Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Witam. Być może jest to głupie pytanie, nie znam się. Czy cylinder motocykla 4t(czterotakty/czterosuwowe) trzeba szlifować? Mam zamiar zakupić hondę varadero 125 XL. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć motocykla z niskim przebiegiem lub moto nie mieści się w budżecie. Co ile kilometrów trzeba robić szlif? Co, jeśli nie ma cylindrów/tłoków do varadero 125? Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam. Patryk Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Nie szlifuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Czyli 4t nie szlifuje się? Rozumiem, że mógłbym zakupić coś takiego oraz jeździć bez żadnych przeszkód: http://allegro.pl/item1166676922_honda_xl_...adero_2003.html ? Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Jak to sie nie honuje :icon_question: Honowanie jak najbardziej mozna wykonac dla kazdego motocykla, a jezeli juz nie ma wymiarow naprawczych wowczas mozna tulejowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Można szlifować pod warunkiem że dostaniesz nad wymiarowy tłok i pierścienie a z takimi problem ale można kupić nowy cylinder z tłokiem i pierścieniem tylko że to kosztuje, ale nie jest powiedziane że kupisz moto i od razu trzeba go będzie reanimować, poprostu przy zakupie weź dobrego mechanika :buttrock: . Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki69 Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Ale tu koledze chyba raczej chodzi o porównanie do dwusuwa, który przy takim przebiegu miałby już drugi nadwymiar :D Czterosuwy robią kilka razy większe przebiegi od dwusuwów bez wymiany tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 (edytowane) Rozumiem. U mnie w mieście nie ma dobrego mechanika. Jak sprawdzić czy powinienem szlifować go zaraz? Czy jednak pojeżdżę na nim jeszcze kilkanaście tysięcy km. Zapytam jeszcze co ile kim,lometrów musiałbym wymieniać tłok i cylinder na nowy(skoro nie ma już do szlifu)? Edytowane 29 Lipca 2010 przez Krempy Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 :icon_eek: Jak zrobisz raz i kupisz wsio nowe i oryginalne to wiecej juz nie bedziesz wymienial cylindra i tloka tylko moto na wieksze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Dzięki za info. Ostatnie pytanie. Jak rozpoznać, czy cylinder należy honować? Mechanika dobrego w mieście nie mam i musiałbym samemu to ocenić. Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Nikt ci nie odpowie ile pojeździsz zanim padnie wszystko zależy od tego jak poprzednicy eksploatowali moto. Jeśli się na tym nie znasz poszukaj mechanika nawet samochodowego coś poradzi. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Dzięki za info. Ostatnie pytanie. Jak rozpoznać, czy cylinder należy honować? Mechanika dobrego w mieście nie mam i musiałbym samemu to ocenić. Zeby to ocenic musisz zdjac cylinder i dokonac pomiarow, porownac z serwisowke i wowczas bedziesz wiedzial czy trzyma wymiar czy trzeba honowac badz wymienic. Z tym ze szybciej bedziesz robil glowice jak cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Czyli nie ma ogólnie metody, aby bez rozbiórki silnika dowiedzieć się w jakim jest on stanie? Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marwin Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Nie do końca jeśli jest wylatany bierze olej to zazwyczaj trochu kopci na niebiesko, warto sprawdzić czy w oleju nie ma opiłków, czy dobrze odpala na zimnym i na gorącym silniku, jak pracuje po rozgrzaniu (równo, czy nie stuka) i sprawdz czy jest skręcony na orginalnych śrubach czy nie był już wcześniej rozbierany i reanimowany. Cytuj coś w życiu trzeba kochać!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krempy Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Dziękuję za odpowiedzi. Będę stosował się do waszych porad. Cytuj Naciskam starter... Jeszcze kominiarka, rękawice, kask. Ruszam, opada zmęczenie i złość.Zostawiam za sobą świat pełen zawiści, krzywd, raniących niedomówień...Bo Moja ulubiona pozycja? To pozycja za kierownicą motocykla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Czyli nie ma ogólnie metody, aby bez rozbiórki silnika dowiedzieć się w jakim jest on stanie? Raz po tym jak pracuje, dymi, kopci, nierowna praca, etc. Dwa zmierzenie kompresji bez i z dodatkiem oleju do cylindra. I wowczas bedziesz wiedzial co jest mniej wiecej z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.