Skocz do zawartości

Dośc spora zagwozdka-Suzuki


DawidP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Od kilku dni próbuję uporać się z dolegliwością motocykla jakim jest suzuki Burgman 125 2005r.

Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu pracuje tak jakby co kilka cykli pracy nie było iskry-przerywa, oraz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Przy dodawaniu gazu powoli pracuje ok. Jeździ też bardzo dobrze i mocy mu nie brakuje.

Co zrobiłem:

-Sprawdziłem Ciśnienie sprężania - 16bar

- Wyregulowałem zawory

- 30 razy czyściłem gaźnik, każda dysza oraz wszystkie kanały są drożne, czyszczone carbcleanerem oraz przedmuchane sprężonym powietrzem

-Poziom paliwa ustawiony idealnie wg serwisówki, przy sprawdzaniu wysokości pływaka jak i przy sprawdzaniu wężykiem

- Wymieniona świeca

-Pompka przyspieszająca działa bardzo dobrze-sprawdzone

-Lewego powietrza nie łapie-sprawdzane samostartem

- Śruba składu mieszanki wykręcona o 2,5 obrotu, sprawdzałem w każdym położeniu od 1 obrotu do nawet 6,5 ;dalej gaśnie przy dodaniu gazu

- Iskra duża, niebieska, nie przeskakuje

- Paliwo świeże

- Pompka podciśnieniowa podaje paliwo aż miło

- Przerwa na świecy wg manuala

- Filtr powietrza wyprany oraz nasączony

- automatyczne ssanie nagrzewa się oraz wyłącza

 

Bardzo proszę o jakieś konstruktywne porady bo ja po prostu rozłożyłem już ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Od kilku dni próbuję uporać się z dolegliwością motocykla jakim jest suzuki Burgman 125 2005r.

Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu pracuje tak jakby co kilka cykli pracy nie było iskry-przerywa, oraz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Przy dodawaniu gazu powoli pracuje ok. Jeździ też bardzo dobrze i mocy mu nie brakuje.

Co zrobiłem:

-Sprawdziłem Ciśnienie sprężania - 16bar

- Wyregulowałem zawory

- 30 razy czyściłem gaźnik, każda dysza oraz wszystkie kanały są drożne, czyszczone carbcleanerem oraz przedmuchane sprężonym powietrzem

-Poziom paliwa ustawiony idealnie wg serwisówki, przy sprawdzaniu wysokości pływaka jak i przy sprawdzaniu wężykiem

- Wymieniona świeca

-Pompka przyspieszająca działa bardzo dobrze-sprawdzone

-Lewego powietrza nie łapie-sprawdzane samostartem

- Śruba składu mieszanki wykręcona o 2,5 obrotu, sprawdzałem w każdym położeniu od 1 obrotu do nawet 6,5 ;dalej gaśnie przy dodaniu gazu

- Iskra duża, niebieska, nie przeskakuje

- Paliwo świeże

- Pompka podciśnieniowa podaje paliwo aż miło

- Przerwa na świecy wg manuala

- Filtr powietrza wyprany oraz nasączony

- automatyczne ssanie nagrzewa się oraz wyłącza

 

Bardzo proszę o jakieś konstruktywne porady bo ja po prostu rozłożyłem już ręce.

 

a powinna być cieniutka , sprawdź cewkę zapłonową i do następnego odpalania odłącz regulator napięcia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, niestety diagnoza nie okazała się trafna. Po odłączeniu regulatora motocykl dalej zachowuje się tak samo.

Co jeszcze może powodować to przerywanie na biegu jałowym i gaśnięcie przy gwałtownym dodawaniu gazu?

 

Edit:

Pomiar cewki zapłonowej wykazał:

Primary: 0.5 Ohm (norma 0,09-0.13 Ohm)

Secondary: 19.75 kOhm (norma 15.4-18.1 kOhm)

 

Zamawiać nową cewkę?

Edytowane przez DawidP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze, niestety diagnoza nie okazała się trafna. Po odłączeniu regulatora motocykl dalej zachowuje się tak samo.

Co jeszcze może powodować to przerywanie na biegu jałowym i gaśnięcie przy gwałtownym dodawaniu gazu?

 

Edit:

Pomiar cewki zapłonowej wykazał:

Primary: 0.5 Ohm (norma 0,09-0.13 Ohm)

Secondary: 19.75 kOhm (norma 15.4-18.1 kOhm)

 

Zamawiać nową cewkę?

 

To nie totolotek i trzeba szukać dalej. Jeżeli dobrze pomierzyłeś cewkę to wypada ją wymienić.

A propos gwałtownego odkręcania manetki gazu - nie powinno się tak robić z powodu sporej bezwładności mechanizmu wariatora.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyscil bym elektryke i sprawdzil czy nie ma gdzies ucieczki pradu lub zwarcia. albo membranki na gaznikach sie zuzyly.

A nie zalewa ci go jak tak odkrecisz manetke?? aa i jeszcze jedno kiedys kumpel tak czyscil gazniki ze kompresor wydmuchal mu prowadnice mosiężna z gaznika i byl podobny obiaw. Za nie wielka kase dorobil u slusaza za piwko i lata do tej pory. Według mnie jeszcze moze byc cos z dawka powietrza. Napweno nasaczyles filtr powietrza w dobrym oleju bo z tego co wiem to jak sie zrobi w zlym to sie rozne kwiatki potem dzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shinigami- widełki ciśnienia jakie podaje producent dla tego silnika to 15-17 bar tak więc jest ok.

Bubuss-jutro zakładam nową cewkę-dam znać jakie przyniesie to efekty. Mam nadzieję, że to ona jest przyczyną.

Co do tulejki prowadzącej to wiem o którą Ci chodzi. Wkłada się ją od strony dyszy głównej, a od góry wchodzi w nią iglica. Wszystko jest na swoim miejscu. Membrana główna w gaźniku jak nowa. Membrana pompki przyspieszającej także, ponadto pompka ładnie wstrzykuje paliwo. Próbowałem nawet obniżyć poziom paliwa jak i troszkę zwiększyć w stosunku do nominalnego-brak poprawy. Coś z elektryką musi być i mam nadzieję że to nie moduł a cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...