Skocz do zawartości

Fazer 8, FZ8


Czy to dobrze, że Yamaha wypuściła FZ8?  

44 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy to dobrze, że Yamaha wypuściła FZ8?

    • Tak, trzeba gonić konkurencję.
    • Nie, po co? Przecież jest duży Fazer.
    • Nie mam zdania, czas pokaże.


Rekomendowane odpowiedzi

Dobry.

 

Są tematy o dużym Fazerze, są o małym ..., pora na nowego średniaka ze stajni 3 kamertonów.

 

Zdaję sobie sprawę, że model jest stosunkowo mało jeszcze popularny u nas, ale cóż, myślę, że już niedługo będzie nas więcej.

 

Zapraszam do dyskusji.

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej FZ6S (z owiewką), teraz mam nakeda, więc wprost porównać nie mogę.

 

Zmian jest sporo, chociaż może nie są tak bezpośrednio odczuwalne w czasie samej jazdy (przynajmniej miejskiej, na torze nie miałem okazji być póki co).

 

Jest więc zupełnie nowy silnik. W FZ6 była to zmodyfikowana wersja jednostki z R6, teraz w FZ8 siedzi blok silnika identyczny jak w FZ1, który z kolei ma jednostkę przeszczepioną z R1 :) Pojemność zmniejszono zmieniając średnicę cylindrów (skok tłoka pozostał ten sam). Tyle suchych faktów na początek.

 

Teraz jak się jeździ?

 

Cóż, bardzo dobrze. Może niektórych zaskoczę, ale lepiej niż na owiewkowej wersji FZ6. Wynika to po części zapewne z tego, że kierownica nieco szersza i brak owiewki poprawia komfort podróżowania międzypasem (jeżdżę głównie po mieście). Fazery słyną z tego, że prowadzą się niezwykle pewnie w zakrętach i są generalnie bardzo zwrotne. Wolny przejazd między autami czy zawrócenie na niewielkiej powierzchni nie sprawia problemów. FZ8 pod tym względem nie zaskakuje - wysoki poziom jest utrzymany.

 

Teraz jak motocykl oddaje moc? No tu się w zasadzie niedużo zmieniło. Mamy nieco wzmocniony dolny zakres obrotów, więc prawdopodobnie koledze jadącemu obok na FZ6 uda się (przynajmniej na chwilę) uciec spod świateł. Potem jest już podobnie. Do 7,8 tysięcy niewiele się dzieje. Potem Fazer dostaje "drugiego kopa" i robi się nieco ciekawiej. Ci co są do tego przyzwyczajeni i to znają nie będą zaskoczeni.

 

Dwie czysto subiektywne uwagi (jedna może na plus, druga zdecydowanie na minus):

 

  • fabryczny wydech brzmi lepiej od tego w FZ6 (bardziej basowy pomruk),
  • tylny błotnik jest szczątkowy: jazda po mokrym kończy się praniem kurtki i czyszczeniem kasku - cały syf z tylnej opony ląduje na naszym grzbiecie i tylnym siedzeniu, nie jest to więc sprzęt na jazdę w deszczu. W FZ6 było zdecydowanie lepiej.

Postaram się jeszcze napisać parę słów o ABS, póki co nie miałem specjalnie okazji by go potestować i napisać o wrażeniach.

 

Jak coś to pytajcie.

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedalekiej/dalekiej przyszłości FZ8 i FZ1 są dla mnie pewnymi następcami (na pewno wersje z owiewką).

A powiedź jak hamulce, spalanie ?

 

Hamulce - OK., ale w tej klasie motocykli można by się spodziewać choćby stalowego oplotu. Punkt zadziałania jest jednak wyraźny, powyżej którego maszyna hamuje zdecydowanie. Nie są to sportowe "żylety", ale po prostu dobre hamulce.

 

 

No ze spalaniem w trasie jest zapewne lepiej, ale 9 litrów na 100km w mieście nie jest tu niczym nadzwyczajnym, pod tym względem FZ8 jest zdecydowanie bliżej do większego brata ;)

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

moim zdaniem super ze wreszcie producenci zaczynaja uzupelniac luke pomiedzy pojemnosciami 600 a 1000

jak yamaha wypuszczala fz8 to sobie pomyslalem ze za 2-3 lata moze uda mi sie dorwac jakas uzywana sztuke, ale liczylem na to ze to bedzie to bardziej elastyczna wersja fz6, czyli fajnie wygladajacy lekki uniwersalny motocykl z silnikiem ktory bedzie mial mocny dol i moc troche przekraczajaca 100KM co do mocy spoko ale czytajac testy 800-setki troche sie zawiodlem bo wynika z nich ze silnik nie jest zbyt elastyczny

 

Teraz jak motocykl oddaje moc? No tu się w zasadzie niedużo zmieniło. Mamy nieco wzmocniony dolny zakres obrotów, więc prawdopodobnie koledze jadącemu obok na FZ6 uda się (przynajmniej na chwilę) uciec spod świateł. Potem jest już podobnie. Do 7,8 tysięcy niewiele się dzieje. Potem Fazer dostaje "drugiego kopa" i robi się nieco ciekawiej. Ci co są do tego przyzwyczajeni i to znają nie będą zaskoczeni.

 

opinia kolegi wydaje mi sie to potwierdza

mi wlasnie brakuje motocykla uniwersalnego o takiej pojemnosci na ktorego moglbym sie przesiasc ze swojej 500ccm, z uniwersalnych motocykli jedynie kawasaki ma chyba z750

a tak chyba nastepnym motocyklem bedzie FZS600 bo na litra to chyba jeszcze za wczesnie po paru sezonach na piecsetce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem nowego fazera 8, jest to mój pierwszy motocykl i jak do tej pory nie mam mu nic do zarzucenia po za jednym ( tłumik ). Chciałbym wymienić go na inny, czy taki manewr może już ktoś wykonywał fz8??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze to jakiś kompromis między litrem a 600stką. Fajnie, że jest duża gama motocykli do wyboru (jak ktoś wyżej wspomniał). Może to zapoczątkuje jakieś nowy trend na 800stki - kto wie :cool: Ogólnie bardzo pozytywnie :clap:

Edytowane przez rexar

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem nowego fazera 8, jest to mój pierwszy motocykl i jak do tej pory nie mam mu nic do zarzucenia po za jednym ( tłumik ). Chciałbym wymienić go na inny, czy taki manewr może już ktoś wykonywał fz8??

Konrad, ja się noszę z tym zamiarem. Póki co mój faworyt:

http://www.leovince.com/en/catalog-yamaha/terminale_gppro_omologato_evo_ii_passaggio_standard_fz8_i_e_2010/12777

Cena z montażem ok. 1.8kPLN

A tak to brzmi i wygląda w realu:

 

 

 

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio natknąłem się na wydechy amerykańskiej firmy "Two Brothers" Są nieco tańsze od Leo i Akrapa a wyglądają i brzmią wcale niegorzej.

Ktoś ma (niekoniecznie do Yamahy nawet) i mógłby coś o nich napisać?

http://www.youtube.com/watch?v=no6ZRPmlh4s

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...