Skocz do zawartości

KTM 990 SMT mity i fakty - OPINIE!


Rekomendowane odpowiedzi

Motocykl jak każdy inny, pod względem technicznym nie ma z nim żadnej specjalnej filozofii, nie jest nadmiernie awaryjny, szczególnie skomplikowany dla mechanika itp. Silnik w SM/SMT/SMR to rozwinięcie konstrukcji znanej z KTM Adventure (LC8), a jak wiadomo te sprzęty robią grube przebiegi po całym świecie. Problemy, jakie mogą dotknąć ten silnik, to standardowe przypadłości znane dla silnika LC8 - cieknąca pompa wody, cieknący wysprzęglik itp. Są to oczywiście rzeczy, które mogą wystąpić, a nie muszą. Części eksploatacyjne dostępne bez problemu w normalnych cenach, z częściami używanymi większych kłopotów też nie ma (sprawdź Allegro). Części oryginalne możesz sprawdzić tu http://ktmsklep.pl/ lub u dowolnego dilera KTM (dostępne albo od ręki, albo w 4 dni robocze). Ja u siebie mam dość niski przebieg (ok. 17 tys. km), ale nie dzieje się na razie nic złego.

Dzięki za odpowiedz.

A powiedz mi jeszcze czy to sprzęgło (kosz) to w każdym słychać? Czy to tylko ja się spotkałem z takimi przypadkami. Jak wciskałem sprzęgło to przestawał grzechotać a jak puszczałem to znowu było słychać. No i czy to drogo będzie kosztować taki zabieg usunięcia tego grzechotania? a może one żeczywiście tak mają, tak mi tłumaczył ostatni właściciel ktm-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby ze mnie mechanik, więc nie wiem. W międzyczasie doczytałem, że problemy ze sprzęgłem w LC8 (głośna praca, trudność ze znalezieniem luzu/biegów itp.) to wina wyrabiającego się zabieraka sprzęgła w koszu, ponoć rzeczywiście dość typowa przypadłość. Numer części:

 

60032080000 CLUTCH BOOSTER UNIT CPL. 03 1134.24 PLN

 

Całe szczęście u mnie wszystko gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://ktm950.info/how/Orange%20Garage/Engine/clutch/booster_replacement/clutch_booster.html

 

Po wpisaniu w Google frazy "KTM 990 clutch booster" też wyskoczy Ci sporo wyników, nawet z polskiego forum http://orangepower.pl

 

Generalnie strona http://ktm950.info/ to baza wiedzy dotycząca silnika LC8 (strona w większości skupia się na Adventure 950/990, ale wiele kwestii pokrywa się też z modelami SM/SMT/SMR czy SuperDuke lub SuperEnduro, jako że silniki są bardzo podobne).

Edytowane przez Fat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jutro sie z nim skontaktuje , jeśli będzie zdecydowany sprzedawać , po prostu podrzucę Ci numer telefonu do właściciela . Motocykl bardzo zadbany , używany tylko do turystyki , z kompletem oryginalnych kufrów

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz przybliżyć różnice.

 

990 SMT i SMR powstały na bazie 990 SM, który pojawił się na rynku jako pierwszy (był następcą gaźnikowego 950 SM) i był w sprzedaży dość krótko (chyba tylko 2 lata), bo w jego miejsce pojawiły się właśnie SMT i SMR. Wszystkie trzy modele mają ten sam silnik, ramę, osprzęt, mnóstwo wspólnych części i generalnie podobną charakterystykę, jednak różnią się kilkoma szczegółami, które tę charakterystykę zmieniają w jedną lub drugą stronę i decydują o finalnym odbiorze.

 

SMR jest najbardziej radykalny. Ma twardą jak decha kanapę, mniejszy zbiornik (15 l), utwardzone zawieszenie, zaciski monoblock Brembo (w SM/SMT są zwykłe Brembo) i kute koła Marchesini (w SM/SMT są też Marchesini, ale odlewane). Typowy sprzęt do robienia zadymy i siania terroru, jest jeszcze bardziej agresywny od już dzikiego SM, ale właściwości użytkowe (zasięg, komfort itp.) słabe. Wygląda najlepiej z całej trójki, biały lakier i pomarańczowa rama robią robotę.

 

SMT to wersja "turystyczna" (cudzysłów celowy). Ma dużą owiewkę przednią, większy zbiornik (19 l), zadupek przystosowany do montażu kufrów bocznych, wygodną kanapę i lekko zmniejszony skok zawieszenia. To ciągle dzikus, ale możesz go zabrać na wycieczkę, nawet długą i we dwoje, i spokojnie ją przeżyjesz, a może nawet będzie wygodnie i komfortowo.

 

SM jest trochę po środku. Zbiornik 19 litrów. Kanapa nie tak wygodna jak w SMT, ale na pewno lepsza od SMR i dająca radę (kanapy można w ogóle bez problemu przeszczepiać między poszczególnymi modelami, w katalogu akcesoriów jest też kanapa żelowa). Owiewka przednia mała, ale można zapodać szybę, która nie psuje wyglądu i daje jakąś tam ochronę przed wiatrem (do 150 jest w miarę spoko). Kufer centralny można zamontować bez problemu, do bocznych potrzeba stelaży. Ogólnie huligan, który jednak może być używany na codzień, choć może nie ma aż takich właściwości turystycznych jak SMT.

 

O 990 SM popełniłem kiedyś taki oto tekst, mniej-więcej oddaje całokształt - http://motormania.com.pl/testy/sos/ktm-990-sm-fun-factory-strefa-opinii-subiektywnych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Siemacie !

Przymierzam sie do zmiany na SMT 990 z Bandita 1250. Czuje, ze moze to byc na tyle uniwersalny sprzet jakiego szukam. W miasto ok, w trase ok, na weekendy ok.

Martwi mnie troche ten brak kontrolek poziomu paliwa. Ile srednio km mozna zrobic na zbiorniku latajac turystycznie srednio 140 km/h ?

I drugie pytanie produkcja sie skonczyla w 2012 i jak wiadomo nie zawiele ich na PL rynku, jak z serwisem i czesciami do nich ?

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym wątku :)

 

W SM (bliźniacza konstrukcja do SMT) na zbiorniku robię 220-230 km. Najmniejsze spalanie miałem 6,4 l/100km, przy jeździe totalnie emeryckiej. Przy jeździe normalnej wychodzi 8 i więcej. Z częściami nie ma najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...