Skocz do zawartości

Wkręcanie na obroty, gdy moto zimny.


Kajakk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Widzisz, przy obecnych temperaturach gaźnik zasysa dużo więcej powietrza aniżeli w lato , stąd uboga mieszanka. Bardzo uboga mieszanka paliwo-powietrze powoduje , że silnik pracuje na wysokich obrotach ( np lewe powietrze, ale tu kolega wykluczył to ). Żeby wszystko było tak jak należy, trzeba wzbogacić w paliwo mieszankę w każdym zakresie obrotów i może się tak zdarzyć że samo kręcenie śrubkami i podniesienie iglicy nie wiele zmieni. Zresztą w większości seriwsówek masz tabele dotyczącą ustawień gaźnika względem temperatury i wysokości npm.

I tak np do mojej yamahy na temp ok -10 stopni od ustawień na temp +20 , dysze trzeba dać 2 rozmiary większe oraz inna iglice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, zimne powietrze jest bogatsze w tlen stąd uboższa mieszanka, z resztą zmiany dyszy z zależności od temperatury i wysokości zwykle są podane w serwisówce.

 

Całe szczęście, że nie bardziej gęste :icon_rolleyes: Ilość tlenu w powietrzu jest zawsze stała, aktualnie to chyba 18%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że nie bardziej gęste :icon_rolleyes: Ilość tlenu w powietrzu jest zawsze stała, aktualnie to chyba 18%.

Czepisz się kolego i na dodatek nie masz racji, owszem ilość tlenu jest stała ale wraz ze spadkiem temp. rośnie gęstość gazu (fizyka się kłania :bigrazz: ) więc w tej samej ilości powietrza zasysanego przez silnik jest większa porcja tlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę twardo bronił stwierdzenia, ze zwyczajnie złego terminu użyłeś i owszem tlenu jest więcej ale to nadal nie znaczy, ze powietrze (tutaj pamiętamy ze szkoły, że to także azot i gazy szlachetne itd.) jest bogatsze w tlen :cool:

Może i się czepiam ale na bezrobociu jestem a Ty miejscami wcale nie jesteś lepszy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę twardo bronił stwierdzenia, ze zwyczajnie złego terminu użyłeś i owszem tlenu jest więcej ale to nadal nie znaczy, ze powietrze (tutaj pamiętamy ze szkoły, że to także azot i gazy szlachetne itd.) jest bogatsze w tlen :cool:

Może i się czepiam ale na bezrobociu jestem a Ty miejscami wcale nie jesteś lepszy :P

No może, niech będzie najmocniej przepraszam :notworthy: ale efekt jest jaki jest uboższa mieszanka :icon_razz: :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zgadzam sie z wami, obroty moga byc podniesione ale nie az tak ze po odpaleniu ida na maxa (w takim przypadku to lewe powietrze na 100 procent), jakos w samochodach gaznikowych nikt nie zmienia dysz (przynajniej sie z tym nie spotkalem zeby ktos takie cos uskutecznial np kaszlaku czy duzym fiaciorze :biggrin: )tylko zmniejsza doplyw powietrza/zwieksza doplyw paliwa..

Edytowane przez zwiecha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...