Skocz do zawartości

Remont silnik WFM 175 ??? pytania


djkrzychu91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam silnik z WFM 175. Chciałbym go wyremontować i żeby powrócił do życia. Silnik ten był w gokarcie. Potrzebował bym schematy sprzegła (ile tarcz sprzegłowych ile tracz metalowych ślizgowych jakieś podkładki itp i kopnik zebatka?? jak zaplon ustawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WFM 175? nie było takich WFM-ek, pewnie chodzi Ci o silnik SHL M11 który był 175ccm a na pokrywach miał napisy W-F-M.

 

Tak on wygląda?:

http://wbieniec.kis.p.lodz.pl/moto/pm/shl_m11_silnik.jpg

 

Czy może bardziej kwadratowy blok jest?:

https://www.mm.pl/~kotekkiti/s32.jpg

 

Tak czy inaczej - sprzęgło jest to samo w obu. Są 4 tarcze cierne i 5 przekładek stalowych. Jedna przekładka dość gruba z podciętą krawędzią. Ta tarcza idzie na "dno" kosza. Potem cierne i przekładki na zmianę. Na końcu też musi być stalowa ale już zwykłej grubości. Podkładka musi być pod koszem sprzęgła, na łożysku wałka skrzyni, dość gruba. między zabierakiem a koszem nie ma być podkładki. W kielichu zabieraka (tam gdzie sprężyna) musi być zabezpieczenie w formie "szklanki" z cienkiej blachy, dokręcasz dużą nakrętkę kielicha (specjalnym kluczem, nie przecinakiem) i zaginasz krawędź szklanki do wewnątrz wycięć nakrętki. Na to talerz se śrubą, skręcasz nakrętkę koronkową i wtykasz zawleczkę, zaginasz i git.

 

Kopnik zębatka? Chodzi Ci o segment rozrusznika? Ten "półksiężyc"? Może być dowolny, czyli od WSK125, WFM itd. Pod segmentem musi być sprężyna oczywiście, a pod sprężyną duża (ok.60mm średnicy) blaszana podkładka z otworami. Czasem na wałku rozrusznika od zewnątrz (od kapy) zakłada się podkładki dystansowe co by wałem nie chodził po osi zbyt wiele. No i na wałku musi być o-ring, tak samo jak na wałku zmieniacza biegów.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to silnik S-32 to bardzo możliwe że został podkręcony do 18KM. Jest to druga wersja tuningu. Silnik mocny, odstawi nawet starą MZ250 ale paliwożerny, niezbyt trwały i niezbyt nadający się do zwykłego, zabytkowego motocykla ze względu na trudną charakterystykę takiej jednostki.

 

A może jest tylko wykręcony do 14KM z pierwszą wersją usprawnienia. Wtedy spoczko. Tak czy inaczej - wał pewnie w agonii jest.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...