Skocz do zawartości

Zasłona dymna,brak oleju Honda NX 650


maniekp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jest to mój pierwszy post, więc proszę w miarę o wyrozumiałość.

Jeśli chodiz o mechanikę to jestem teoretykiem i jak się coś dzieje to panikuję ;).

Motocykl kupiłem na początku tego roku, 2 tyś km temu miał wymieniany olej, regulacje gaźnika, zaworów itp.

 

Bynajmniej wracając do problemu ...

 

 

Pojeździłem moto i jak zawsze sprawdziłem stan oleju po jeździe był lekko poniżej połowy (2tys temu był max i cyklicznie schodził do tego poziomu). Mówię sobie doleję przed następną jazdą !

W miedzy czasie wsadziłem nowe płuca.

Po tygodniu wpadam do garażu, spuszczam paliwo z komory pływakowej gaźnika (żeby nie męczyć rozrusznika i akumulatora), odpalam, pięknie zaskakuje i po 2-3 sec. niebieska zasłona dymna z lewego wydechu i tylko z lewego (nie wiem czy ma to coś do tego ale moto stał na stópce przechylony na lewą stronę ). No wiec masakralna zadyma, kolanka czerwone, a że na regulacje gaźnika czasu nie ma, to wsadziłem stary filtr, moto jeszcze trochę posmrodził i przestał kopcić (zbieg okoliczności ?). Bynajmniej wracając do oleju, na bagnecie susza, a ze ostatnio było poniżej pól wiec śmiało 100 dolewam, nada pusto, dolewam 50, coś się tam na mini pokazało, no to go trochę pomęczyło wskoczyło na pół, przejechałem się jakieś 10 km, stan oleju 1cm pod max, umyłem moto , znowu 10 km, sprawdzam olej a tu znowu ledwo co końcówka bagnetu. O co chodzi i jak sobie z tym poradzić ? Jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci nie koniecznie olej odróżnić kolor dymu jest dość trudno. Teraz mamy niższe temperatury wyższą wilgotność woda lubi się w kominie osadzić i tez będzie dymić. Na razie trzeba dojść do porządku jeśli chodzi o sprawę regulacji na nowym filtrze. Jeśli kłopoty nie ustaną będziemy walczyć dalej. Puki co gaźniki w serwis a dla właściciela relanium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopci nie koniecznie olej odróżnić kolor dymu jest dość trudno. Teraz mamy niższe temperatury wyższą wilgotność woda lubi się w kominie osadzić i tez będzie dymić. Na razie trzeba dojść do porządku jeśli chodzi o sprawę regulacji na nowym filtrze. Jeśli kłopoty nie ustaną będziemy walczyć dalej. Puki co gaźniki w serwis a dla właściciela relanium.

No właśnie ten dym długo się utrzymywał, para chyba się szybko rozwiewa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale spaliny zmieszane z parą śmierdzą. Poza tym silnik nie pierwszej młodości więc będzie delikatna nutka oleju w zapachu tak czy siak.

 

Ostry, szczypiący w nozdrza zapach to bogata mieszanka czyli ssanie i/lub czerstwe gaźniki. Przepalony dym ma zapach ....spalenizny. :biggrin: Nie jest taki gryzący, no chyba że bierze mega ilości oleju i dymi 24h, ciepły czy zimny.

 

Odpalasz, ręką zatykasz wylot tłumik na 10-20 sekund, potem sprawdzasz co masz na dłoni - wodę/wilgoć czy tłusty nalot. Oczywiście nie zatykaj szczelnie ręką, zostaw szczelinę między palcami żeby gazy miały ujście.

 

Wygląd świec też warto sprawdzić.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poziomu oleju to kolego sprawdzaj zawsze po jezdzie. Co do niebieskiego kopcenia, to wydaje mi sie ze masz do czyszczenia i regulacji gaznik, przy okazji sprawdz kruciec ssacy, bo pekaja od spodu, wada dominatora. Jeszcze to co przychodzi na mysl to mogl pujsc uszczelniacz zaworowy, ale narazie tym sie nie przejmuj bo zaczyna sie od podstaw, wiec gaznik na stol. Sprawdz rowniez kolor swiecy, najlepiej po rozgrzaniu silnika. Ostatnio mam problemy z gaznikiem jak zimny sie przykrztusi, zgasnie, moze swieca bo zalozylem nowa, jak wracalem z pily wyprzedzilem auto i zchowalem sie przy czym musialem dosyc intensywnie hamowac i zamknalem gaz, przez co motocykl strzelil w tlumik i kumpel mowil ze ladnie zakopcil na niebiesko z dwoch wydechow. Jak bys cos nie ogarnial to zapraszam do Walcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek trzeba uporządkować bałagan z filtrem i gaźnikami tak jak wspomniałem. Każdy silnik spala olej, jedne mniej drugie więcej. Gorzej jak już nie może oleju przepalić i wali nim tak że jest tłusto na ręce o czym wspomniał kolega qurim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek trzeba uporządkować bałagan z filtrem i gaźnikami tak jak wspomniałem. Każdy silnik spala olej, jedne mniej drugie więcej. Gorzej jak już nie może oleju przepalić i wali nim tak że jest tłusto na ręce o czym wspomniał kolega qurim.

Reki nie przykładałem na tak długo, natomiast wsadziłem palucha do wydechu i jest czarny suchy nalot (nagar), ale zrobiłem to dopiero po drugim odpalaniu jak już przestał dymić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny suchy nalot to nawet w idalnym silnku zawsze zostanie na palcu jak wsadzisz go w tlumik. Ogolnie to tak jak mowi wueska wyreguluj gaznik pod nowy filtr. Co do spalania oleju w silnglu jesli spali ci 600ml oleju na 1000km i bedzie czesto widzial czerwone pole to silnik jest ok. Wiec nie ma co gdybac,, regulacja i bedzie wiadomo. A Ty nie panikuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ogolnie to tak jak mowi wueska wyreguluj gaznik pod nowy filtr.

 

 

Co oznacza wyreguluj gaźnik pod nowy filtr ? Każda wymian filtra skutkuje regulacją gaźnika ?

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dojscia do sruby skladu mieszanki, to musisz sobie dorobic bardzo maly srubokret plaski i podchodzisz od lewej strony, jak nie masz takich zgrabnych raczek to bez wyciagniecia gaznika sie nie obejdzie. A w dominatorze wyciagnac gaznik jest poprostu przesrane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dojscia do sruby skladu mieszanki, to musisz sobie dorobic bardzo maly srubokret plaski i podchodzisz od lewej strony, jak nie masz takich zgrabnych raczek to bez wyciagniecia gaznika sie nie obejdzie. A w dominatorze wyciagnac gaznik jest poprostu przesrane.

Nie, aż tak strasznie nie jest, tylko nie wiem jak mam zrobić regulacje na ciepłym bo tam nawet reki nie ma gdzie wcisnąć , bo będzie parzyć w łapki.

Bynajmniej:

Jak już się dorobię śrubokręt i rozgrzeje moto, wkręcam śrubę mieszanki do końca i wykręcam 3 obroty odpalam, ustawiam śrubą od wolnych ~1400, wykręcam śrubę mieszanki 0,5 obrotu jak lecą obroty do góry to koryguje je śrubą od wolnych, rytuał powtarzam dopóki kręcenie mieszanką nie będzie dawać efektów. Po każdorazowym przekręceniu mieszanki przygazować.

 

ps. dzisiaj paliłem moto i nic nie kopcił, olej powyżej 1/2 na bagnecie, dzień wcześniej dolałem 350 ml ile wynosi w ml skala na bagnecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...