Skocz do zawartości

DERBI GPR 50 tuning na 70


wulkasz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Chciałbym wzmocnić moje Derbi, tutaj przykładowy taki tańszy zestaw na 70cc Airsal Sport http://moto.allegro.pl/cylinder-kit-airsal...1297390254.html ... Co o tej firmie sądzicie i czy trzeba będzie zmieniać coś jeszcze oprócz gaźnika?

Edytowane przez wulkasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy zmieniałem właśnie cylek w skuterze sobie zostawiłem wszystko seryjne, i naprawdę różnica była ogromna, później po wymianie tłumika jakby stał się mocniejszy. Wał wystarczył do obsługi 70ccm bezproblemowo. A jeszcze jedno nie zapomnij o smarowaniu...

Dozownik jeśli masz dozuję dawkę dla 50 ccm będziesz musiał dolewać do paliwa... dodatkowo oleju, bo inaczej zatrzesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się reguluje linką gazu sterującą dozownikiem. Odłączasz rurkę dozownika od gaźnika, a podłączasz tak, żeby wpadało do małej (5-10ml) strzykawki. Przewód paliwowy do gaźnika odłączasz od baku, podłączasz do strzykawki jakieś 100ml (weterynaryjna - nie w każdej aptece da się kupić). Do niej nalewasz wczesniej rozrobioną mieszankę benzyny i oleju 1:50 na czas pomiaru. Zatykasz wylot tłokiem strzykawki robiąć (!!) w nim otwór odpowietrzający.

 

Jeździsz aż ilości dozowanego oleju w małej strzykawce i zużytej benzyny bedą mierzalne. Znaczy z 1ml oleju proporcji nie policzysz, tylko raczej z 5. Liczysz stosunek, jak za mało naciągasz linke (najbardziej prawdopodobne), jak za dużo opuszczasz.

 

Tą operacje robisz oczywiście po wymianie wszystkich części, które mają być wymienione (cyl+tłok, jak jakieś lepsze to się też wały wymienia, jak moto ma duży przebieg albo już słychać to mogą być same łożyska wału, gaźnik - dellorto najlepsze, wydech) i koniecznie po regulacji gaźnika.

 

pozdr

Liczysz stosunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij że to nie jest tak że kupisz cylek i wsadzisz...

 

Kartery silnika przystosowane są pod 50ccm, chcąc wsadzic 70ccm, które ma większą tuleje trzeba rozpołowic silniczek, i dac kartery do frezowania. Wtedy powiększą Ci dziurę i możesz wsadzic 70ccm.

 

Ogólnie nie polecam takich zabiegów bo to dużo roboty, pieniędzy i ogólnie powiem Ci z własnego doświadczenia przerabiania 50ccm na większe, wszystkie części silnika przewidziane są przez inżynierów pod 50ccm, wyważone itd... Wsadzając 70 wszystko będzie się meczyc, a co za tym idzie możesz spodziewac się wielu niespodziewanych awarii, typu wybicie simeringa itp............

 

Mój motór po tuningu więcej stał jak jeżdził tyle Ci powiem, ale to twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no są gorsze i lepsze sprzęty. Fabryczna TZR50 pamiętam latała koło 100, moje fabryczne RG80 - 105. Kible które bardziej się nadawały do tuningu to gilera runner, aerox i aprilia sr i wyciągały koło 120km/h. Te derbi należy chyba do tych słabszych co szczególnie mocne nie są... 70km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się z Tobą Audioterrorysta nie zgodzę. Kumpel ma derbi 80-tkę (07') i leci mu spokojnie 110 km/h ;) Na 1-ce i 2-ce wchodzi mu na koło z gazu, ma zmieniony tylko wydech na Leo Vice V6.

 

Ja osobiście swoją Ns-1 leciałem 125, jeszcze by troszkę poszła, ale i tak obroty się kończyły. Mam oryginał, nic nie zmieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlifowanie karterów to się nazywa porting

jest to zbędne do normalnej jazdy , wszystko dostępne na rynku cylindry pasują bez problemu , zewnętrzna średnica tulei jest taka sama jak przy 50cc

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij że to nie jest tak że kupisz cylek i wsadzisz...

 

Kartery silnika przystosowane są pod 50ccm, chcąc wsadzic 70ccm, które ma większą tuleje trzeba rozpołowic silniczek, i dac kartery do frezowania. Wtedy powiększą Ci dziurę i możesz wsadzic 70ccm.

 

Pierwsze słyszę, do takiego typu tuningu to zbędne, bo cylek tuningowy z zewnątrz oglądając go pobieżnie (oprócz rzecz jasna średnicy cylka) niczym się nie różni od seryjnego.

 

Ja miałem na maks ustawiony dozownik i to nie wystarczało do smarowania bo niestety zatarłem, nie od razu ale po pewnym czasie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomyśl.

 

Z zewnątrz cylek taki sam, ale tuleja jest większa. Jeśli tuleja pod 49ccm, wchodzi do silnika na styk i ma tam daną średnice, to tuleja od 70ccm już nie wejdzie, bo w jaki sposób, skoro jest większa. To tak jak byś chciał wsadzic śrubę 10 do otworu na śrubę 6. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pomyśl.

 

Z zewnątrz cylek taki sam, ale tuleja jest większa. Jeśli tuleja pod 49ccm, wchodzi do silnika na styk i ma tam daną średnice, to tuleja od 70ccm już nie wejdzie, bo w jaki sposób, skoro jest większa. To tak jak byś chciał wsadzic śrubę 10 do otworu na śrubę 6. :biggrin:

 

 

a widziałeś kiedyś cyl 70cc ?

 

różnica między 49 a 70 jest taka że 70 ma większe kanały a tuleja jest wyfrezowana na większy tłok

po prostu ścianka cylindra jest cieńsza

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytam i czytam co dorian pl napisał i mnie to zdziwiło strasznie bo założyłem takich cylków ze 30 do swojego peugeota 3 zakładałem... i nic takiego nigdy nie robiłem jak Ty tłumaczysz bo to było zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...