Skocz do zawartości

[help!!!] regulator napięcia - naprawa


Luk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Juz mnie h** strzela, jest weekend, pojezdziloby sie a tu regulator padl.

 

Da sie jakos naprawic elektroniczny regulator napiecia???

Po rozlozeniu i ogledzinach wszystko wyglada ok., zadnych spalonych elementow ani sciezek na plytce, podejrzewam ze jedyne co moglo pasc to ten element na spodzie plytki, stykajacy sie blacha odprowadzajaca cieplo. Dodam, ze regulator jest produkcji polskiej.

 

Druga sprawa, ze moze to nie regulator (chociaz takie mam podejrzenia, gdyz napiecie ladowania skacze od 0 do 19 V), bo po wymianie na regulator mechaniczny tez nie ma ladowania. Nie mam juz pomyslow co moze byc nie tak, zmienialem juz alternator, prostownik; sprawdzilem wszystkie przewody i wyglada na to ze poza regulatorem wszystko jest git.

 

Pytanie nr 2: czy mechaniczne regulatory podlegaja naprawie? Jezeli tak to co sie w nich sypie najczesciej? Bo ten ktory wstawilem zamiast elekrtonicznego tez wyglada na dobry.

 

Pytanie nr 3: jak sprawdzic regulator nie zakladajac go do motocykla? Czy wystarczy zmierzyc opornosc na odpowiednich zlaczach? Jezeli tak to na ktorych?

 

Pomozecie?

 

 

pozdr.

Luk

 

PS. Sorry za przydlugi post, ale to moja ostatnia nadzieja.

 

Ps2. Moze ktos z Olsztyna ma na sprzedaz regulator? Jakikolwiek, byle dzialal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatora ( Elektonika) raczej naprawic sie nie da a zwalaszcza tej polskiej lipy :D :D ( nawet nie chce sobie przypominac :D )

Co do Mechanicznego ja nie próbowalem naprawiac bo raczej sie nie da!!! A ze niewyglada ze ,,jest spalony,, (moj tez nie wygladal) a je4dnak byl zjarany!!!

Co do kupna regulatora to jest trudno dostac (urzywanego/dobrego/ i taniego) a nowy podobno jest bardzo drogi!!! Ja swój trafilen na Gieldzie w Slomczynie (kumpel/mechanik Mztek) sprzedajacy na Gieldzie zalatwil mi za 50 zeta urzywany dobry orginalny niemiecki (mechaniczny) a urzywane chodzą podobno po 70 zl conajmniej!!!

 

Zycze powodzenia jak cos jeszcze to pytaj!!!

 

Pozdrawiam VeteranoS! :D

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze jeszcze jedna rzecz moze byc: rozladowany akumulator, ale okazalo sie ze po naladowaniu moto nadal nie chce funkcjonowac prawidlowo, jak kupie nastepny to prawdopodobnie bede wiedzial co bylo nie tak. Na razie pozostaja tylko domysly. Pomyslu nadal nie mam, ladowanie jest ok. 14 V, na niskich obrotach daje sie jechac ale jak wkrece na wyzsze to gasnie. A'propos elektronicznego regulatora to mysle, ze mozna go naprawic, bo nie jest on zbyt skomplikowany, aczkolwiek ciezko zdiagnozowac czy jest zepsuty.

 

Teraz objawy sa takie: odpala spoko, jade na niskich obrotach, jest ok., wkrece szybko na wysokie, gasnie, wylaczam zaplon, czekam chwile, odpalam, itd.

 

A tak pozatym to elektroniczny regulator kosztuje 27 zeta wiec z tym nie ma problemu, chyba ze mz-a przestaje chodzic akurat wtedy kiedy nie ma mozliwosci nabycia nowego regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Łukasz Kozik

Hej

 

Mam znajomego speca od mz (w czasach gdy mz produkowano on je serwisowal). Powiedzial mi ze tego sie nie naprawia, bo jak sie juz popsuje to psuc sie bedzie. Zalecal elektroniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektroniczny regulator napięcia: koszt około 30 zł , efekty? równiejsza praca silnka na biegu jałowym to popierwsze, jest dużo tańszy i lepiej się sprawuje niż mechaniczny to po drugie no i ogólnie polecam

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam znajomego speca od mz (w czasach gdy mz produkowano on je serwisowal). Powiedzial mi ze tego sie nie naprawia' date=' bo jak sie juz popsuje to psuc sie bedzie.[/quote']

Ok., z tym sie zgodze, a jak to jest z naprawa elektronicznych?

 

 

elektroniczny regulator napięcia: koszt około 30 zł ' date=' efekty? równiejsza praca silnka na biegu jałowym to popierwsze, jest dużo tańszy i lepiej się sprawuje niż mechaniczny to po drugie no i ogólnie polecam [/quote']

To, ze mechaniczne sa lipne tez wiem, a wczoraj zalozylem go tylko do testow, poza tym nie mam miejsca w moim moto zeby montowac taka duza puche na stale.

 

A jak to jest z zagranicznymi elektronikami? Roznia sie znaczaco od polskich (poza cena of course - polski 27 zl, turecki 59 zl)?

 

I jeszcze jedno: co moze byc przyczyna gasniecia na wysokich obrotach, pod obciazeniem? Zakladajac, ze: regulator jest dobry; ladowanie wynosi 14,1 V; akumulator jest naladowany; zaplon (z przerywaczen) jest dobrze ustawiony. Zastanawiam sie czy przypadkiem cewka zaplonowa nie jest walnieta.

 

 

pozdr.

Luk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem mam do was pytanko jak sptrawuje sie ten polski elektroniczny regulator

 

Polski sprawuje sie calkiem w porzo, tylko czasami lubi sie spie***lic, ja mam w swoim moto juz drugi (w ciagu 2 lat) i teraz zapowiada sie znowu wymiana.

 

Pytanie do elektrykow:

Czy zje*any regulator (elektroniczny) moze powodowac zle dzialanie instalacji (oprocz braku ladowania oczywiscie)? Jak odlacze regulator i cewka zaplonowa jest zasilana tylko z akumulatora, to jezdzi normalnie, a po podlaczeniu regulatora gasnie co chwila, chyba ze jade na niskich obrotach.

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator produkcji polskiej jest dobry i nawet się nie psuje(ma gwarancje na 12 miesięcy) orginalny niemiecki nówka kosztuje jakoś 150 zł,

 

Ja też miałem problemy z tą instalką, jeśli czerwona żarówka Ci się nie świeci tzn. że regulator jest w porządku.

 

U mnie oprócz regulatora wymieniałem akumulator.

Akumulator był sprawcą złej pracy silnika, bo miałem żelowy. Najlepiej kupić jest typowy akumulator do mz chyba 5,5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz objawy sa takie: odpala spoko, jade na niskich obrotach, jest ok., wkrece szybko na wysokie, gasnie, wylaczam zaplon, czekam chwile, odpalam, itd.

Ja mam to samo w jednej MZ. Jak aku się trochę podładuje i napięcie wzrośnie to silnik kręci się najwyżej do 2,5tyś. :D Zakładałem inny regler mechaniczny i elektroniczny i dalej to samo, nawet akumulator zmianiałem. Instalacja jest na 100% sprawna, kontrolka łądowania gaśnie, więc doszedłem do wniosku że to impulsator, bo moduł jest sprawny. Odłączenie akumulatora też nic nie zmienia - max 2tys. a po odłączeniu wzbudzenia tj. pierwszego kabla z brzegu w puszce z bezpiecznikami, zapala się kontrolka i silnik pracuje normalnie i można jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...