kivi Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Proponuje się zapoznać z liczbą TBN i porównać ją w mineralnym shellu z innej marki syntetykiem. Ten cbf pewnie klękł z innego powodu a z zalaniem syntetyka zbiegło się to w czasie. Ojeej Liczba zasadowa TBN charakteryzuje zdolnosc oleju do zobojętniania kwaśnych pozostałości po spalaniu ale oleju napędowego. Najwyższa jest dla olejów dedykowanych do silników diesla... A wspomniana "cichość" pracy silnika to zasługa wiskozatorów-zużywają się w samochodach po około 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 W sumie masz jakieś tam zdanie to może podzielisz sie podstawami takich twierdzeń?? masz wyksztalcenie w kierunku chemicznym i sie tym zajmujesz zawodowo, moze jestes np. po budowie silników czy wujek gogle ci podpowiedzial?? serio sie pytam. A czy ty jesteś chemikiem, że stwierdzasz iż jest inaczej?. Opiszę co się stało po wlaniu syntetyka do kilku moich byłych motocykli. 1. CBR 600 przebieg licznikowe 80tys. ale widać że kręcony, przy ostrzejszym odkręceniu lekki dymek, kompresja słabiutka koło 9atm, czy coś się stało - nic. 2. Hyundai accent, przebieg 400tys km, również nieźle dojechany, od nowości na mineralu - po wlaniu syntetyka nic się nie zmieniło ( oprócz tego ze zaczął lepiej chodzić ) 3. CBR 900 przebieg na liczniku 60tys ale też widać, że rozbierany, silnik stan bdb - nie stało się nic 4. Kawasaki er6, przebieg coś koło 10tys - j.w 5. Volvo 740 - na liczniku 550tys - j.w Każdy z tych sprzętów wcześniej syntetyka nie widział A tak poza tym to gdzie po rozebraniu silnika wy widzicie te złogi nagaru (w części olejowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 tylko ze nie powiedzialem ze musi sie stac cos złego bo wlalem do hajki przy prawie 40 tys i nic sienie stało - wyzej to opisalem - natomiast CBF był przykładem ze jest taka możliwość. podobna akcja przypomniała mi sie w fordzie escorcie 1,6 benzyna. jezdzil na cholera wie czym i kolega chciał polepszyc syntetykiem. zrobil z 2-3 tyś i to samo. komprecha padła, zaczął kopcić i pospiekały sie pierscienie - przestały pracowac i stad brak kompresji. w zwiazku z tym powtarzam ze nie musi sie tak stac ale może. a to czy jestes chemikiem to powaznie pytałem bo moze masz jakies grube podstawy takich twierdzen. to nie było złośliwie Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deem Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Wdł mnie MOTUL jest polecany przez wszystkich bo jest popularny co nie oznacza ze jest lepszy od innych. Dlatego pytam doświadczonych drajwerów którzy maja z tym stycznośc nie to co ja ; Motul jest taki popularny dlatego ,że jest po prostu dobry. Jeżeli chodzi o motocykle ,to ścisła czołówka ,a Castrol się do niej dopiero dobija. Przy przebiegu ok. 8 tyś. wlałbym spokojnie fulla synth. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Deem O jakim oleju mowisz Motocyklowym czy samochodowym ? Nie berdzo kumam gdzie / dokad dobija sie Castrol, sprawdz moze w wikipedi co wogole znaczy Castrol,, co wazniejsze zapoznaj sie z historia firmy. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Deem brawo hahahaha :notworthy: :lalag: Połozyłes mnie juz totalnie na plecy. Twoja wypowiedz to idealny przykład jak wielkie znaczenie ma marketing. Brawo :clap: :clap: Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PietruchM Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A możecie się już ogarnąć ? Robicie syf w temacie a na bank komuś sie jeszcze przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deem Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Spokojnie Panowie ,moja lużna wypowiedż jes oparta moich doświadczeniach. Ks-rider chodzi mi o oleje motocyklowe i sukcesów sportowych castrola nie podważam. Jeżeli chodzi o marketing ,to właśnie Castrol jest nie do pobicia. :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.