R1 GO!!! Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 siema, zgodnie z zasadą najpierw szukaj pozniej zakladaj temat zalozylem i ten. poniewaz w nastepnym sezonie mam zamiar poszaleć sobie na torze w poznaniu, chciałbym się dowiedzieć co dają opony totalnie gładkie czyli slick'i.? obecnie mam brigdestony bt016 hypermotorrad - przejechane jakieś 1.5-2 tyś km czyli dopiero straciły skrajne włoski po wyprawie na bieszczadzkie oraz czeskie winkle. cały komplet był nowy. a mam taką możliwość zmiany opon w 15 minut, poniewaz dysponuje sprzetem do tego (wywazarka, sciagarka) - nic mnie to nie kosztuje oprócz kompletu ciezarkow do wywazenia, wentylka i chwili czasu. zakladajac ten temat chce uzyskac jakie roznice niosa za soba opony slick na torze, jakie plusy oraz jakie minusy w porownaniu z bridgestonami bt016, lub bt003 albo innymi diablo corsami ;p pozdro LWG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Slick-opona którą zakładasz na czysty i suchy asfalt. Pojeździj sobie po torze na takich oponach jakie masz-sam sobie zauważysz po jakimś czasie po kilometrach wjechanych-czego Ci konkretnie brakuje-nie dogrzewasz, przegrzewasz czy coś tam jeszcze innego. 1,5-2 tys km-dobre sportowe opony to juz w zasadzie śmietnik, a że dopiero boki straciły? ja na to potrzebuję 10 okrążeń toru Lublin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 jeśli nie jeździłeś nigdy po torze to zanim zaczniesz zauważać różnice między slickami a oponami sportowymi to musi duuzo wody w warcie upłynąć . przyjedź , zobaczysz a przekonasz się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 1,5-2 tys km-dobre sportowe opony to juz w zasadzie śmietnik, czyli prawie całą swoją pensję musze co miesiac przeznaczyc na nowe laczki? tylko w sezonie (zarabiam ponad 2k pln - na miesiac robie 1-2k km) - czysty rachunek :D ale po tym przebiegu moze na środku bieznik jest zmniejszy o jakiś 1mm a po bokach z 0.5mm ztarło sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 slicki jak slicki ale bt016 to porazka nie tylko na torze ale i na ulicy. jak chcesz dobra opone na tor a przy okazji nie zamykac sie z homologacja i moc ganiac po miescie, to sorry ale diablo rosso corsa. nic wiecej... tak w ogole zeby byla jasnosc, jak bedziesz jezdzil na bt016 w poznaniu to ja Ci prognozuje szlifa i jak zlapiesz go w znanych wszystkim miejscach to mozesz sie juz nie obudzic... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 czyli prawie całą swoją pensję musze co miesiac przeznaczyc na nowe laczki? tylko w sezonie (zarabiam ponad 2k pln - na miesiac robie 1-2k km) - czysty rachunek :D ale po tym przebiegu moze na środku bieznik jest zmniejszy o jakiś 1mm a po bokach z 0.5mm ztarło sie nikt nie mówił ze będzie tanio :biggrin: ja dwa lata temu miałem "okres małokasowy" :biggrin: to kupowałem od Gumisia opony po mistrzach prostej czyli środek zajechany a boki nietknięte ale i tak na poznaniu długo nie wytrzymywały :biggrin: ale miały zasadniczą wadę - to były opony uliczne a dobra miękka opona prawdziwie torowa ?? w litrze GÓRA cztery treningi . A jak będziesz dobrze latał to i po trzech ją zabijesz :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 tak w ogole zeby byla jasnosc, jak bedziesz jezdzil na bt016 w poznaniu to ja Ci prognozuje szlifa i jak zlapiesz go w znanych wszystkim miejscach to mozesz sie juz nie obudzic... czyli gdzie? czyżby bt016 były takie porażkowe że na mocniejszych winklach katapultują w krzaki? Ok, a więc jaki przebieg mogę wykonać na nowym komplecie opon diablo rosso corsa. ? oczywiście jeżdżąc TYPOWO turystycznie a nie po torze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 czyli gdzie? czyżby bt016 były takie porażkowe że na mocniejszych winklach katapultują w krzaki? Ok, a więc jaki przebieg mogę wykonać na nowym komplecie opon diablo rosso corsa. ? oczywiście jeżdżąc TYPOWO turystycznie a nie po torze na corsach 4-4,5 tys, na bt016 mam 4,5 i jeszcze sporo zostalo. ale ja na nich nie szaleje bo ciagle czuje slizgi i mnie to wnerwia. ostatnio mialem taka akcje ze jechalismy skladem przez miasto predkosc odpowiednaia, zakret, to jeszcze zanim dobrze polozylem to juz czulem ze zaraz bedzie sruuu... no i naszczescie przy zakrecie byl zjazd na parking to ja lekko prostujac zamiast w zakret to w parking... potem podjezdzaja chlopaki i "co ty robisz?" no co ku*** jezdze na bt016 (seryjne)... :icon_evil: odnosnie poznania to wiadomo, znam zawodnikow ktorzy powiedzieli ze po prostu tam jezdzic nie beda i duza kase oferowali zeby wrocili a oni nie... PZM nie slucha co sie do niego mowi, bandy metalowe, dziury na dohamowaniu, te spowalniacze (nie wiem jak to sie nazywa, zaraz obok tego gdzie zwir) to pod takim katem ze jak zle wpadniesz to moto pocarapie... do tego wypadek Kuby. trzeba czekac az chlopaki skoncza projekt w pionkach bo inaczej nic z tego nie bedzie... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 YUBY spokojnie zamiast pan mozesz mi mowic Dominik ;) w kazdym razie: diablo rosso corsa to stosunkowo nowe opony i nie mialem okazji miec ich na wlasnosc co nie znaczy ze nie wiem o czym mowie. opony do jazdy na suchej nawierzchni i sportowego stylu... wszystko OK. ;) supercorsa, racetec , piloty, i inne wymysly jezdzilem widzalem i wiem co mowie. ;) i teraz kolega zeby nie czul sie pokrzywdzony (R1GO), jak nie masz ochoty sprawdzac na wlasnym moto (bo kasa czy cos), to skocz sobie do BMW i wez nowego litra do testow. ma zalozone supercorsy no i poganiaj sobie troche na miescie... ;) supercorsa opona na tor z opcja na ulice, diablo rosso corsa opona na ulice z opcja na tor... no jasniej juz nie umiem ;) Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 ok ok ok :D a jak rozpoznać czy opona jest typową torówką która niema homologacji na ulice? czym taka opona bez homologacji się rozni od tej z homologacja? oprocz tego ze ma homologacje :P mozna to jakos rozpoznac po modelu czy to jest na tor czy mozna jej uzywac na ulicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 (edytowane) mozna to jakos rozpoznac po modelu czy to jest na tor czy mozna jej uzywac na ulicy? s-corsy roznia sie tylko oznaczeniem, wizualnie niczym nie odroznisz. SC tor (bez homo), SP ulica (z homo :biggrin: ). przy okazji, hehe bo dopiero do mnie doszlo jak jeszcze raz przeczytalem... YUBY z tymi oponami to odwrotnie! SC2 przod SC1 tyl! po to jest ta cala elektronika zeby tak wlasnie ustawiac... dlatego poprawne ustawienie zawieszenia jest b. istotne. juz nie chce rozwijac bo wystarczy spojrzec co sie stalo jak w tamtym watku wspomnialem o TC... ;) lece troche popreclowac pod makiem ;) hehe ;) ostatnie slonce... ;) Edytowane 16 Października 2010 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 (edytowane) A to ciekawe, możesz to uzasadnić. to tak na szybko... caly czas panuje obiegowa opinia odnośnie s1/s2 k1/k2 zwiazana prawdopodobnie z przekonaniem ze skoro na tyl jest naped i tyl „przejezdza” wiecej niż przod to należy dac mu twardsza mieszanke żeby wyrównać zuzycie. i niby wszystko w teorii jest cacy, tylko ze wlasnie cacy nie jest ;) bo dzieki temu przy okazji masz wieksza przyczepność przodu niż tylu. w ogole warto zaczac od tego, ze kazde obecne moto ma wieksza przyczepność tylu niż przodu, a związane jest to z samymi oponami. dopiero kiedy pirelli wszedł na monopol do superbajka to na podstawie zgromadzonej wiedzy zrobil rewolucje w przednich oponach (do tego stopnia ze czesc zawodnikow ma w ogole wymontowane tylne hamulce). w kazdym razie właściwe kombinacje sa takie: 1) SC2 / C na SC1 / A (best) 2) SC1 / SC1 (tu tez wbrew pozorom masz wieksza przyczepnosc tylu niż przodu) jak jakis dobry team w naszych warunkach robi laczenia SC3 to wartoby im się przyjrzec bo pewnie cos "kombinuja". SC2/SC2 jest pewnego rodzaju półśrodkiem. teraz dlaczego tak się robi? sprawa jest prosta i zwiazana nie z zuzyciem opony ale z highside/lowside i TC. highside możesz złapać na dohamowaniu w zakrecie (blokada tylnego robisz lekki ślizg, odruchowo puszczasz tylni i „fly away”) albo przy wyjsciu (odkręcasz ciut zbyt mocno manete, polecialo kolo, odruchowo przykrecasz gaz no i znowu „fly away” ;) ) to ktos powie no dobra ale masz gorsza przyczepność z przodu to walniesz lowside! no i wlasnie nie, bo dzieki temu ze masz lepsza przyczepność tylu to zmniejsza się prawdopodobieństwo przegięcia z przodem (tez troche inaczej amory chodza). dobranie sc1/sc2 poteguje niekorzystne zjawiska, dodatkowo TC kastruje Ci maszyne bo masz gorsza przyczepność z tylu i w zasadzie w ogole nie wiadomo co z tym zrobic… gdyby teraz ktos zwrocil slusznie uwage ze „przeciez wazna temperatura, chropowatosc” czy kat padania swiatla na nos motocyklisty :bigrazz: , to na wszelki wypadek zalaczam obrazek: http://img838.imageshack.us/img838/7348/pi...osupercorsa.jpg to co powiedziałem dotyczy naszych warunkow, czyli tory w europie o standardowej chropowatości. to chyba tyle, specjalista nie jestem, w wawie sa znacznie lepsi… ;) Edytowane 16 Października 2010 przez mrbravo Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 wystarczy spojrzec co sie stalo jak w tamtym watku wspomnialem o TC... ;) A co się stało w tamtym wątku, bo coś mnie ominęło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 hehe wyczytalem w Filipince... :biggrin: info sprawdzone glupot bym nie pisal... ;) Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Własne przemyślenia, poparte faktycznym doświadczeniem, na tył niech każdy stosuje gumy jakie chce, to zależy w zasadzie od indywidualnych preferencji i stylu jazdy, ale sc2 na przód to proszenie się o kłopoty w każdym momencie wyścigu, pod warunkiem, że masz odpowiednie tempo. Nie ma takiej faken możliwości aby ten model opony odpowiednio się dogrzał, a pierwsze okrążenia będą walką nie z zawodnikami a kontrolowaną podsterownością. Wystarczy podpatrzeć na czym jeździ czołówka w MP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.