Skocz do zawartości

Elektryka - help


Slawek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcę zmienić w moim moto kierunkowskazy na mniejsze (ładniejsze) i co za tym idzie z mniejszą mocą żarówek (powiedzmy na 6V/10W).

Teraz mam w oryginalnych żarówki po 21W/6V , ale powinny być 18W/6V.

Jeżeli założę mniejsze to grozi spaleniem instalacji lub inną awarią elektryki ???

Ewentualnie co musiałbym jeszcze wymienić żeby to wszystko pasowało i działało beż żadnych problemów ???

 

 

Druga sprawa , to to że kierunki stopniowo co raz słabiej mrugały i w końcu doszło do tego że jak włącze to ledwie świeci (przy uruchomionym silniku) i z trudem może się przełamac do następnego błyśniecia. Do tego padł mi akumulator i po przekręceniu kluczyka nie świeci żadna kontrolka , ale moto jeszcze da się odpalić z kopa i potem włączyć światła (oprócz kierunków bo są strasznie niemrawe).

 

Jaka może być przyczyna takiego stanu, czy to może być przerywacz ? Słabe ładowanie ?

Wiem że na 100% aku jest do wymiany i jutro kupię nowy jakiejś dobrej firmy.

 

Pytam , bo elektryka w moto to nie jest moja mocna strona, więc proszę się nieśmiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz, że aku jest do wymiany to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Światła w DT o ile pamiętam są bezpośrednio z alternatora/prądnicy.

Kierunkowskazy, światło stop, klakson i kontrolki + inne duperele zapewne lecą z akumulatora, jeżeli twoja bateria jest zakatowana i nie ma pojemności to właśnie jest to przyczyną nie działania kierunków.

 

Co do zmiany żarówek na słabsze - nie powinno się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze...

Jeśli zakładasz żarówki o mniejszej mocy nic się nie spali, natomiast może te obciążenie żarówek nie wysterować przerywacza jeśli jest on na bimetalu (a na to wygląda)

Przerywacze bimetaliczne są zbudowane pod konkretne obciążenie np. 2x 21W + 2x1,5W

(te dwie żaróweczki po 1,5W to kontrolki w zestawie) i na takim obciążeniu powinny dawać tyle błysków co narzuca Kodeks Drogowy. Jeśli zwiększysz obciążenie „mruga wolniej" zmniejszysz „mruga" szybciej albo wcale. Dobrym rozwiązaniem jest przerywacz kierunkowskazów elektroniczny który steruje przekaźnik, a ten dopiero podaje napięcie na żarówki. W takiej sytuacji nie ma znaczenia czy to jedna żaróweczka, czy dziesięć. Wiadomo w granicach rozsądku bo nie wytrzymają styki przekaźnika. Można też wyregulować ten bimetaliczny, ale to upierdliwa zabawa o ile da się go rozebrać.

Pozdr.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz klasyczny przerywacz czyli na bimetalu i niebedziesz zadowowlony z ilosci blyskow przed kazda zarowka daj se zezystor wylicz z U=R*I

ale niespowoduje to zmniejszenia zurzycia energi , najlepszym rozwiazaniem wymiana przerywacza na elektroniczny j/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia jaki jest u mnie zamontowany przerywacz i nie ma możliwości jego rozebrania.

Po założeniu kierunków zobaczę co się będzie działo.

W razie problemów jeszcze napiszę tutaj.

 

Dzięki wszystkim i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...