Tuzmen Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam Ostatnio mojej Basi bardzo klepały zawory. Taki już problem z tymi M40 silnikami, szybko zużywające się wałki i dźwigienki, poza tym nie sprawne hydrauliczne popychacze. Spotkałem kiedyś w necie taki temat o ty jak uzdrowić stary silnik, zakładając części od bardziej dopracowanego modelu M43. Tam dźwigienki w styku z wałkiem są prowadzone poprzez rolkę. Rozwiązanie to ma wiele zalet, mniejsze tarcie, mniejszy opór, mniejsze zużycie. Różnica jest nawet w zwykłym kręceniu kluczem wałem korbowym. Od teraz moja Basia pracuje bardzo cicho, nawet nie wiedziałem że m40 potrafi tak ładnie gwizdać. Do zainstalowania dźwigienek od m43 potrzebne są do dorobienia specjalne adaptery, podkładki, między dźwigienkę a zawór. Dodam tylko że mój wałek rozrządu był w tragicznym stanie, po zastosowaniu tych dziwigienek nadal pracuje, i nie zamierzam go wymieniać. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 ciekawy temat :bigrazz: mam ten sam problem dawaj foty wałka nie wymieniałeś? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 ciekawy temat :bigrazz: mam ten sam problem dawaj foty wałka nie wymieniałeś? Fotek nie mam, niestety, szkoda mi było aparatu, brudne łapy itd. Ale zrobię jak będę zaglądał czy wszystko się dobrze poukładało, na razie jeżdżę trochę testowo. Co do wałka, niektóre krzywki są już widocznie zużyte. Nie chodzi o braki 1 cm :) , ale gołym okiem widać że jest niżej w środku niż na zewnątrz. Pozatym są wżery. Więc na zdrowy rozum, wałek do wymiany. Po tej wymianie wałek odżył, przestał stukać. Jest co prawda pojedynczy cyk, zdaje się że któryś z kasatorów luzów nie daje już rady. Jazda teraz to całkiem inna jakość, nie ma świerszczy pod maską, jest tylko gwizd z wydechu. Jak masz pytania to wal śmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 25 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 oto temat do obejżenia http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=58111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.