Skocz do zawartości

wymiana spręzyny kickstartera


grucha87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jak wymienić spreżyne "kopki" w lc4 620 95r? Zdjąłem pokrywe sprzegla ale niestet tam niema dostępu do tej sprężyny. Jak więc to zrobic?

 

Ps. Mam nadzieje że nie trzeba rozpoławiać silnika aby zmianić tylko sprężynę ?!

 

Musisz rozpołowić silnik niestety bo to KTM czyli silnik bardzo zwarty.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet duzo prosciej niz w XT , mozna zdjac cylinder z glowica zkrecona , podnies cylinder na tyle aby bylo widac sworzen tloka i wypinasz tlok z walu , oczywiscie uprzednio zdejmujac lancuszek rozrzadu ( wymaga zdjecia kosza sprzegla) , odrazu radze wymienic lozyska na walku rozrzadu i na walku wyrownawczym i nie oszczedzaj na tych lozyskach bo to sie zemsci . Wejdz na forum http://www.ktmracing.fora.pl/lc4,2/.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w xt zdejmowało się pokrywe spezegła i wymieniało sprężynę.

 

Ps.i co mi da że wypnę tłok nie wyjmując go z cylindra? i tak muszę rozpołowić silnik, czyli najpierw go wyciągnąć na stół. Bezsensu troche ze aby wymienic głupia sprężynę trzeba rozpoławiać silnik. ja osobiscie chyba poczekam az skrzynia padnie. ;)wtedy to wymienię, o ile wcześniej nie sprzedam moto.

Edytowane przez grucha87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsensu troche ze aby wymienic głupia sprężynę trzeba rozpoławiać silnik. ja osobiscie chyba poczekam az skrzynia padnie. ;)wtedy to wymienię, o ile wcześniej nie sprzedam moto.

bezzsensu jest żeby wymienić trybo w skrzyni biegow trzeba rozpoławiać silnik :icon_biggrin: Dali spręzyne tam gdzie dali trudno.

Sprężyna kosztuje w serwisie KTM 27zł.

Jak nie chcesz kupować uszczelki pod głowicę to nie musisz jej zdejmować, tak ci radzili. Żeby rozpołowić i tak musisz zdjąć cylinder ze szpilek, Dlatego pokrywkę glowicy odkręcasz, zdejmujesz rozrząd, uprzednio ustawiając Wał w GMP (śrubka z przodu silnika czyt. serwisówkę) rozpoławiasz silnik (usuwając prawy karter, wszystko trzyma się lewego oraz kolo magnesowe) ,odkręcasz śrubę napinającą spręzynę ( z tyłu silnika) zdejmujesz mocowanie skrzyni biegów, wymieniasz sprężynę (poczytaj serwisówkę, tam tez są "znaki") zakręcasz wszystko do kupy, napinasz kopkę i wkręcasz śrubę z tylu silnika.

 

Jak ci radzili wymień lozyska na walku rozrządu, małe w KTM kosztuje okolo 29zł duże kupisz w sklepie z łożyskami za około też 30zł (FAG, SKF, Timken) Pamiętaj o luzie C3. i sprawdź czy wałek nie jest wytarty na bieżni od małego łożyska, wytarty -> do wymiany.

 

 

Tyle ode mnie.

 

Acha i nawiązując do przedmówcy nie trzeba zdejmować kosza sprzęgłowego ani nawet odkręcać lewej pokrywki, łańcuch nie spadnie z zębatki, jeśli specjalnie niczego ku temu nie zrobisz, pamiętaj o zablokowaniu wału i o znakach na rozrządzie.

Edytowane przez bully
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...