Skocz do zawartości

Honda CBF 500 `07 gaśnie na zimnym silniku


Law_PL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem zauważyłem dopiero wczoraj, po miesiącu bezproblemowej jazdy.

A mianowicie: jak odpalam moto po nocy albo po 8h, gdy wychodze z pracy, silnik po odpaleniu zaraz gaśnie.

Przy kolejnej próbie również odpala bez problemu, ale gdy nie włącze ssania albo nie dodam minimalnie gazu to i tak zgaśnie na kompletnie zimnym silniku.

Zawsze było tak, że jak odpalałem bez ssania to wchodził na 1k obrotów i tak trzymał.

Teraz odpalam, jest 1-2 sekundy na 1k obrotów, spada i gasnie.

 

Obroty na ciepłym silniku mam wyregulowane zgodnie z instrukcją, tj. na +/- 1,3k obrotów.

Dodam, że przy moto nic nie grzebałem, chyba że jakiś dobroduszny przechodzień się czymś bawił.

 

P.S. Wujek google nic mi nie pomógł.

 

Z góry dziękuje za porady.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na książke serwisową na ssaniu należy odpalać w temp. poniżej 15 stopni C jak dobrze pamiętam.

Jestem nowym motocyklistą więc wole zadać jedno pytanie głupie więcej niż potem żałować że go nie zadałem :)

 

Pytanie walko69 dlaczego wcześniej po odpaleniu bez ssania wchodził na ten 1k obrotów i tak siedział a teraz taka zmiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ssaniu powinieneś odpalać nawet przy 25 stopniach C. Inaczej tego ssania by nie wymyślali.

jak pisałeś że po nocy albo po 8h pracy idziesz odpalać bez ssania, i gaśnie. Bo po tych 8h silnik jest zimny ..

 

A zasady działania ssania nie musimy Ci chyba mówić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To "jak kto ma" nie ma wiekszego znaczenia, motocykle gaznikowe nawet tej samej firmy moga byc roznie ustawione i w rozny sposob odpalac.

Natomiast dlaczego Honda zapalala bez ssania a teraz tego ssania potrzebuje jest pytaniem na ktore ciezko odpowiedziec.

Najbardziej prawdopodobna wydaje mi sie zmiana jakosci paliwa, obecnie bardziej ochrzczonego niz dawniej, albo powstanie osadu w kanalikach ukladu wolnych obrotow i zubozenie mieszanki z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna sprawa o której warto wspomnieć.

Jeżeli do tej pory moto odpalało bez ssania i wszystko było ok to znaczy , że mechanik na przeglądzie motocykla a dokładnie serwisie gaźników tak je wyregulował. Mówię min. o pływakach w gaźnikach poziomie i wysokości paliwa. Podczas eksploatacji motocykla z biegiem czasu pływaki pracują góra dół aż do zamknięcia zaworku paliwa. Zderzaki pływaków się odkształcają . Spotyka się plastikowe ale i często metalowe. Jak odkształcają tak i zmienia się wspomniany poziom paliwa. Robi się niższy niż powinien. Wtedy moto słabiej zapala jak jest zimny i niezbędne jest wciśnięcie ssania i zaaplikowanie porcji paliwa do gaźnika/gaźników.

Podsumując: obstawiam, że to wszystko sprawa eksploatacji i poprawnej regulacji gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zatankowałem i jest nieco lepiej bo jak jest naprawde gorąco na dworzu to odpala bez ssania. Ale w normalne dni potrzebuje minimum ssania.

Ciesze się że piszecie że to normalne i nie ma się czym przejmować.

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...