tomekmachalowwki Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Cześć, Tytułem wstępu: Na moto od 2003 rObecnie Monster 1000 i Super Tenere 1200. W temacie mocy, zworki, ustawień silnika, katalizatora... może komuś się przyda. Zworka:Zamiast kawałka drutu lepiej zamontować przełącznik on/off skuterowy. Kosztuje 10zl, dzięki niemu „zworka” jest dostępna na życzenie. Włącznik zamontowałem z lewej strony, obsługuje się kciukiem, wygląda +/- jak kill switch.W opcji ON czyli ze zworką mapy T i S nie działają. Jest jedna, zaworkowa.Przyrost mocy jest. Wg znalezionych przeze mnie dynorun’ów ok 9KM na 1, 2 i 3 biegu Czuć to bardzo dobrze przy spokojnym przyspieszaniu. Przełączenie na ON, czyli zapięcie zworki, powoduje odczuwalne wyskoczenie moto do przodu. Regulacja CO (w trybie diagnostycznym, opisane w serwosówce w dziale Periodic Maintenence, Adjusting Gas Volume, str. 147):Ustwiłem drogą prób i błędów na +9Fabrycznie jest na 0.Zakres regulacji jest ogromny, doklikałem do +25 Katalizator:Wywaliłem. Puszka została. Wydech fabryczny, Po kolei.Tenera od początku sprawiała wrażenie jakby zmulonej. Nie ma możliwości żeby silnik 1200ccm był może nie tyle ospały co tak niechętnie kręcił, trząsł się i pracował jakoś tak niechlujnie. Motocykl jest z 2014 r, ostatni wypust gen 1. Przebieg 36kkm. Ok, ktoś kto mało jeździ mógłby nie zwrócić uwagi ale ja jestem na tym punkcie dość wyczulony. Pierwsza rzecz - zworka.Dostał trochę wigoru ale wyjazd z dołu ciągle niechętnie, przelotowa 110-120 przy 3500 rpm jakoś tak ciągle drży. W kolejnym kroku podkręcenie CO.Zaczął chodzić trochę gładziej, momentami nawet fajnie (!), motocykle dziś są strojone bardzo ubogo ze względu na eko. Dołożenie paliwa trochę pomogło. Dalej - ekstrakcja katalizatora.Usunięcie naprawiło ten silnik. Jedzie z dołu bez drgawek, pracuje gładko, wkręca się chętnie, zworka praktycznie nie jest potrzebna. Wbrew opiniom nie strzela w tłumik, jest odrobinę głośniej na fabrycznym tłumiku ale tylko w dole i to jest taki fajny miękki bas, przyspieszenie to teraz przyjemność a nie obowiązek bo silnik to lubi a nie nie lubi, jak było wcześniej. Można powiedzieć, że różnica w pracy przed i po usunięciu kata jest taka jak bieg w masce p-gaz i bez. No, to na zdrowie :) Pozdrawiam, Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boa76 Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Witam szanowne grono forumowiczów. Mam pytanie dotyczące kardana. Czy w waszym przypadku kardan również rozgrzewa się do wysokich temperatur? U mnie po wyjazdach odczuwalna temperatura obudowy napędu jest praktycznie taka sama jak obudowa silnika. Temperatura mierzona na dotyk - dłonią. Czy on tak ma czy może jest to objaw zacierającego się łożyska? Niezależnie od tego czy przejadę 100 km czy 400 km temp (mierzona na dotyk dłonią jest zawsze taka sama). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzeznik1973 Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 W dniu 31.03.2012 o 08:40, jrgostek napisał: No i gdzie ci użytkownicy Tener. :ph34r: Jestem, witam i polecam tereske przed zakupem testowałem R1200, crf1000 Ale po testach również Tereski wybrałem Teresę i nie zamieniłbym nawet na salonowe GS mam jeździć a nie naprawiać Rocznik 2015 , kupiłem z przebiegiem 4tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.