qunio Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam czy ktoś kupował może te wakumetry http://www.tecmate.pl/index.php?page=shop.product_details&product_id=17&category_id=5&flypage=flypage.tpl&option=com_virtuemart&Itemid=5 z informacji po angielsku wyniki że to najdokładniejsze urządzenie jakie można dostać w tej cenie a poza tym bajecznie proste w obsłudze bez skaczących słupków i innych pierdół :) Może ktoś to sprowadza ze Stanów na własna rękę bo tam można to dostać za 90$?? Wydajny i precyzyjny elektroniczny następca toksycznych słupków rtęciowych lub kapryśnych analogowych czujników zegarowych. Nie zawiera ruchomych, podatnych na uszkodzenia części. Posiada automatyczną korekcję zmian ciśnienia atmosferycznego i temperatury. Urządzenie CarbMATE wyświetla różnicę podciśnienia dwóch połączonych karburatorów. Rozdzielczość regulowana jest w zakresie od 0,5cmHg do 2cmHg, umożliwiając bardziej precyzyjną regulację aż do osiągnięcia idealnej synchronizacji za pomocą pojedynczego poprzecznego dziewięcio-diodowego wyświetlacza „wschód-zachód”. Opcjonalny zestaw trójników umożliwia synchronizację do czterech połączonych karburatorów. Zasilanie odbywa się z 12V akumulatora badanego pojazdu. CarbMateThe cost-effective electronic replacement for mercury sticks Simple but precise synchronisation by direct comparison of a set of carbs or throttle valves. Mercury sticks do break and can spill life-threatening heavy metal fluids into your environment. Mercury becomes contaminated and needs periodic replacement even if your tubes don’t, adding to environmental danger if not disposed of in a legal and safe manner. Synchronisation of 4 linked carburettors is made easy using the optional 4-channel adapter kit. CarbMate is a reliable, cost effective & portable replacement for both mercury sticks and unreliable dial gauges. The compact design and solid state electronics make the CarbMate very durable & resistant against nasty shocks & knocks. Further protection can be provided with an optional rubber holster. CarbMate displays the difference in vacuum intake settings of two linked carburettors very precisely on a single transverse "East-West" 9 LED display. Visual estimation errors, common to the traditional approach which is to visually compare the individual values on separate columns of mercury or dial gauges, are eliminated, as two pressures are compared and one value is displayed. A ZERO adjustment knob provides easy & quick pre-calibration prior to synchronizing. Without any tubes connected, adjust the knob until the centre LED is on. During calibration resolution can be adjusted from 2cmHg (centimetres of mercury) down to 0,5cmHg to allow the user to fine tune. Most vehicle O.E.s specify a resolution of 0,5cmHg for accurate synchronizing and CarbMate is the only low cost alternative able to meet the standard. Where different vacuum intake values are required for each carburettor, such as with some Mercury/Mariner and Yamaha 4-stroke outboards, the exact positive or negative difference between two carburettors can be read off the "differential" scale, which is calibrated from - to + 4. (With resolution at 2cmHg the display difference spans from – to +8cmHg; with resolution at 0,5cmHg, the span becomes – to + 2cmHg) A single green LED at the dead-centre "happy face" mark indicates that the compared manifold vacuums are equal to within the selected resolution. Synchronisation of 4 linked carburettors or throttle valves is made easy using the optional 4-channel adapter kit. Power is provided from the vehicle battery or an external 12V battery via a 2-meter (6 ½ ft) power cable with large crocodile clips. Simple, but clear user instructions are printed on the CarbMate, and are supplemented by an additional information leaflet. Threaded connection adapters in all-metal are available. As an alternative, also available as an option are the unique "flexi-rigid" style as used on the VacuumMate, which allow easier connection to difficult to reach manifold points. Further options include permanent manifold connection kits for anytime quick & easy synchronizing without the bother of fitting and removing temporary adapters (Click on Accessories, then Manifold perma-adapter(s)). A specially designed optional carry case for storing the CarbMate and threaded adapters is available. A two year limited warranty is offered. Service centres in Europe, USA and Canada. Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Akurat najdokładniejszy waku to jest najtańsza samoróbka z rurek z olejem. I to jest fakt. Robiłem synchro rtęciowym, na zegarach i samoróbką, i samoróbka bezwzględnie jest najczulsza. Oczywiście ten wynalazek powyżej na pewno będzie ciutkę wygodniejszy, ale prywatnie uważam ze skórka nie warta wyprawki. Efekt (zsynchronizowane gaźniki) będzie taki sam, ale koszt samoróbki nieporównywalny. Powodzenia w zakupie :lalag::) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Popieram zdanie Bubera. Sam rok temu dzięki jego instrukcjom zrobiłem waku, koszt ok 20zł. :notworthy: Sprawdza się w 100%Sprzętu używam raz na rok, tak więc wywalenie paru stówek absolutnie nie wchodziło w gręPrzemyśl sprawę jeśli naprawą motocykli nie zarabiasz na życie, myślę że nie ma sensu przepłacać za taki gadżet. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Akurat najdokładniejszy waku to jest najtańsza samoróbka z rurek z olejem. I to jest fakt. Robiłem synchro rtęciowym, na zegarach i samoróbką, i samoróbka bezwzględnie jest najczulsza. Oczywiście ten wynalazek powyżej na pewno będzie ciutkę wygodniejszy, ale prywatnie uważam ze skórka nie warta wyprawki. Efekt (zsynchronizowane gaźniki) będzie taki sam, ale koszt samoróbki nieporównywalny. Powodzenia w zakupie :lalag::) hmm, nie zarabiam tym na życie, ale nie mam zaufania do serwisów i chcę jak najwięcej sam robić. Chce tym synchronizować przepustnice w gsxr na wtrysku gdyż po takim zabiegu w serwisie robionym zegarowymi wakumetrami (które ponoć są mało dokładne a sam mechanik stwierdził,że trudno mu było to dokładnie zrobić) odczułem znaczącą poprawę w przejściu z zamkniętego na otwarty gaz - dużo delikatniej bez szarpnięć (oczywiście po dostrojeniu czujnika położenia przepustnicy co już w serwisie nie wiedzieli, że trzeba zrobić po synchronizacji). Chętnie bym spróbował takiej samoróbki tylko jak się za takie coś zabrać :wacko: ??? Dzięki! Jest jeszcze takie coś nazywa się twinmax i nieco tańsze http://www.twinmax.co.uk/ Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez qunio Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 No akurat synchro przepustnic to bym zostawił serwisowi. Myślałem że piszemy tutaj o synchro gaźników.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Buber zdradzisz nam jak samemu zrobić waku? :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Buber zdradzisz nam jak samemu zrobić waku? :rolleyes:Noooo, obawiam się że to jest skomplikowane. Najtrudniejsza część to znaleźć wyszukiwarkę forum (najlepiej zaawansowaną) wyszukać słowo "wakuomter" w postach popełnionych przez...? No niech zgadnę, użytkownika o nicku "buber".A potem to już jest z górki... :biggrin: A na poważnie - ludzie! Czy naprawdę już nie istnieją ludzie potrafiący użyć wyszukiwarki???? Albo nawet durnych gugli? Ręce opadają...Rzadko rzucam mięsem, ale ku*wa MAĆ! Takie trudne było?http://forum.motocyklistow.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&andor_type=and&sid=e4a82c8df5a0fa3a4df66f245579c989&search_author=buber&search_term=wakuometr&search_app=forums Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No akurat synchro przepustnic to bym zostawił serwisowi. Myślałem że piszemy tutaj o synchro gaźników.... Zasada ta sama - na każdej przepustnicy (throttle body) jest nypel przykryty kapturkiem na wakuometr, na górze są trzy śruby do synchronizacji pierwszej i drugiej pary oraz par między sobą tak jak w gaźnikach. Myślę, że to co się nadaje do gaźników będzie działało też z przepustnicami w motocyklach na wtrysku. Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.