michalklb Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) A czy taka chłodnica podejdzie http://allegro.pl/mazda-xedos-6-2-0-95r-ch...1222271853.html do hondy bo tez bede zakładał jak podejdzie to zadzwonie i zapytam o wymiary jakie są najwyżej dorobi sie przesłone jakąś. Najlepsza była by chłodnica od hyosunga ga 125 jest mała i kwadratowa ale ciężko ją trafić Edytowane 15 Września 2010 przez michalklb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Jak dla mnie to taki zabieg w przy normalnym użytkowaniu nie jest potrzebny, ponieważ Japońce stosowali ten silnik przez ok 20 lat i w zadnym sprzęcie (nawet XR) nie montowali chłodnic, a takze dlatego, że sam nie oszczędzam motocykla i nie ma on u mnie lekko (sam widziałes Hipolit) a mimo to nie jest przegrzany. Po prostu olej z ramy tak nagrzewa bak i wszystko co jest w pobliżu, że działa to jak typowa chłodnica. To, że wydaje Ci się, że silnik lepiej pracuje przy niżesz temp. może być tzw. efektem placebo ;P ale mogę sie mylić. Wiem, że samodzielne wykonanie czegokolwiek przy motocyklu daje jakąś tam satysfakcję i to usprawiedliwa takie działania, ale wg. mnie większą szkodę mozna wyrządzić sobie jadąc za długo na niedogrzanym oleju niż na gorącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Tak masz racje jazda na niedogrzanym silniku nie jest za dobra.Już o tym myslałem i do głowy mi przyszedł pomysł żeby chłodniczke przysłonić czymś w rodzaju żaluzji która po osiągnięciu 90 stopni sie otwiera a jesli temperatura spadnie do 70 stopni to żaluzja sie zamyka powinno to skutecznie zabezpieczys silnik przed przegrzaniem jak i niedogrzaniem kwestią jest tylko odpowiednie wykalibrowanie całego urządzenia dodatkowo bede posiadał termometr oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) Jjanik , moja XR przy gonieniu YZ 450 i RM 250 , szybko dochodzila do czerwonej skali 120 stopni C. , nawet ostra jazda solo w terenie potrafila sprawic ze temperatutra dochodzila do 120 , na szosie w letnie dni 110 bylo norma. Zobacz na XR 400 , typowy lesny stwor , seryjnie posiada chlodnice oleju pod przednia lampa . Poza tym pierwsze modele Dominatorow mialy problemy z chlodzeniem. Edytowane 15 Września 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Widocznie 110 albo 120*C nie stanowi problemu dla tej konstrukcji, inaczej skośni jakoś by z tym walczyli, koszt chłodnicy przy sprzęcie z tak porządnych materiałów jest śmieszny.Wydaje mi sie ze 400 musi być bardziej kręcona i stąd chłodniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Nitomen nie jestem w stanie okreslić jaką temperature osiągnełem latem przy 35 stopniach jak jechałem dłuższy czas z predkością 130-140km/h ale ladnie sobie poparzyłem reke.Posiadam dominatora z 1990r wiec prawie pierwsze lata produkcji nie wiem już sam czy zakladać czy nie Hipolit założył jeździ i nie nażeka a wrecz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) Każdy robi jak chcę. Placebo to to nie jest bo za dużo kilometrów nim zrobiłem w trasie żeby mieć jakieś zwidy. Japońce też nie robili wszystkiego na perfkt. A kwestia niedogrzewania się silnika wygląda tak; odpalam rozgrzewam pierwsze kilometry robię na spokojnie aż złapie temp. i potem ogień. Silnik łapie temp. od razu tylko olej się rozgrzewa dłużej. Dodatkową chłodnicę polecam każdemu kto jeździ dominatorem powyżej 100km/h lub w terenie. Zamierzam sprzedać Domina i kupić XR600 i też zamontuję chłodnice i w każdym następnym motocyklu z silnikiem tego typy też to zrobię bo efekty są dla mnie wyraźnie odczuwalne. Nie bez powodu goście w ameryce sprzedają kit z całym dodatkowym układem chłodzenia do XR,XL i NX. Tak naprawdę uwierzy się w to dopiero po pierwszej przejażdżce w upalny dzień bo to właśnie przez takie dni montowałem chłodnicę, przy obecnej pogodzie nie zauważy się różnicy chyba że pomimo aury porządnie dogrzewacie sprzęty. P.S widzę rozmiary tej chłodnicy po przewodach i myślę że będzie idealna. Edytowane 16 Września 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Już wątpiłem czy to dobry pomysł ale dalej jestem za zamontowaniem.Chlodnica ma wymiary chłodnica cała ma 15x12cm czyli jest większa od twojej o połowe wiec mysle że jednak sie nie nada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 No fakt jednak za duża ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 jakie masz temperatury przy obecnych pogodach jakie są teraz Długo trzeba grzac motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.