumulator i włącz zapłon. Jak nie wywali bezpiecznika to znaczy, ze reszta instalacji jest ok. Później podłącz elektromagnes i odpal sprzęta bez regulatora (możesz to zrobić). Jak odpali i nie wywali bezpiecznika to znaczy, ze regulator, który dostałeś był walnięty. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Teraz to działa tak; podłączone mam wszystko ale do regulatora idą 4 kable wiadomo 3 białe jeden czerwony i masa przykręcana na jednej śrubie do ramy i jeżeli masa dotknie regulatora bezpiecznik się pali ale jeżeli z regulatora odłącze czerwony kabel i dotknę czarnym przewodem jest ok :/ Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) Bo regulator robi zwarcie na żywca. Sprawdź miernikiem między czerwonym przewodem i obudową na piszczyku. Jeśli zapiszczy no to szukaj drugiego regulatora. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 (edytowane) _Monter_ Wszystko obleciałem całą instalację i czysto żadnego przetartego kabelka nic. A teraz zwarcue faktycznie tak jak piszesz padł regulator... A powiedz mi dlaczego zaraz po zakupie włożyłem regel włączyłem zapłon i nic się nie działo? to znaczy światła ok kierunki ok ale tylko musnąłem rozrusznikiem i się spalił regulator? kupię drugi za 150zł i też się spali :/ Edytowane 16 Czerwca 2011 przez lisek508 Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dlatego poleciłem Ci odłączyć elektromagnes i rozrusznik i sprawdzić czy nie ma w tym układzie zwarcia. Jednak nie sądzę aby zwarcie w tych elementach mogło wykończyć regulator. Czy regler był przykręcony do masy jak odpalałeś?Czy zmierzyłeś zmienne napięcia bez reglera na uzwojeniach?Czy sprawdziłeś czy nie ma zwarcia z uzwojeń? Zrób foty przewodów od reglera w motongu, przy elektromagnesie, przy aku. Na tą chwilę nie wiem dlaczego akurat poszedł dym z reglera przy próbie rozruchu bo jest to dziwne bardzo zjawisko. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Regulator był przykręcony do masy jak odpalałem resztę sprawdzę dziś Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.