Skocz do zawartości

Kawasaki Z 750 S Vacuometr


pitrak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie !!!!!!!!!!!!!!!

Chcę wykonać ustawienie dysz w kolektorze dolotowym przy wtryskach Vacuometrm . Dane posiadam z serwisówki :

•Connect a commercially available vacuum gauge [A] to

these right fittings of the throttle body as shown.

Front •Connect a highly accurate tachometer to one of the stick

coil primary leads. •Plug:

Vacuum Switch Valve Hose (Thick) and its Air Cleaner

Housing Hole

Vacuum Switch Valve Vacuum Hose Ends [C]

•Connect:

Fuel Pump Lead Connector [A]

Extension Tube

Special Tool - Extension Tube: 57001-1578

•Start the engine and warm it up thoroughly. •Check the idle speed.

Tachometer [A] •Open and close the throttle.

If the idle speed is out of the specified range, adjust it.

CAUTION

Do not measure the idle speed by the tachometer of

the meter unit.

•While idling the engine, inspect the engine vacuum, using

the vacuum gauge .

Engine Vacuum

Standard: 29.7 ±1.333 kPa (225 ±10 mmHg) at Idle

Speed 1 100 ±50 r/min (rpm)

If any vacuum is not within the specifications, first synchronize

the balance of the left (#1, #2) and right (#3, #4)

assemblies.

Example:

#1: 165 mmHg

#2: 190 mmHg

#3: 170 mmHg

#4: 200 mmHg

•With the engine at the correct idle speed, equalize the

lower vacuum of #3 and #4 (example 170 mmHg) to the

lower vacuum of #1 and #2 (example 165 mmHg) by turning

the center adjusting screw [A].

NOTE

○After adjustment, the final vacuum measurement between

the lowest throttle valves may not be 165 mmHg

(in this example). The goal is to have the lower two vacuums

between the left (#1 and #2) and right (#3 and #4)

banks be the same.

•Open and close the throttle after each measurement and

adjust the idle speed as necessary. •Once the throttle valves have been synchronized, inspect

the main throttle sensor’s output voltage to ensure proper

operation (procedure is at the end of this section).

Nigdy tego nie robiłem i za bardzo nie jestem pewien czy dam radę, mimo to chcę spróbować.

Proszę więc o poradę co i jak oraz w jakiej kolejności warto zacząć.

Pozdrawiam pitrak :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem pytanie, przeciez wszystko jest napisane.

A czy masz wymagane oprzyrzadowanie, np dokladny obrotomierz i mierniki podcisnienia z przedluzkami, bo jesli chcesz bazowac na motocyklowym obrotomierzu i tanich vacuometrach to raczej ciezko bedzie o sukces.

Koszt oprzyrzadowania dla wtryskow jest taki ze zawsze wole pojechac do dobrego warsztatu i zaplacic niz wybecelowac na dobry sprzet zeby jeszcze meczyc sie z ustawianiem wlasnego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...