Skocz do zawartości

Porysowany chrom rur widelca


Vatzeque
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa dość nietypowa i trzeba pomocy w wysnuciu wniosku.

Motocykl z zawieszeniem USD. Jakość chromu była nieskazitelna, żadnych rys. Zdemontowano zawieszenie, założono nowe uszczelniacze ARI X-cośtam (wzmocnione za ok. 50PLN). Przejechałem jakieś dwa kilometry i wiedzę rysy na rurach.

Czarna rozpacz. Olej w zawieszeniu jest i po montażu nic nie zostało ;)

Rysy powstały na obu lagach po demotażu zawieszenia. Co mogłoby się przyczynić do powstania rys?

P.S. W piątek ponownie demontuję zawieszenie i sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rys nie było bo stary uszczelniacz pewnie tak dokładnie nie zbierał...

Nie rozumiesz mnie przyjacielu. Założone nowe uszczelniacze, bardzo czysta robota, przejechane 2km i są j***ne rysy z każdym ruchem zawieszenia.Żaden brud na rury nie wdał się jeszcze. To nie ma dobre... :icon_evil:

W serwisówce wyczytałem wczoraj jeszcze, że należy usunąć z panewki zadziory, które powstały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak to wygląda. Zawias do rozebrania, wyczyszczenia, elementy cierne do pomierzenia i weryfikacji zużycia. Smarujesz lekko potem przy składaniu smarem molibdenowym i zalewasz olejem i ma być. Rysy puki nie wypuszczają oleju niech sobie będą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak to wygląda. Zawias do rozebrania, wyczyszczenia, elementy cierne do pomierzenia i weryfikacji zużycia. Smarujesz lekko potem przy składaniu smarem molibdenowym i zalewasz olejem i ma być. Rysy puki nie wypuszczają oleju niech sobie będą

Dzięki Kojak. Dam znać jutro po re-montażu co tam było, a czego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz CBF 600? :D ale obciach :D (żarcik)

 

edit: A, sory, Hornet, to już mniejszy obciach. Hornet jest fajny :D

 

Moim zdaniem, to te wzmocnione uszczelniacze zabiją Ci lagi. Polega to na tym, że sprężynka jest mocniejsza, mocniej dociska gumę do powierzchni rury i ją zwyczajnie rysuje. Obstawiam że te rysy to ślady gumy plus starty chrom. Jednym słowem, wyjeb te uszczelniacze.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebraliśmy dziś widelec.

Po pierwsze, kolega podmienił rury lewą z prawą (wtedy robił to sam). Dziś wróciły z powrotem na swoje miejsca.

Uszczelniacze siłą rzeczy wypier... i dałem zwykłe Atheny za 30PLN.

W serwisówce można przeczytać o usunięciu ewentualnych powstałych zadziorów z panewki. Na panewce jest ładny jeszcze teflon, ale dało się wyczuć lekką chropowatość na krawędzi. Papierek 2000 i je wygładziłem przy dzisiejszym montażu.

Zawieszenie montuję do kupy i zobaczymy.... pewnie dopiero na wiosnę.

 

Greedo. Jak znajdziesz jakąś fajną RF 900, to łyknę.

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...