Skocz do zawartości

Krótka jazda bez tłumików


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hi!

 

Pamiętam stare dobre czasy gdy ujeżdżałem motorynkę marki "Stella" i ważyłem z 50 kilo.

Wtedy aby zwiększyć "kopa" motorynki odkręcałem tłumik. Różnica w mocy była mocno wyczuwalna i mogłem "latać" po pobliskich pagórkach.

 

Teraz zastanawiam się czasem czy tego samego nie mógłbym zrobić (na chwilkę) w swoim Kawasaki GPZ 500. Podejrzewam, że wzrost mocy będzie mocno wyczuwalny.

 

Ale nie jestem pewien czy "manewr" ten nie zaszkodzi w jakiś sposób silnikowi.

(Mam na myśli wykręcenie tłumików i kolektorów wydechowych)

 

Niech "tęgie" głowy wypowiedzą się na ten temat.

Można czy nie można ?!?

 

Pozdrawiam

SebJaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!  

 

Pamiętam stare dobre czasy gdy ujeżdżałem motorynkę marki "Stella" i ważyłem z 50 kilo.  

Wtedy aby zwiększyć "kopa" motorynki odkręcałem tłumik. Różnica w mocy była mocno wyczuwalna i mogłem "latać" po pobliskich pagórkach.

Roznica w mocy tak, ale na minus. Odkrecenie fabrycznego tlumika w dwusuwie ZAWSZE powoduje spadek mocy. A ten niby "kop", ktory odczuwales to byl jedynie feeling zwiazany z tym ze sprzet glosno chodzil. Tak to juz jakos jest, ze im moto bardziej halasuje tym kierowcy wydaje sie ze ma "wiekszego kopa". Jezeli chcesz sie dowiedziec jak duzy wplyw na moc ma prawidlowo dobrany uklad wydechowy to polecam artykuly p. Tomasza Sałka z archiwalnych numerow Świata Motocykli. Faktem jest, ze zdjecie wydechu w dwusuwie powoduje spadek mocy do 30%.

Teraz zastanawiam się czasem czy tego samego nie mógłbym zrobić (na chwilkę) w swoim Kawasaki GPZ 500. Podejrzewam, że wzrost mocy będzie mocno wyczuwalny.

Nie bedzie. Podobnie jest w silnikach czterosuwowych, jednakze tam wydech ma troche mniejszy wplyw na moc silnika.

Ale nie jestem pewien czy "manewr" ten nie zaszkodzi w jakiś sposób silnikowi.  

(Mam na myśli wykręcenie tłumików i kolektorów wydechowych)  

Nie zaszkodzi, nie liczac zmiany charakterystyki silnika na niekorzysc.

Niech "tęgie" głowy wypowiedzą się na ten temat.

Prosze bardzo :mrgreen:

 

Można czy nie można ?!?  

Mysle, ze teraz bedziesz w stanie sam sobie odpowiedziec.

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze....

Bawiłem się w taki sposób z WSK-ą 125 bardzo dawno temu....

Całe szczęście że był sprawny szybkościomierz - co się okazało w pozycji pochylonej 90km/h po zdjęciu tłumika na samym kolanku ledwo co udało mi się uzyskać 70km/h !!!

To co napisał Luk to prawda dodał bym tylko, że w czterosuwach tych nowszych dobry tłumik poprawia osiągi w tych starszych może być jednak na odwrót.

Pozdr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...