Motocyklistaa Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Witam szanownych Szpeców. Mam pytanie odnośnie tłoka do kxf 250 2007. Otóż obecnie mam tłok nominalny i przyszedł czas na jego wymianę . Kolejnym tłok, czyli selekcja B jest o 0.01mm większy, czy tak mała różnica w średnicy może cos zmienić w pracy silnika? Kolejne pytanie, czy mogę wymienić same pierścienie tłokowe, oczywiście od selekcji B? I jeszcze jedna rzecz, może ktoś będzie wiedział. Jakie tłoki są montowane fabrycznie w motocyklach kawasaki, konkretnie kxf? Proszę o konkretne odpowiedzi z uzasadnieniem, a nie coś typu „trzeba było kupić CZ-ke” Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Krótko i na temat: jeśli z pomiarów cylindra wychodzi że pasowanie tłoka jest na selekcje B to wkładasz selekcje B, nie żadne pierścienie od selekcji b tylko cały kompletny tłok. Różnicy w pracy silnika nie odczujesz chyba że na starym tloku przelatałeś 200 godz. co jest niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Tak jak pisze major , bez pomiarów cylindra średnicówką nie żadna suwmiarką nic nie zrobisz. Dopiero po otrzymaniu dokładnych wymiarów średnicy cylka będziesz mógł dobrać tłok. Wymienia się komplet tłok z pierścieniami, zresztą sama wymiana pierścieni nic ci nie i tylko narobi dodatkowych sporych kosztów. Co do tłoków montowanych fabrycznie, to nie jestem pewien na 100% ale kawa robi podobnie jak reszta japońców i wsadza tłoki proxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklistaa Opublikowano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Ok, dzięki za odpowiedzi, tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Jeśli nicasil zużył się na tyle że należy wsadzić selekcje B, to dlaczego nie wystarczy wymienić samych pierścionków od selekcji B. Przecież kompresja się poprawi, a luz między tłokiem a cylindrem będzie wystarczająco mały aby nie zaczęło się robić jajo z cylindra. Te wartości są naprawdę zabawne, co może zmienić jedna setna milimetra. Pytam tak z ciekawości, bo i tak kupie nowy tłok aby mieć święty spokój. Jaki tłok polecacie? Wossner chyba może być, co? Czy Viseco, bo droższy? A jeszcze wracając do przebiegu, to przejechałem chyba więcej niż 200mth. Według licznika z wierchowiny który zamontowałem po kupnie, kawa ma przelatane już 15tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Tłok w takim motocyklu ulega "zmęczeniu" i potrafi się rozlecieć/pęknąć sam z siebie. Ja się przynajmniej z dwoma takimi przypadkami spotkałem. Oryginał to pewnie japoński ART. Wossner bardzo dobry, nie wiem czy Wiseco jest lepsze, raczej ta sama klasa. Tyle tylko że z tego co sie orientuję to Wiseco nie bawi sie w selekcje, jest po prostu jeden wymiar i już. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 17 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2011 Nie przelatałeś 200 mth bo albo z cylindra mógłbyś doniczkę zrobić, albo wcześniej tłok by porostu sie rozleciał. Co do wyboru to Wiseco robi tylko nominały, wossner robi bardzo dobre tłoki jest dobry prox no i vertex ale z tymi ostatnio działy się bardzo dziwne i nie pokojące rzeczy więc bym nie ryzykował A co do tego czemu nie wymieniać tylko samych pierścieni to silniki crossówek są bardzo wyżyłowane i jeśli chcesz się cieszyć pełnymi osiągami to podzespoły muszą spełniać określone wymiary. I tak w przypadku tłoka maksymalny luz miedzy nim a cylindrem według producenta to 0,09 mm. Najlepiej jak teraz przy remoncie zamontował byś licznik mth bo wszelkie wymiany eksploatacyjne i serwisowe masz podawane w mth , a przeskalowanie tego na km będzie trudne i nie miarodajne. I tak w przypadku 250 4t tłok zaleca się wymienić przy ok 60-70 mth, ale jesli nie ścigasz w MP motocrossu to tłok można zostawić do ok 90-100 mth, łańcuszek rozrządu razem z tłokiem, korba co drugi tłok. Olej z filtrem co ok 7 mth, kontrola luzów zaworowych i ewentualna korekta co drugą , trzecią zmianę oleju. Filtr powietrza czyścic co jazdę jeśli nie chce się mieć problemów z zaworami. No to by było tyle z podstaw. Wracając jeszcze do wymian , masz podane przebiegi których należy się trzymać, bo jeśli przeciągniesz to licz z tym że w tych sprzętach rzadko co się zaciera/zapieka tutaj po prostu zużyty element się urywa i robi ładny bigos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 25 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2011 Po za tym, pierścienie są takie same do wszystkich selekcji, zmienia się tylko wymiar tłoka. Zwymiaruj cylinder i tłok na 4 lub 5 setek spasuj.KXF 04-05 i RMZ 04-06 na pewno miały seryjnie tłoki ART. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.