Skocz do zawartości

Przeróbka moduł-platynki


MisiekSka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Otóż mam pewien problem.Posiadam Gas-Gas 300ec w którym "siadł" iskrownik.

Jako że nikt nie chce się podjąć "nawinięcia" go, a nowy kosztuje 300 Euro ,chcialbym dokonać przeróbki.

Dodam że motorek ten to "elektonik"(ma moduł)

 

Iskrownik z Simsona podchodzi i prawdopodobnie magneto też podejdzie do mojego Gas-Gasika (wejdzie w obudowę)

Otwór na wał poszerzę itd.

I moje pytanie :)

1.Czy jeśli kupię iskrownik z magnetem s Simka (na platynkach) jest możliwość przeróbki w 300-tce ?

2.Tzn czy wystarczy przerobić troszkę instalację i wszystko powinno śmigać

3.Czy nie będzie jakiś kłopotów z iskrą(bo ja wiem jakaś różnica w czasie kiedy iskra występuje)oczywiście jeśli ustawie dobrze zapłon

 

No to chyba tyle...

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba lepiej byłoby założyć elektronikę od jakiegoś chińcoka. Chociaż ja sie nie znam, tylko zgaduję. Ale ostatnio udało mi się założyć zapłon od chinola od skutera Peugeot, musiałem tylko przelutować oryg.impulsator bo kiepsko chodził na chińskim.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste przełożyć sobie zapłon i już.

W takich wysokoobrotowych silnikach o dużej średnicy tłoka często stosuje się układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu, a mianowicie opóźnianiem punktu zapłonu na wysokich obrotach celem ograniczenia występowania spalania stukowego. W przypadku GG, o ile pamiętam zawór wydechowy jest sterowany odśrodkowym serwomechanizmem, ale przy zaworze sterowanym elektronicznie zmiana zapłonu wiązałaby się z niedziałaniem zaworu wydechowego.

Jeśli już zastosowałoby się zapłon o stałym kącie wyprzedzenia, to mała wartość kąta spowodowałaby również nieznaczne pogorszenie elastyczności na niskich obrotach. Z drugiej strony kompletnie źle wyregulowany zapłon przyczyniłby się do stopienia denka tłoka lub zatarcia.

Ogólnie ciężkoby było zastosować nawet iskrownik z chinola - wszystko kwestia rozmiarów stożka wału korbowego.

Qurim, w chińskich zapłonach impulsator zazwyczaj ma odwrotną polaryzację (przeznaczoną do zmiennego wyprzedzenia zapłonu - 4T) i dlatego nie chciał chodzić na chińskim (niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...