DawidP Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Witam serdecznie. Od kilku dni próbuję uporać się z dolegliwością motocykla jakim jest suzuki Burgman 125 2005r.Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu pracuje tak jakby co kilka cykli pracy nie było iskry-przerywa, oraz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Przy dodawaniu gazu powoli pracuje ok. Jeździ też bardzo dobrze i mocy mu nie brakuje. Co zrobiłem:-Sprawdziłem Ciśnienie sprężania - 16bar- Wyregulowałem zawory- 30 razy czyściłem gaźnik, każda dysza oraz wszystkie kanały są drożne, czyszczone carbcleanerem oraz przedmuchane sprężonym powietrzem-Poziom paliwa ustawiony idealnie wg serwisówki, przy sprawdzaniu wysokości pływaka jak i przy sprawdzaniu wężykiem- Wymieniona świeca-Pompka przyspieszająca działa bardzo dobrze-sprawdzone-Lewego powietrza nie łapie-sprawdzane samostartem- Śruba składu mieszanki wykręcona o 2,5 obrotu, sprawdzałem w każdym położeniu od 1 obrotu do nawet 6,5 ;dalej gaśnie przy dodaniu gazu- Iskra duża, niebieska, nie przeskakuje- Paliwo świeże- Pompka podciśnieniowa podaje paliwo aż miło- Przerwa na świecy wg manuala- Filtr powietrza wyprany oraz nasączony - automatyczne ssanie nagrzewa się oraz wyłącza Bardzo proszę o jakieś konstruktywne porady bo ja po prostu rozłożyłem już ręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2011 Witam serdecznie. Od kilku dni próbuję uporać się z dolegliwością motocykla jakim jest suzuki Burgman 125 2005r.Objawy: Ciężko pali na zimnym silniku, po rozgrzaniu pracuje tak jakby co kilka cykli pracy nie było iskry-przerywa, oraz gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Przy dodawaniu gazu powoli pracuje ok. Jeździ też bardzo dobrze i mocy mu nie brakuje. Co zrobiłem:-Sprawdziłem Ciśnienie sprężania - 16bar- Wyregulowałem zawory- 30 razy czyściłem gaźnik, każda dysza oraz wszystkie kanały są drożne, czyszczone carbcleanerem oraz przedmuchane sprężonym powietrzem-Poziom paliwa ustawiony idealnie wg serwisówki, przy sprawdzaniu wysokości pływaka jak i przy sprawdzaniu wężykiem- Wymieniona świeca-Pompka przyspieszająca działa bardzo dobrze-sprawdzone-Lewego powietrza nie łapie-sprawdzane samostartem- Śruba składu mieszanki wykręcona o 2,5 obrotu, sprawdzałem w każdym położeniu od 1 obrotu do nawet 6,5 ;dalej gaśnie przy dodaniu gazu- Iskra duża, niebieska, nie przeskakuje- Paliwo świeże- Pompka podciśnieniowa podaje paliwo aż miło- Przerwa na świecy wg manuala- Filtr powietrza wyprany oraz nasączony - automatyczne ssanie nagrzewa się oraz wyłącza Bardzo proszę o jakieś konstruktywne porady bo ja po prostu rozłożyłem już ręce. a powinna być cieniutka , sprawdź cewkę zapłonową i do następnego odpalania odłącz regulator napięcia Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 (edytowane) Panie Piotrze, niestety diagnoza nie okazała się trafna. Po odłączeniu regulatora motocykl dalej zachowuje się tak samo.Co jeszcze może powodować to przerywanie na biegu jałowym i gaśnięcie przy gwałtownym dodawaniu gazu? Edit:Pomiar cewki zapłonowej wykazał:Primary: 0.5 Ohm (norma 0,09-0.13 Ohm)Secondary: 19.75 kOhm (norma 15.4-18.1 kOhm) Zamawiać nową cewkę? Edytowane 13 Maja 2011 przez DawidP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Panie Piotrze, niestety diagnoza nie okazała się trafna. Po odłączeniu regulatora motocykl dalej zachowuje się tak samo.Co jeszcze może powodować to przerywanie na biegu jałowym i gaśnięcie przy gwałtownym dodawaniu gazu? Edit:Pomiar cewki zapłonowej wykazał:Primary: 0.5 Ohm (norma 0,09-0.13 Ohm)Secondary: 19.75 kOhm (norma 15.4-18.1 kOhm) Zamawiać nową cewkę? To nie totolotek i trzeba szukać dalej. Jeżeli dobrze pomierzyłeś cewkę to wypada ją wymienić.A propos gwałtownego odkręcania manetki gazu - nie powinno się tak robić z powodu sporej bezwładności mechanizmu wariatora. Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dreptak eustachy Opublikowano 16 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 (edytowane) Ja bym podmienił moduł od drugiego i dopiero szukał dalej ale wczesniej elektrosolem kostki potraktował bo moglo cos przysniedziec . Edytowane 16 Maja 2011 przez dreptak eustachy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubuss Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 przeczyscil bym elektryke i sprawdzil czy nie ma gdzies ucieczki pradu lub zwarcia. albo membranki na gaznikach sie zuzyly. A nie zalewa ci go jak tak odkrecisz manetke?? aa i jeszcze jedno kiedys kumpel tak czyscil gazniki ze kompresor wydmuchal mu prowadnice mosiężna z gaznika i byl podobny obiaw. Za nie wielka kase dorobil u slusaza za piwko i lata do tej pory. Według mnie jeszcze moze byc cos z dawka powietrza. Napweno nasaczyles filtr powietrza w dobrym oleju bo z tego co wiem to jak sie zrobi w zlym to sie rozne kwiatki potem dzieja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 16 bar to nie za dużo czasem ? Z tego co kojarzę to zbyt duże ciśnienie sprężania też powoduje problemy z pracą silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 17 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Shinigami- widełki ciśnienia jakie podaje producent dla tego silnika to 15-17 bar tak więc jest ok.Bubuss-jutro zakładam nową cewkę-dam znać jakie przyniesie to efekty. Mam nadzieję, że to ona jest przyczyną. Co do tulejki prowadzącej to wiem o którą Ci chodzi. Wkłada się ją od strony dyszy głównej, a od góry wchodzi w nią iglica. Wszystko jest na swoim miejscu. Membrana główna w gaźniku jak nowa. Membrana pompki przyspieszającej także, ponadto pompka ładnie wstrzykuje paliwo. Próbowałem nawet obniżyć poziom paliwa jak i troszkę zwiększyć w stosunku do nominalnego-brak poprawy. Coś z elektryką musi być i mam nadzieję że to nie moduł a cewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Cewka wymieniona, motocykl sprawny. Przyda się dla potomnych gdyby ktoś miał podobny problem.Dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi