Law_PL Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Mój problem zauważyłem dopiero wczoraj, po miesiącu bezproblemowej jazdy.A mianowicie: jak odpalam moto po nocy albo po 8h, gdy wychodze z pracy, silnik po odpaleniu zaraz gaśnie. Przy kolejnej próbie również odpala bez problemu, ale gdy nie włącze ssania albo nie dodam minimalnie gazu to i tak zgaśnie na kompletnie zimnym silniku.Zawsze było tak, że jak odpalałem bez ssania to wchodził na 1k obrotów i tak trzymał.Teraz odpalam, jest 1-2 sekundy na 1k obrotów, spada i gasnie. Obroty na ciepłym silniku mam wyregulowane zgodnie z instrukcją, tj. na +/- 1,3k obrotów.Dodam, że przy moto nic nie grzebałem, chyba że jakiś dobroduszny przechodzień się czymś bawił. P.S. Wujek google nic mi nie pomógł. Z góry dziękuje za porady.Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walko69 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Przepraszam , ale czy ssanie w motocyklu nie jest po to aby na nim właśnie odpalać motocykl? Mi na zimnym silniku bez ssania zawsze gaśnie. W poprzednim było tak samo..... Pytam całkiem powaznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law_PL Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Patrząc na książke serwisową na ssaniu należy odpalać w temp. poniżej 15 stopni C jak dobrze pamiętam.Jestem nowym motocyklistą więc wole zadać jedno pytanie głupie więcej niż potem żałować że go nie zadałem :) Pytanie walko69 dlaczego wcześniej po odpaleniu bez ssania wchodził na ten 1k obrotów i tak siedział a teraz taka zmiana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Na ssaniu powinieneś odpalać nawet przy 25 stopniach C. Inaczej tego ssania by nie wymyślali.jak pisałeś że po nocy albo po 8h pracy idziesz odpalać bez ssania, i gaśnie. Bo po tych 8h silnik jest zimny .. A zasady działania ssania nie musimy Ci chyba mówić ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpotas Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 (edytowane) Pewny jesteś?Bo ja mam tak jak LAW.Czyli powyże 15 stopni pali bez ssania.A jak włącze ssanie to nie zapali. Edytowane 26 Maja 2011 przez danielpotas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 To "jak kto ma" nie ma wiekszego znaczenia, motocykle gaznikowe nawet tej samej firmy moga byc roznie ustawione i w rozny sposob odpalac.Natomiast dlaczego Honda zapalala bez ssania a teraz tego ssania potrzebuje jest pytaniem na ktore ciezko odpowiedziec.Najbardziej prawdopodobna wydaje mi sie zmiana jakosci paliwa, obecnie bardziej ochrzczonego niz dawniej, albo powstanie osadu w kanalikach ukladu wolnych obrotow i zubozenie mieszanki z tego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law_PL Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Fakt, że ostatnio zatankowałem na statoilu, a dotąd zazwyczaj na neste.Honda już woła jeść, więc zatankuje na neste i zobaczymy czy coś się zmieni.Napisze na dniach co zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto Racing Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Jest jeszcze jedna sprawa o której warto wspomnieć.Jeżeli do tej pory moto odpalało bez ssania i wszystko było ok to znaczy , że mechanik na przeglądzie motocykla a dokładnie serwisie gaźników tak je wyregulował. Mówię min. o pływakach w gaźnikach poziomie i wysokości paliwa. Podczas eksploatacji motocykla z biegiem czasu pływaki pracują góra dół aż do zamknięcia zaworku paliwa. Zderzaki pływaków się odkształcają . Spotyka się plastikowe ale i często metalowe. Jak odkształcają tak i zmienia się wspomniany poziom paliwa. Robi się niższy niż powinien. Wtedy moto słabiej zapala jak jest zimny i niezbędne jest wciśnięcie ssania i zaaplikowanie porcji paliwa do gaźnika/gaźników. Podsumując: obstawiam, że to wszystko sprawa eksploatacji i poprawnej regulacji gaźników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 ja opstawiam ze byla pewnie robiona serwisowka i po regulacji gaznikow zostalo inaczej ustawione z malym odchylem zmiejszone gtroszke obrotu na biegu jalowym i dlategpo gasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Law_PL Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 A więc zatankowałem i jest nieco lepiej bo jak jest naprawde gorąco na dworzu to odpala bez ssania. Ale w normalne dni potrzebuje minimum ssania.Ciesze się że piszecie że to normalne i nie ma się czym przejmować. Dzięki wszystkim za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.