Skocz do zawartości

LOZYSKA KOYO - warto?


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cze ja zapakowałem na wał w swojej 251 łożyska podajże niemieckiej firmy DKF...tylko ta cena za jedno trzeba wybulic koło  30 zł dokładnie 29 albo 30 zł podczas gdy polskie to wydatek rzędy  13 zł....  

Ja za DKF płaciłem po 10zł w Krakowie. W 150 są dwa mniejsze -> mam DKF, i jedno większe -> chyba mam polskie :| ale pewien nie jestem. Zobaczymy ile wytrzymają, ale głównie to chyba chodzi o to żeby łożyska na wale miały ten luz C3 czy C4 bo jak nie to po nagrzaniu się im ciasno zrobi i bieżnia się zużyje jakie by łożysko cudowne nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle ze polskie po 1 sezonie jazdy 7000-8000 rpm maja dosc....

 

Wszytsko spoko....ale jaki jest sens kręcic mz-te do takich obrotów jak moc i max moment jest nienzacznie ponad 5 tys obr/min....no chyba że ktoś jest maniakiem predkości i śmiga cały czas z otwarta przepustnicą na maxa..jeśli tak to życze pwodzenia ;)

 

Pozdrawiam

 

Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja dla wszystkich zainteresowanych łożyskami !!!

Jeśli chodzi o wybór przy zakupie łożysk, to polecam takie Firmy jak:

SKF ,FAG, KOYO, NTN,NSK są to liderzy światowi.Łożyska tych Firm są montowane w motoryzacji na pierwszy montaż. Handlowałem każdą z nich ,ponieważ pracowałem u Dystrybutora w/w Firm Łożyskowych .Łożyska na wał , do skrzyni biegów lub do koła należy stosować z luzem C3/C4 lub P63. Są to łożyska cichobieżne, stosowane na wysokie obroty.

Obroty łożysk np. 6204 P63 sięgają do 25000 obr/min.

Łożyska DKF są produkowane obecnie w Chinach – nie polecam .

Polskie czyli FŁT lub PPL to o kilka klas lepsze niż DKF .

:idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki jedrek! ale czy mozna wstawic cos leprzego?

 

Najlepsze były by łożyska przewidziane przez producenta, czyli z luzem c4 (większy od c3) i z koszyczkiem z tworzywa(szybko obrotowe) -wał.

Trzeba tylko uważać przy montażu bo te koszyczki są bardzo wrażliwe.

Jeśli chodzi o firmy to tak jak pisał Jędrek polski są ok, problemy biorą się stąd że ludzie montują zwykłe łożyska maszynowe bez luzu i potem myślą że to wina producenta.

A kupić najlepiej u dystrybutora łożysk- są tańsze i jest wybór.W sklepach z częściami do mzetek sprzedają łożyska z luzem c3 i koszyczkiem z metalu.

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na firme BSK. Kupilem lozyska na wal... 20 za sztuke. Sprzedawca zapewnial ze sa OK do walu

Liczy sie oznaczenie łożyska a nie firma. Może sprzedawca zapewniał bo akurat takie miał ;) Nauczyłem sie że trzeba wszystko sprawdzać samemu a sprzedawca to ostatnia osoba jakiej warto się radzić...

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenia uszczelnień

 

Z - blaszka ochronna

2Z- blaszka ochronna Z z obu stron łożyska

ZN - blaszka ochronna i rowek osadczy na pierścieniu zewnętrznym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna

ZNR - blaszka ochronna i rowek osadczy z pierścieniem osadczym sprężynującym po przeciwnej stronie niż blaszka ochronna

RS- uszczelka gumowa

2RS- uszczelka RS z obu stron łożyska

RSR - uszczelka gumowa o zwiększonej szczelności

2RSR- uszczelka RSR z obu stron łożyska

RSC- uszczelka gumowa dwuwargowa

2RSC- uszczelka RSC z obu stron łożyska

RSG- uszczelka gumowa dwuwargowa bezstykowa

2RSG- uszczelka RSG z obu stron łożyska

 

Oznaczenia dotyczące koszyka

 

J - koszyk tłoczony z blachy stalowej

Y- koszyk tłoczony z blachy mosiężnej

F- koszyk masywny stalowy

M- koszyk masywny mosiężny

T koszyk z tekstolitu

TN

TNG - koszyk z poliamidu wzmocnionego włóknem szklanym

Dla oznaczenia sposobu prowadzenia koszyka stosuje się dodatkowe litery A lub B. Litera A oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu zewnętrznym. Litera B oznacza, że koszyk jest prowadzony na pierścieniu wewnętrznym. Brak dodatkowej litery oznacza prowadzenie koszyka na częściach tocznych

V łożysko z pełną liczbą elementów tocznych (bez koszyka)

 

Oznaczenia luzu wewnętrznego

 

C1 - luz mniejszy niż C2

C2 - luz mniejszy niż normalny

C3 - luz większy niż normalny

C4 - luz większy niż C3

C5 - luz większy niż C4

 

To powinno pomóc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...