Skocz do zawartości

Podświetlane kierunkowskazy a przepisy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżę trzy sezony ze świecącymi kierunkami,kolega Hondą chyba 10 lat.Nigdy żaden policjant nie doczepił się do tego.A kontrolowany byłem nie raz.Jeśli Ci to przeszkadza to możesz to wyłączyć,tylko zwróć uwagę że nie masz światła pozycyjnego z przodu.Wypadało by jakoś żaróweczkę wsadzić do przedniej lampy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te światła w USA nazywaja się "Marker lights" są to oczywiście pozycyjne, obrysowe światła pojazdu. Część motocykli, które zostały wyprodukowane na rynek japoński równiez ma takie światła. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale stare policyjne CBX 750 i nowsze CB 250 też mają takie rozwiązanie.

 

Europa już przechodzi na światła w stylu amerykańskim i tak np. trzecie światło stop już się u nas na stałe zadomowiło. Volvo i BMW zaczęły wprowadzac światła obrysowe boczne. Audi zaczęło montować światła dzienne czyli włączone światła długie, które świecą 60% słabiej. Wszystkie te patenty pochodzą z USA i Kanady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ten temat się już pojawiał. Słyszałem jednak, że się przepisy zmieniły (?). Kupiłem motocykl sprowadzony z Holandii i tam zarejestrowany wcześniej. Próbuję go zarejestrować w Polsce. Utknąłem na przeglądzie.... Pan (?) diagnosta stwierdził, że kierunki przednie nie mogą być podświetlane. Podświetlenie to jest oryginalne. Mogę oczywiście np. poodcinać kable i tyle - wtedy jednak nie będę miał przednich "postojów" - też problem. Rozkręciłem oprawki - jest tam oznaczenie jakie żarówki stosować i oczywiste jest, że oryginalnie wchodzą dwużarnikowe (12V 21/5W).

Diagnosta mnie odpalantował. Szykuję się do drugiego przeglądu na innej stacji oczywiście.

Czy ktoś miał ten sam problem? Szukałem w przepisach - nic konkretnego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat się już pojawiał. Słyszałem jednak, że się przepisy zmieniły (?). Kupiłem motocykl sprowadzony z Holandii i tam zarejestrowany wcześniej. Próbuję go zarejestrować w Polsce. Utknąłem na przeglądzie.... Pan (?) diagnosta stwierdził, że kierunki przednie nie mogą być podświetlane. Podświetlenie to jest oryginalne. Mogę oczywiście np. poodcinać kable i tyle - wtedy jednak nie będę miał przednich "postojów" - też problem. Rozkręciłem oprawki - jest tam oznaczenie jakie żarówki stosować i oczywiste jest, że oryginalnie wchodzą dwużarnikowe (12V 21/5W).

Diagnosta mnie odpalantował. Szykuję się do drugiego przeglądu na innej stacji oczywiście.

Czy ktoś miał ten sam problem? Szukałem w przepisach - nic konkretnego nie znalazłem.

 

A po co odcinać kable jak można zwyczajnie je rozpiąć i przy okazji wymienić wkład reflektora na wymagany przepisami z żarówką postojową wewnątrz.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej wiecej jedna trzecia CBX milicyjnych ma rowniez "palace sie" kierunki

mysle ze bez obawy mozna jezdzic

 

To, ze policja ma nie znaczy, ze wolno - sorry ale zaden argument. Co do obawy, hmmmm, pomine

 

 

Z moich obserwacji wynika, że jest to (na szczęście) raczej martwy przepis.

 

Powiem szczerze, nie widzialem. O hameryce mozecie zapomniec, tam niema czegos takiego jak homologacja, za to wyplaty ubezpieczen sa konkretne o jakich Europa moze obie tylko pomarzyc.

 

Jako, ze nie widzialem nie moge nic powiedziec. Przepis mowi z jaka czestotliwoscia ( 60 - 90 migniec na minute ) oraz o jasnosci, czyli z jakiej pdleglosci i przy jakich warunkach musi byc widoczne.

 

Podam Ci tez inna wizje, masz wypadek, koles twierdzi, ze nie widzial wlaczonego kierunku. Rzeczoznawca sprawdza motocykl i dopatruje sie hamerykanskich kierunkow bez ( europejskiej ) homologacji jak myslisz jak potoczy sie lub jak moze potoczyc sie to dalej ?

 

:crossy:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko OK ale ten motocykl od 20 lat jeździł po Holandii - jakby nie patrzeć Europa. Był tam zarejestrowany. Żadnych przeróbek. Przepisy przeglądnąłem - nic nie znalazłem. Czy ktoś może zacytować jakiś fragment przepisu mówiącego o tym, że nie można podświetlonych kierunków mieć? Przepisy mówią o Wymaganych czy też Minimalnych wymaganiach.

 

W międzyczasie spróbowałem na innej stacji - kicha. Dodatkowy problem SYMETRYCZNIE PADAJĄCA WIĄZKA ŚWIATŁA - a powinna doświetlać chodnik - jakaś masakra. :banghead:

 

Rozkręciłem reflektor, wypiąłem podświetlenie kierunków - załatwione. Pozostał temat postoju. Mam zamiar rozwiercić lustro reflektora i jakąś diodę włożyć. Z podpięciem nie będzie problemu.

Kolejna próba dzisiaj ........ jeszcze spaliny... ostatnio się trzepiał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...