Skocz do zawartości

Daytona 675


Rekomendowane odpowiedzi

Od zeszlego roku fascynuje mnie ten model. Jako ze wtedy zaczynalem przygode z motocyklami oczywistym bylo ze zakup takowej byl w odleglych planach. Jako pierwsze moto kupilem Suzuki SV650s na ktorej nawinalem 8tys km jak dotad.

 

W zeszla sobote dzwoni kumpel ze w komisie widzial Daytone 675 (wiedzial ze mnie zainteresuje). Postanowilem podjechac i zrobic mala rundke. Na miejscu okazalo sie ze juz sprzedana :(

 

Po ok. tygodniu postanowilem do dealera podjechac i sie na jazde umowic. Do dyspozycji byla czarna, model na 2011. Po krótkich formalnościach, pouczeniu, dostaje kluczyki do reki i jazda. Mam limit 200 km na godzinę czasu, niezle. Po zajęciu miejsca za sterami siedzi się wyżej niż na SV, kierownica nisko ale stosunkowo blisko. Składam stopkę... o kur... kto to wymyślił?! Dosyć niewygodnie się to robi. Motor odpalony, pracuje równo choć minimalnie mniej niż R4. Ruszam, trochę więcej gazu (to nie V2) i o dziwo mi nie zgasł Toczę się w korku do najbliższej autostrady, prędkości do 60km/h, ciasno. Stwierdzam, że się chyba obrotomierz popsuł, ledwo się rusza. Przeciskam się na pole position, bez najmniejszego trudu, prowadzi się jak rowerek (i tak samo wąski ). Zielone... start! Trochę więcej gazu na starcie, Tona ciągnie aż milo. Ma się wrażenie dużej lekkości (ważę 100kg). Silnik wydaje się być wcale nie wysilony. Po chwili stwierdzam, że właściwie jadę dosyć dynamicznie po mieście a wskazówka obr. dochodzi do max.6tys.- przyzwyczajenia SV. W tym przedziale puszka brzmi pięknie, ciekawe co będzie wyżej. Dużo ludzi ogląda się za mną (dźwięk +9pkt. do lansu ).

 

Okazuje się, że 1 i 2 wystarcza do poruszania się po mieście. Wyjeżdżam na autostradę, wchodzę w ślimak, Tona sama skręca, tylko nie przeszkadzać. Dla mnie szok tym większy, że mam jeszcze seryjne kartofle w mojej SV. Silnik ciągnie równo już z piwnicy. Dochodzę do 100km/h na 2 i ton się zmienia, trochę ścisza, potem zaczyna się ryk. Dalej nie próbuje, wrzucam 3, znowu korek. Tym razem na autostradzie. Uwielbiam piątki... Po redukcji do 2 wsłuchuje się w akustykę tunelu, brzmi zacnie. Korek się rozrzedza, wrzucam 3 i jazda! Na budziku momentalnie 160km/h, 4 a mnie chce zmieść z siodła. Pochylam się, jest trochę lepiej, więc zobaczymy jaka dynamika jest na tej 4 od 160. Masakra - zaczynam się zastanawiać po co komu litrowe ścigacze? Dla takiego świeżaka jak ja to jak skok na bungee Musze przyznać, że ochrona przed wiatrem dla mnie (182cm) równa się dokładnie 0. przy 210km/h odpuściłem, takiego naporu na czachę jeszcze nie doświadczyłem. Czuje się jak na nakedzie. Nie opuszczając głowy podczas jazdy spoglądam na zegary, widzę dolna krawędź zegarów. W SV widzę jeszcze półkę. Ale maleństwo.

 

Musze stwierdzić, że jazda na tym sprzęcie to czysta przyjemność. Zjeżdżam z autostrady, wracam przez miasto. Zawias dosyć fajny, sprężysty, zero nurkowania.

 

Co mnie przeraziło w tym modelu to heble. Silnik rzuca cie na zadupek przy odwijaniu a heble powodują, że gnieciesz bak (wiadomo czym). Wystarczy delikatne muśniecie, żyleta. Jakby mi co wyskoczyło niespodziewanie to pewnie gleba jak nic (mam obecnie ABS)

 

Musze zatankować, jak obiecałem. Po 50km jazdy w gęstym ruchu i autostradzie 100-180km/h leje wachę do pełna. Weszło dokładnie za 5€/1,37L=7.3L/100. Przyjemności kosztują

 

Po krótkiej jeździe włącza się wentylator, ogrzewa nogi. Za chwile stwierdzam że tyłek też. Tu pewnie wydech się dołączył Moja jeśli w ogóle wsiądzie na to moto to nie będzie zachwycona (chociaż zawsze jej zimno ).

Zajeżdżam pod salon (to była najszybsza godzina w tym roku ) skręcam i... co jest? Już ręka na zbiorniku? No tak, czytałem że ta maszyna ma mały promień skrętu. Trza było się poprawić przy parkowaniu.

 

Więc bilans wygląda tak:

 

Plusy dodatnie:

- design (kwestia gustu)

- silnik za ciąg i wydech za brzmienie

- zawiecha sztywna, pełna regulacja

- seryjne opony, świetne prowadzenie

- hamulce jak brzytwa

- prowadzenie - niska masa i nisko osadzony środek ciężkości - jak na rowerze

- komputer pokl. pokazujący średnie spalanie np.

 

Minusy ujemne:

- owiewka - przy moim wzroście nie czuje żeby w ogóle była (puiga powinna troche pomoc)

- zegary na rok 2011 z odwróconym kontrastem - w słońcu nic nie widać.

- dosyć ciężko dostępne akcesoria co przekłada się na wysoka cenę (to samo mam w puszce )

- mały promień skrętu

 

W watku o awaryjnosci Daytony ktos pisze ze ma ponad 1.90cm wzrostu i watpliwosci czy nie za mala dla niego - z niem. forum wyczytalem ze duzo kierowcow my ponad 180 i daje rade.

 

To narazie mój typ na kolejna maszynę.

 

Ogolnie szkoda ze tak malo jest userow Triumphow, forum nt. Daytony znalazlem tylko ang. i niem. jezyczne.

 

Zapraszam do dyskusji na temat tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

ten temat chyba znasz, jezeli nie to zapraszam.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=Daytona+675

 

Testowalem Dyaytone 675 i moje odczucia sa podobne, mam 4 cm wiecej ( wzrostu sie rozumie :icon_mrgreen: ) masa wtedy byla podobna ( bo przez tech pare lat to ciuchy regolarnie mi sie kurcza ( pewnie slaba jakosc :icon_mrgreen: ).

 

Hamulce i zawieszenie pjerwyj sort, podobnie z silnikiem, nie bez powodu w klasie 600 byla na pierwszym miejscu rankingu.

 

Pozycja, hmmm, w moim prywatnym rankingu jest na drugim miejscu po MV gusta F4 :icon_mrgreen:

 

Po miescie idzie na nadgarstki.

 

Na jakich oponach miales ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ja miał te 20 lat mniej eeech Daytona moto marzenie, a teraz ST'ka myślę zamienić na Tigera, stare kości kręgosłupa dają w dupę powoli.

 

Super wybór Kolego, o zaletach 3cyl silnika Triumpha wiem "swoje co-nieco" ;-) ....

 

No kolego wybor naprawde godny, Tiger to w tej chwili jedyna alternatywa jaka by dla mnie byla.

 

Przejedz sie, nie porzalujesz.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam -Tiger daje naprawdę niesamowitą frajdę z jazdy -od chwili zakupu w maju br. zrobłem ponad 7 tyś km. i wciąż nie mogę sie nacieszyć tym moto :icon_biggrin: . Swoją drogą Daytona też mnie bardzo ciekawi ale nie miałem niestety możliwości sprawdzenia co potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odbyłem druga jazdę próbna - tym razem z pasażerką :D

Wg. jej opinii pozycja z tylu niewiele różni się od tej w SV650 z ta różnica dla mnie ze brak uchwytu z tylu obciąża dosyć moje nadgarstki przy hamowaniu.

 

Poza tym wiadomo, prowadzenie już nie te bo środek ciężkości się zmienił ale i tak jest dużo lepiej niż w mojej Suzi. Motor ciągnie jak szalony, nawet we 2.

 

Aha, co do opon - rocznik 2010 jeździ seryjnie na pirelli diablo supercorsa, w moim odczuciu bardzo trafny wybór :)

 

Zachorowałem, szukam Daytony 09 czerwonej, po liftingu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec muszę chyba posmakować tego chleba żeby nie mówić za 10 lat jak ty ze gdybym miał te... :D

Hi, posmakowałeś Daytony - nie odpuścisz. Ze mną było podobnie. Zresztą w moim przypadku Triumph z trzygarowym piecem był wymarzony i wyczekiwany od dłuższego czasu. Do tego nówka z salonu. :icon_biggrin:

A chociaż moje "dziesiątki" na karku nie przeszkadzają mi specjalnie w zabawie z Daytoną to jednak nogi domagają się kanapy. To tak odnośnie cytatu. :icon_biggrin:

Z tego też powodu wystawiłem moją litrówkę na sprzedaż albo zamianę ale zrobiłem to niechętnie i chociaż rozsądek (szanowna małżonka i lekarz) mówi coś innego to mam nadzieję, że kupiec na razie się nie znajdzie a ja zostanę jeszcze przez jakiś czas przy swoim.

Osobiscie polecam bardzo Daytonę (w ogóle Triumpha), zarówno 675 jak i większe pojemności. Używałem różnych motocykli w mojej karierze ale dopiero na Daytonie poczułem co znaczy "miód na serce".

Życzę powodzenia. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi, posmakowałeś Daytony - nie odpuścisz. Ze mną było podobnie. Zresztą w moim przypadku Triumph z trzygarowym piecem był wymarzony i wyczekiwany od dłuższego czasu. Do tego nówka z salonu. :icon_biggrin:

A chociaż moje "dziesiątki" na karku nie przeszkadzają mi specjalnie w zabawie z Daytoną to jednak nogi domagają się kanapy. To tak odnośnie cytatu. :icon_biggrin:

Z tego też powodu wystawiłem moją litrówkę na sprzedaż albo zamianę ale zrobiłem to niechętnie i chociaż rozsądek (szanowna małżonka i lekarz) mówi coś innego to mam nadzieję, że kupiec na razie się nie znajdzie a ja zostanę jeszcze przez jakiś czas przy swoim.

Osobiście polecam bardzo Daytonę (w ogóle Triumpha), zarówno 675 jak i większe pojemności. Używałem różnych motocykli w mojej karierze ale dopiero na Daytonie poczułem co znaczy "miód na serce".

Życzę powodzenia. :flesje:

Z tego rozumiem ze wystawiasz litrówkę (jaka?) żeby kupić nówkę Daytone?

Ja tez mam niemałe rozterki - kupić 09 używana (ok.9tys€), nowa 09 (ok.9tys.€) czy nowa 2010 (10.5tys.€)

No i kolory - obecny motocykl czarny (nigdy więcej!) wiec wybór jedynie miedzy tornado red i caspian blue (2010 ze złotymi felgami!).

Na razie obstaje przy 2010. Nie ma co się spieszyć, koniec sezonu prawie to i może się coś więcej wytarguje przy kupnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego rozumiem ze wystawiasz litrówkę (jaka?) żeby kupić nówkę Daytone?

Ja tez mam niemałe rozterki - kupić 09 używana (ok.9tys€), nowa 09 (ok.9tys.€) czy nowa 2010 (10.5tys.€)

No i kolory - obecny motocykl czarny (nigdy więcej!) wiec wybór jedynie miedzy tornado red i caspian blue (2010 ze złotymi felgami!).

Na razie obstaje przy 2010. Nie ma co się spieszyć, koniec sezonu prawie to i może się coś więcej wytarguje przy kupnie :)

Hmm, jak kieszeń pozwala kupiłbym nową.

Moja Daytona to 955i yellow racing. Przejechałem 3 sezony, moto bezawaryjne, silnik "układa się" przebiegu przy przebiegu jakieś 6-8 kkm. Teraz chciałbym przesiąść się na Rocketa, nie wiem czy wyjdzie, zobaczymy.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak kieszeń pozwala kupiłbym nową.

Moja Daytona to 955i yellow racing. Przejechałem 3 sezony, moto bezawaryjne, silnik "układa się" przebiegu przy przebiegu jakieś 6-8 kkm. Teraz chciałbym przesiąść się na Rocketa, nie wiem czy wyjdzie, zobaczymy.

pzdr.

Teraz rozumiem :)

Swoja droga to ciekawe czy Triumph zdecyduje sie na następce 955i. Pytałem w salonie, właściciel mówił ze może w 2012...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestie finansowa bedziesz niestety musial rozwiazac sam. Napewno 9000,- € to niemalo, jednak na Twoim miejscu zaczekal bym na koniec sezonu i lyknal Auslaufmodell. Bedzie nowy a cena znacznie mniejsza.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestie finansowa bedziesz niestety musial rozwiazac sam. Napewno 9000,- € to niemalo, jednak na Twoim miejscu zaczekal bym na koniec sezonu i lyknal Auslaufmodell. Bedzie nowy a cena znacznie mniejsza.

 

:crossy:

 

W zasadzie nie ma co kupować teraz bo i tak będzie stal w garażu. Licze ze do wiosny nie sprzeda się ten model co u mojego dealera stoi i wezmę go po jeszcze lepszej cenie niż teraz (10.490€)

No chyba ze trafie na używkę w okolicy 09/10 z małym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem posiadaczem Daytony 675 '07 od początku tego sezonu. Mam 188 wzrostu i bardzo dużo dała mi podwyższona owiewka akcesoryjna, o taka: http://allegro.pl/triumph-daytona-triple-600-650-675-racing-i2570814703.html Zrobiłem moją Daytoną w tym sezonie 6kkm, w tym traskę przez Czechy i Słowację 2kkm. Długo chodziłem za tym modelem i wreszcie znalazłem. Na pierwsze moto miałem podobnie jak autor tematu sv650, później suzuki gsrem (4 w rzędzie) i muszę powiedzieć że 3cylindry to jest to :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...