wulkasz Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 (edytowane) Witam ! Chciałbym wzmocnić moje Derbi, tutaj przykładowy taki tańszy zestaw na 70cc Airsal Sport http://moto.allegro.pl/cylinder-kit-airsal...1297390254.html ... Co o tej firmie sądzicie i czy trzeba będzie zmieniać coś jeszcze oprócz gaźnika? Edytowane 29 Października 2010 przez wulkasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 cyl ok prócz gaźnika jeszcze dobry wydech , tu nie warto oszczędzać Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumian_1989 Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Ja gdy zmieniałem właśnie cylek w skuterze sobie zostawiłem wszystko seryjne, i naprawdę różnica była ogromna, później po wymianie tłumika jakby stał się mocniejszy. Wał wystarczył do obsługi 70ccm bezproblemowo. A jeszcze jedno nie zapomnij o smarowaniu... Dozownik jeśli masz dozuję dawkę dla 50 ccm będziesz musiał dolewać do paliwa... dodatkowo oleju, bo inaczej zatrzesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 to się reguluje linką gazu sterującą dozownikiem. Odłączasz rurkę dozownika od gaźnika, a podłączasz tak, żeby wpadało do małej (5-10ml) strzykawki. Przewód paliwowy do gaźnika odłączasz od baku, podłączasz do strzykawki jakieś 100ml (weterynaryjna - nie w każdej aptece da się kupić). Do niej nalewasz wczesniej rozrobioną mieszankę benzyny i oleju 1:50 na czas pomiaru. Zatykasz wylot tłokiem strzykawki robiąć (!!) w nim otwór odpowietrzający. Jeździsz aż ilości dozowanego oleju w małej strzykawce i zużytej benzyny bedą mierzalne. Znaczy z 1ml oleju proporcji nie policzysz, tylko raczej z 5. Liczysz stosunek, jak za mało naciągasz linke (najbardziej prawdopodobne), jak za dużo opuszczasz. Tą operacje robisz oczywiście po wymianie wszystkich części, które mają być wymienione (cyl+tłok, jak jakieś lepsze to się też wały wymienia, jak moto ma duży przebieg albo już słychać to mogą być same łożyska wału, gaźnik - dellorto najlepsze, wydech) i koniecznie po regulacji gaźnika. pozdr Liczysz stosunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dorian_pl Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Nie zapomnij że to nie jest tak że kupisz cylek i wsadzisz... Kartery silnika przystosowane są pod 50ccm, chcąc wsadzic 70ccm, które ma większą tuleje trzeba rozpołowic silniczek, i dac kartery do frezowania. Wtedy powiększą Ci dziurę i możesz wsadzic 70ccm. Ogólnie nie polecam takich zabiegów bo to dużo roboty, pieniędzy i ogólnie powiem Ci z własnego doświadczenia przerabiania 50ccm na większe, wszystkie części silnika przewidziane są przez inżynierów pod 50ccm, wyważone itd... Wsadzając 70 wszystko będzie się meczyc, a co za tym idzie możesz spodziewac się wielu niespodziewanych awarii, typu wybicie simeringa itp............ Mój motór po tuningu więcej stał jak jeżdził tyle Ci powiem, ale to twój wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 no są gorsze i lepsze sprzęty. Fabryczna TZR50 pamiętam latała koło 100, moje fabryczne RG80 - 105. Kible które bardziej się nadawały do tuningu to gilera runner, aerox i aprilia sr i wyciągały koło 120km/h. Te derbi należy chyba do tych słabszych co szczególnie mocne nie są... 70km/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wulkasz Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 To moje Derbi jedzie koło 95 km/h (na idealnej prostce) przy mojej wadze 60kg i zdjętej blokadzie z modułu i tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 I tu się z Tobą Audioterrorysta nie zgodzę. Kumpel ma derbi 80-tkę (07') i leci mu spokojnie 110 km/h ;) Na 1-ce i 2-ce wchodzi mu na koło z gazu, ma zmieniony tylko wydech na Leo Vice V6. Ja osobiście swoją Ns-1 leciałem 125, jeszcze by troszkę poszła, ale i tak obroty się kończyły. Mam oryginał, nic nie zmieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 szlifowanie karterów to się nazywa porting jest to zbędne do normalnej jazdy , wszystko dostępne na rynku cylindry pasują bez problemu , zewnętrzna średnica tulei jest taka sama jak przy 50cc Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wulkasz Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 (edytowane) A jak myślicie ile mi by to jechało bo zmianie cylindra i gaźnika a z wydechem bym trochę poczekał i oczywiście czy wał by mocno cierpiał Edytowane 30 Października 2010 przez wulkasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Tak jak napisał rumian, wał powinienen wytrzymać. Nie daje 100% gwarancji, ale da se rade. Na prędkości Ci to nie da nic, da Ci to tylko na mocy, może pojedziesz o te 5-10 km/h szybciej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumian_1989 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Nie zapomnij że to nie jest tak że kupisz cylek i wsadzisz... Kartery silnika przystosowane są pod 50ccm, chcąc wsadzic 70ccm, które ma większą tuleje trzeba rozpołowic silniczek, i dac kartery do frezowania. Wtedy powiększą Ci dziurę i możesz wsadzic 70ccm. Pierwsze słyszę, do takiego typu tuningu to zbędne, bo cylek tuningowy z zewnątrz oglądając go pobieżnie (oprócz rzecz jasna średnicy cylka) niczym się nie różni od seryjnego. Ja miałem na maks ustawiony dozownik i to nie wystarczało do smarowania bo niestety zatarłem, nie od razu ale po pewnym czasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dorian_pl Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Kolego pomyśl. Z zewnątrz cylek taki sam, ale tuleja jest większa. Jeśli tuleja pod 49ccm, wchodzi do silnika na styk i ma tam daną średnice, to tuleja od 70ccm już nie wejdzie, bo w jaki sposób, skoro jest większa. To tak jak byś chciał wsadzic śrubę 10 do otworu na śrubę 6. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Kolego pomyśl. Z zewnątrz cylek taki sam, ale tuleja jest większa. Jeśli tuleja pod 49ccm, wchodzi do silnika na styk i ma tam daną średnice, to tuleja od 70ccm już nie wejdzie, bo w jaki sposób, skoro jest większa. To tak jak byś chciał wsadzic śrubę 10 do otworu na śrubę 6. :biggrin: a widziałeś kiedyś cyl 70cc ? różnica między 49 a 70 jest taka że 70 ma większe kanały a tuleja jest wyfrezowana na większy tłok po prostu ścianka cylindra jest cieńsza Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rumian_1989 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 No właśnie czytam i czytam co dorian pl napisał i mnie to zdziwiło strasznie bo założyłem takich cylków ze 30 do swojego peugeota 3 zakładałem... i nic takiego nigdy nie robiłem jak Ty tłumaczysz bo to było zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.