Skocz do zawartości

Szlif cylindra czterosuwa...


Krempy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Być może jest to głupie pytanie, nie znam się. Czy cylinder motocykla 4t(czterotakty/czterosuwowe) trzeba szlifować? Mam zamiar zakupić hondę varadero 125 XL. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć motocykla z niskim przebiegiem lub moto nie mieści się w budżecie. Co ile kilometrów trzeba robić szlif? Co, jeśli nie ma cylindrów/tłoków do varadero 125? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam. Patryk

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 4t nie szlifuje się? Rozumiem, że mógłbym zakupić coś takiego oraz jeździć bez żadnych przeszkód: http://allegro.pl/item1166676922_honda_xl_...adero_2003.html ?

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można szlifować pod warunkiem że dostaniesz nad wymiarowy tłok i pierścienie a z takimi problem ale można kupić nowy cylinder z tłokiem i pierścieniem tylko że to kosztuje, ale nie jest powiedziane że kupisz moto i od razu trzeba go będzie reanimować, poprostu przy zakupie weź dobrego mechanika :buttrock: .

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. U mnie w mieście nie ma dobrego mechanika. Jak sprawdzić czy powinienem szlifować go zaraz? Czy jednak pojeżdżę na nim jeszcze kilkanaście tysięcy km. Zapytam jeszcze co ile kim,lometrów musiałbym wymieniać tłok i cylinder na nowy(skoro nie ma już do szlifu)?

Edytowane przez Krempy

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ostatnie pytanie. Jak rozpoznać, czy cylinder należy honować? Mechanika dobrego w mieście nie mam i musiałbym samemu to ocenić.

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci nie odpowie ile pojeździsz zanim padnie wszystko zależy od tego jak poprzednicy eksploatowali moto. Jeśli się na tym nie znasz poszukaj mechanika nawet samochodowego coś poradzi.

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Ostatnie pytanie. Jak rozpoznać, czy cylinder należy honować? Mechanika dobrego w mieście nie mam i musiałbym samemu to ocenić.

 

 

Zeby to ocenic musisz zdjac cylinder i dokonac pomiarow, porownac z serwisowke i wowczas bedziesz wiedzial czy trzyma wymiar czy trzeba honowac badz wymienic. Z tym ze szybciej bedziesz robil glowice jak cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma ogólnie metody, aby bez rozbiórki silnika dowiedzieć się w jakim jest on stanie?

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jeśli jest wylatany bierze olej to zazwyczaj trochu kopci na niebiesko, warto sprawdzić czy w oleju nie ma opiłków, czy dobrze odpala na zimnym i na gorącym silniku, jak pracuje po rozgrzaniu (równo, czy nie stuka) i sprawdz czy jest skręcony na orginalnych śrubach czy nie był już wcześniej rozbierany i reanimowany.

coś w życiu trzeba kochać!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Będę stosował się do waszych porad.

Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.

Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...

Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma ogólnie metody, aby bez rozbiórki silnika dowiedzieć się w jakim jest on stanie?

 

Raz po tym jak pracuje, dymi, kopci, nierowna praca, etc. Dwa zmierzenie kompresji bez i z dodatkiem oleju do cylindra. I wowczas bedziesz wiedzial co jest mniej wiecej z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...