r6krk Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam, mam taki problem iż jakiś miesiąc temu odpaliłem po zimie swoje r6, poczekałem grzecznie aż silnik nabierze temperatury po czym start na krótką przejażdżkę. Po jakichś 10km usłyszałem stukanie jak gdyby zaworu może kilku wiec, że do domu miałem z 5 km postanowiłem jechać. Im bliżej domu tym stukanie było wyraźniejsze a i jakby koni ubyło z połowę. Dojechałem, ściągam kask żeby przysłuchać się lepiej i gdy stawiałem go na nóżce było wyraźniejsze stuk i silnik zgasł, zablokowany w cholerę. A że na mechanice się troche znam, to rozebrałem silnik i po zruceniu łańcuszka rozrządu udało mi się go rozblokować. Co mogło być przyczyna zablokowania i czy ma ktoś schemat jak ustawić rozrząd? Zaznaczam że narazie niechce targać głowicy tylko złożyć i zobaczyć co się bedzie dziać. Yamaha r6 2002rok, 20tyś przebiegu, motul 300v, filtr K&N. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 WitamRozumiem ze wał teraz sie obraca ??Wałki rozrządu chodza nie zatrzymał sie ktoryś na panewce ??pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Zdejmij wałki rozrządu i sprawdź czy wał się luźno obraca ale według mnie to akt desperacji. Ja bym zdjął głowicę. Jak zmieliło zawory to i tak kicha. Jeśli to nie góra to pewnie panewka powiedziała "do widzenia". I w tym i w tym wypadku lepiej szukać drugiego silnika. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r6krk Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Wał nie był raczej zablokowany, tylko coś w głowicy, bo po zdjęciu wałków i ponownym założeniu, swobodnie się obracają i problem jakby ustąpił. Kupiłem we wrześniu 2009 z 18tyś teraz jest 21. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) To wałem kręciłeś czy nie?Tu masz do R6. Jak ustawisz to nic innego jak sprawdzić czy zrobisz kilka obrotów.Jak już zrobisz to luzy ustaw i sprawdź kompresję. Tutaj masz jeszcze co nieco KLIK Edytowane 20 Marca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r6krk Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) To wałem kręciłeś czy nie?Tu masz do R6. Jak ustawisz to nic innego jak sprawdzić czy zrobisz kilka obrotów.Jak już zrobisz to luzy ustaw i sprawdź kompresję. Dzieki, tak wałem dałem rade ruszać po zdjęciu łancuszka, natomiast wałkami nie, dlatego zdjąłem je i założyłem ponownie i teraz chodzą. Postaram się to dzisiaj ogarnąć, zobaczymy co z tego wyniknie, dam znać co i jak. Edytowane 20 Marca 2011 przez r6krk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r6krk Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Sorki, że dopiero dzisiaj, ale miałem problem ze znależieniem klucza dynamometrycznego z tak małym momentem. Najprawdopodobniej zawiesił się zawór to było powodem spadku mocy i jego kłapania bo teraz niby wszystko jest w porządku. Tzn pojawił sie kolejny problem ponieważ za skarby nie mogę odpalić moto, benzyna dochodzi, iskra też jest, jakieś pomysły co może nie grać? Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez r6krk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Sprawdź kompresje Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Sprawdź kompresje ...bo możliwe, ze zawory sie przywitały z cylindrami... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r6krk Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Sprawdzana, w normie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 To zmień świece i odpalaj. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Ja z kolei na bazie doświadczeń z KLR (też DOHC) i materiału na temat bejcy1000RR powiem, usmażyły Ci się wałki rozrządu. Pod wpływem ciepła spuchły i stanęły dęba w siedziskach. Jak ostygły znowu mogły się obracać. Sprawdź głowicę tj szczelność zaworów (poważne warsztaty są w stanie to zrobić jeśli jest zdjęta z moto) i czy wałek jest w osi/prosty. Podejrzewam, że nowy silnik będzie tańszy niż ratowanie tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r6krk Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) Ja z kolei na bazie doświadczeń z KLR (też DOHC) i materiału na temat bejcy1000RR powiem, usmażyły Ci się wałki rozrządu. Pod wpływem ciepła spuchły i stanęły dęba w siedziskach. Jak ostygły znowu mogły się obracać. Sprawdź głowicę tj szczelność zaworów (poważne warsztaty są w stanie to zrobić jeśli jest zdjęta z moto) i czy wałek jest w osi/prosty. Podejrzewam, że nowy silnik będzie tańszy niż ratowanie tego. Byćmoże, ale jak ostygły to nadal nie mogły się obracać, bo ja rozbierałem silnik kilka dni po tym i dalej były zablokowane a chyba nie stygły aż tyle, po drugie obejrzałem je dokładnie, żadnych rys, odbarwień, nic. Po trzecie, przy zatarciu silnik powinien zwalniać obroty i tracić moc a tu stracił nagle jakiś % i przez kilka następnych minut nie tracił więcej i nagle coś go chwyciło, nie wspomnę o tym ze miałem oko na temperature. Zmienię świece zobaczymy. Edytowane 6 Kwietnia 2011 przez r6krk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 no ale cos sie zablokowalo i stukalo .... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Sprawdzana, w normie. A jaka według Ciebie jest norma ? Sprawdziłeś w ogóle czy zawór który się zawiesił nie spotkał tłoka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.