bellic Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Witam, Ciągle mam problemy z szarpaniem. Okazało się że to nie wina wyrabiającego się zabieraka w tylnym kole ani źle naciągniętego łańcucha. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną. Dokładnie chodzi o to że szarpie przy odejmowaniu gazu(do końca), dodawaniu(jadąc na luzie) i przy zmianie biegów też. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Jak jedziesz jednostajnie, rozumiem, nie szarpie? Kiedyś miałem podobnie, zużyłem napęd, nie naciągnąłem odpowiednio wcześnie łańcucha, i zaczął on wisieć i zahaczać o stopkę centralną, przez to, był rozciągnięty nieregularnie (nie równomierne zużycie) i przy jego naciągnięciu, szarpało, gdyż nie które partie były dłuższe nić inne. Wtedy interesowało mnie tylko to by jeździć... To chyba jeden z nielicznych takich przypadków na świecie, kto wie czy nie jesteś drugi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Akurat nierówno wyciągnięty łańcuch to miejsce drugie po całkowitym wyciągnięciu. Belli, postaw moto na stopce, sprawdź naciąg łańcucha, przestaw tak żeby zrobił powiedzmy 1/4 obrotu swojej długości i sprawdź ponownie. Jeśli luz się zmieni to znalazłeś problem. Oczywiście zgaduję, że zębatki masz w dobrym stanie.Powiedz też coś o tym szarpaniu na luzie bo nie rozumiem, w tej chwili to brzmi jakbyś miał problem ze skrzynią albo ze sprzęgłem jeśli mówisz o luzie = wysprzęgleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bellic Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Moto kupowałem w zeszłym roku i napęd był wymieniany przez poprzedniego właściciela więc powinien być OK. Postaram się to jakoś lepiej opisać. Najbardziej uciążliwe jest to na niższych biegach czyli np w korku. Jadąc dajmy na to na dwójce , zwalniam powoli odejmując gaz i pod sam koniec ruchu manetki kiedy chce zupełnie odjąć gazu to właśnie szarpie ale może co ważne nie do przodu tylko tak jakby wyhamowuje nagle z takim szarpnięciem do tyłu. Źle napisałem wyżej - nie chodziło o luz ale kiedy toczę się bez gazu na biegu i dodam gazu. Przejechałem się ostatnio Hondą Dominator znajomego właśnie żeby to porównać i u niego przy odjęciu zupełnym gazu odbywa się to tak delikatnie i płynnie a przy dodaniu też trochę szarpie ale mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2011 Nie mam pewności ale chyba za bardzo ufasz w możliwości silnika. W mojej kawie poniż 2'500 szarpie bo układ korbowy nie ma siły żeby swobodnie toczyć sprzęt. W każdym razie przyspieszanie z gwałtownym odwinięciem manetki poniżej 4'000 obr/min jest niewykonalne i będzie szarpać. Pozostaje problem zwalniania. Czy silnik trzyma jałowe obroty i nie ma problemów ze stabilną pracą na luzie w każdej pozycji manetki ? Pytam o rzeczy typu bujanie wskazówki obrotomierza. Mam pewną szaloną teorię, że pod obciążeniem możesz mieć problemy z zapłonem mieszanki i silnik będzie się zachowywał jakby dostał odcięcia zapłonu. Podobny problem mam teraz u siebie ale nie sugeruj się tym za bardzo. Teraz interesuje Cię sprawdzenie łańcucha i to musisz zrobić nawet jeśli ktoś wcześniej go wymieniał. Nigdy nie wiadomo co jest wstawione albo jak często to smarował. Dalej jeśli problemem jest przygasanie a nie szarpanie do przodu to można wykluczyć skrzynię a przynajmniej przymknąć na nią oko puki co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.