maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam. Jestem po swapie zrobiłem kilkaset kilometrów na nowym ( w sensie innym i większym ) silniku w ciąglu 2 tyg od wyjechania z warsztatu gdzie przekładałem silnik. Aż tu nagle dzień po zlocie zajechałem na stacje benzynową ***** wszystko ładnie pięknie zatankowałem, i ruszyłem w rejs... Jechałem bardzo wolno bo miałem traktor przed sobą, 2 bieg powoli się tocze i nagle moment wyprzedzania, osiągałem jakieś 70-80 km/h, i nagle jakiś kilometr dalej, wiadomo prosta to gazu odkręcam manete a tu zamiast przyspieszać motor zaczął zwalniać :banghead: miałem wrażenie że sie zaciera albo już zatarł w jeździe zgasiłem silnik, zatrzymałem sie na poboczu, sprawdzilem olej później czy wydech jest dokręcony bo kumpel coś grzebał przy moto ale wszystko wyglądało wporządku. Odpaliłem silnik i słysze stukanie :icon_evil: ,dość głośne stukanie i teraz mam mega problem. Nie wydaje mi sie żeby to były zawory bo to nie ten dźwięk ( przynajmniej w starym silniku inaczej to brzmiało ). A nawet gdy dotknie sie silnika to czuć te stukanie. Co to może być, pomóżcie bo już pomysłów mi brak... Tylko modle sie oby to nie był wał. I prosze nie usuwajcie tego tematu ponieważ szukałem na forum i nic nie znalazłem podobnego co by odpowiadało temu co sie u mnie dzieje. Chyba że przez nieuwage coś ominąłem także prosze o link. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez maciek931 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Nie chce cie martwic ale wszystko wskazuje na wal... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Nie znam tego silnika, ale czy tam nie ma jakiegoś koła zamachowego? W postaci np. magneta, czy coś podobnego. Rozumiem też, że udało ci się go odpalić. Więc po zapaleniu wkręca się na obroty, czy raczej prawie wcale? Generalnie napisz, jakie są objawy, po zapaleniu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 No to pięknie :evil: Czyli czeka mnie rozpaławianie silnika :evil: ale czego to moze być wina ? Na zlocie bylem jakies 40 km w jedna strone to moze być wina tego ze za bardzo dostał w Du*e ? I to możliwe żeby tak nagle sie stało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 zdejmij pokrywe od strony magneta i sie czegoś dowiesz Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Chcesz powiedzieć mi ze to MAGNETO sie odkręciło ? Moto stoi u znajomego w warsztacie i niestety wczoraj przed zamknieciem warsztatu poszedłem do niego i zacząłem odkręcać dekiel ale to i rozruznik musze ściągać razem i do tego plastiki mi przeszkadzają :banghead: No ale jeśli odkręce no to czego sie moge dowiedzieć ? Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez maciek931 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Delikatnie poruszaj i zobaczysz ile magneto ma swobodnego luzu, wowczas bedziesz juz wiedzial cos o stanie ukladu tlokowo-korbowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Nie znam tego silnika, ale czy tam nie ma jakiegoś koła zamachowego? W postaci np. magneta, czy coś podobnego. Rozumiem też, że udało ci się go odpalić. Więc po zapaleniu wkręca się na obroty, czy raczej prawie wcale? Generalnie napisz, jakie są objawy, po zapaleniu silnika Jest magneto...Zapalić silnik się da, na obroty również się wkręca. Nie kręciłem go na wysokie obroty bo wiadomo strach... Silnik teraz stoi zimny ale z odpalaniem jest tak jak było wcześniej... Już podczas kręcenia rozrusznikiem elektrycznym słychać te stukanie :icon_evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Sprawdzaj po kolei, magneto, luzy, klawiatura, jesli to nic nie da pozostaje sciagac glowice, cylinder... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Delikatnie poruszaj i zobaczysz ile magneto ma swobodnego luzu, wowczas bedziesz juz wiedzial cos o stanie ukladu tlokowo-korbowego. Mam na lewym deklu malutką pokrywke po odkręceniu której jest otwór a w nim miejsce na klucz bodajże 15 albo 17 i pamietam ze z ciekawości tym poruszałem ale nie czułem jakiegoś konkretnego luzu... jak kręciłem to czułem lekki opór.... Ciężko jest to opisać.... Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez maciek931 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 No to jest szansa ze to nie wal. Postaraj sie zlokalizowac skad te stuki pochodza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Klawiatura ? Sorki ale nie wiem co to jest... Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez maciek931 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Sorki potoczna nazwa zaworow, to klawiatura :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek931 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Domyśliłem sie ale nie mialem 100% pewności ;] Pewnie jutro u znajomego będziemy coś grzebać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Sorki potoczna nazwa zaworow, to klawiatura :wink: Czy Ty przytomny jesteś? Nie pisz bzdur początkującemu! Klawiatura, to potoczne określenie dźwigienek zaworowych, głównie w silnikach OHV, czyli z wałkiem rozrządu w bloku. Pytanie do posiadacza cuda techniki: czy obracając kołem magnesowym przód-tył w niewielkim zakresie, czuc jakieś luzy wewnątrz silnika? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.