Skocz do zawartości

XJ 900 Diversion czy XJR 1200?


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

wg. mojego stanu wiedzy (aczkolwiek interesowałem się raczej pobocznie) tdm ma szansę sprawdzić się w podanych warunkach eksploatacji znacznie lepiej, niż xj900. przede wszystkim w codziennym użytkowaniu, bo jest znacznie (40kg na sucho) lżejsza, poza tym oszczędniejsza w spalaniu i sporo węższa, co liczy się między furmankami. w turystyce jedyne, w czym może ustępować xj-cie, to osłona przed wiatrem - owiewka jest mniej skuteczna, węższa i niższa

jsz

 

 

 

...generalnie ...A M E N ... :buttrock: Polemizować zawsze trzeba :buttrock: ( proces twórczy jest wskazany) :clap: TDM jest wyższy i ma inną kulturę pracy silnika , tutaj łańcuch tam w XJ900 wał , faktem jest że moto na wale to trochę inna technika jazdy.. :crossy:

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest że moto na wale to trochę inna technika jazdy.. :crossy:

 

już raz widziałem Twoją wypowiedź na ten temat, ale nie chciałem dyskutować:

 

(...) wał co daje bezobsługowość i bezawaryjnośc a jednocześnie tworzy wrażenie ciężkiego tyłu tego motocykla , nieco inna jest również technika jazdy w związku z tym , wirujący wał motocykla sprawia wrażenie uślizgu tylniego koła w zakrętach w lewo, z pełnym dociążeniem maszyny,.( efekt żyro, wirujący przedmiot dąży do utrzymania pionu . lecz masa jest nie wystarczająca i stąd takie wrażenie, dodam że w niektórych motocyklach to rozwiązano silnik kreci sie w jedna stronę wał w drugą (...)

 

skoro tak się przy tym upierasz, to może wyjaśnisz różnicę? bo z tego cytatu wynika, że wał napędowy i wał korbowy traktujesz pospołu. zwłaszcza interesuje mnie ta odmienna technika jazdy, oraz ew. wyjaśnienie wpływu poprzecznego wału korbowego w silnikach v-twin (np. nt650v) i r2 (tdm) na prowadzenie maszyny

uprzedzając: wiem, jaki jest wpływ wału korbowego ułożonego wzdłużnie np. w bokserach bmw (ale też np. gutkach)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie traktuje pospołu... :banghead: nie rozumiem skąd takie porównanie.. :crossy: pomyliłeś obie zależności..napęd wałem porównałem do napędu łańcuchem,...a w kwestii silnika sprawa dotyczy równoważenia sił wału korbowego ..poza tym to forum gdzie wymienia się poglądy...masz inna opinię to ok , mogę lecz nie muszę się z nimi zgodzić jako moderator zapędziłeś się nieco....w ustalanie właściwego toku myślenia ze swojej pozycji ...co do teoretyzowania , opinie wydaje na podstawie mojej wiedzy.. i nie teoretycznej ...

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... e ja tam się nie droczę . :buttrock: ..motocykle z wałem mają z założenia ciężki tył ,i inaczej rozkłada się środek ciężkości motocykla , mają tendencje do prostowania się na zakrętach trzeba więcej "pracować" nad utrzymanie takiej maszyny w skręcie , poza tym uważać na wynoszenie tyłu na zewnątrz .. :crossy: .. moto z łańcuchem jest łatwe w opanowaniu...

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forum jest dyskusyjne, więc dyskutujemy ;)

wał napędowy jest drogi w produkcji, stąd przeważnie projektuje się go w motocyklach turystycznych, raczej droższych. jest przy tym ciężki, co w zasadzie wyklucza go z użytku w maszynach gdzie waga jest istotna: sportowych i terenowych. rzekłbym, że ciężki wał jest tylko dodatkiem do ciężkiego motocykla

 

natomiast samo prowadzenie ma IMHO zbyt wiele zmiennych, by tylko na obecność wału napędowego zrzucać np. efekt prostujący. nie mam wielkiego doświadczenia, ani żaden ze mnie spec od złożeń, ale mam wrażenie, że moja kanapa r1100rs prowadzi się doskonale, nie ma wyraźnej tendencji do prostowania w czasie hamowania w winklu - rzekłbym jedzie jak po sznurku. konieczność mocnego wprowadzenia w zakręt przypisuję zawieszeniu przedniemu, co zdaje mi się uzasadnione. więc po prostu, jako użytkownik motocykli i tegoż forum, nie zgadzam się ze zrzucaniem na kardana jakichś przekleństw z tyt. kiepskiego prowadzenia - i dlatego prosiłem o przybliżenie tematu w czym problem i jakiej wymaga techniki jazdy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silników TDM, w zeszyłm roku czytalem wywiad z Sonikiem o tym jak przygotowywuje quada na dakar, oczywiście napisal że zmienia 99% podzespołów i miedzy innym wklada silnik od TDM, bo jest: mały, lekki, mocny i BEZAWARYJNY w warunkach rajdowych, mnie osobiści to przekonało.

Poza tym TDM przez blisko 20 lat nie dorobiło sie bezpośredniego konkurenta, sa konstrukcje mniej lub bardziej do niej podobne, ale żadna firma nie chce wystawić modelu ktory by bezpośrednio z tym motocyklem konkurował, dlaczego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nisza rynkowa. mmp wycofało onegdaj tdm z oferty z powodu bardzo kiepskiej sprzedaży

 

a tak po chwili zastanowienia: w zasadzie wiele nie różni się od tdm v-strom, ani versys (nieco niższe pojemności), a już prawie zupełnie multistrada, mimo tego co makarony pokazują w reklamach - taka tam szosówka na trochę wyższym zawieszeniu

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forum jest dyskusyjne, więc dyskutujemy ;)

wał napędowy jest drogi w produkcji, stąd przeważnie projektuje się go w motocyklach turystycznych, raczej droższych. jest przy tym ciężki, co w zasadzie wyklucza go z użytku w maszynach gdzie waga jest istotna: sportowych i terenowych. rzekłbym, że ciężki wał jest tylko dodatkiem do ciężkiego motocykla

 

 

jsz

 

 

 

...no i doszliśmy do ładu masz BMW jak i ja widzisz firma BMW wprowadziła drobną zmianę w konstrukcji silników ,silnik kreci się w jedną stronę a wał napędowy odwrotnie do kierunku obrotów silnika , nie ma co bić piany w tym wypadku , takie rozwiązanie zlikwidowało te niegodność w tej marce... w innych nie ... BMW zapewnia stabilizacje i równy rozkład masy , dlatego też ( o ile miałeś w reku) tłumiki w BMW są cholernie ciężkie aby zachować przeciwwagę do wahacza z wałem...... , dodam tutaj że dla mnie jedynie moto BMW GS nie nadaje się maszynę wyprawową ze względu na wał właśnie.. argumenty sam podałeś , poza tym jednym że w wypadku awarii zostajesz w polu z ręką w nocniku...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dodam tutaj że dla mnie jedynie moto BMW GS nie nadaje się maszynę wyprawową ze względu na wał właśnie..

a dowodem na to sa kilkunasto/kilkudziesiecioletnie beemki tlukace tysiace km rocznie...

Chlopie, moze przemysl jednak ta teorie? :wink:

 

a ten zart z tlumikiem, starsze boksery mialy dwa kominy po obu stronach, jak uzasadnisz ten oczywisty brak rownowagi?

Edytowane przez gru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..starsze miały dwa lekkie kominy , i inaczej rozłożony środek ciężkosci... i mniej wysilone silniki,... co do GS z wałem osobiście mi nie pasuje z uwagi na brak możliwości naprawy uszkodzenia wahacza i wału w terenie i to nie tylko moja opinia, nie musi ci się podobać ... w tej kwestii zdania nie zmienię znacznie lepszy wybór to BMW F800GS,.. silnik o proporcjonalnie lepszych parametrach ( inny typ) .. a przenoszenie napędu łańcuchem..ten typ uważam za znacznie lepszy od GS -ów z wałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...