PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Moj FZX po zlikwidowaniu shimmy ma teraz jedną dziwna przypadłość :arrow: Przy predkosciach rzedu do 30 gdy puszcze kierownice moja maszynka zaczyna tropic weze skrecajac delikatnie to w lewo to w prawo takim zygzakiem kierownica nie dobija do ogranicznikow po prostu lekkie łuki zatacza ktore da sie skontrowac ruchami ciała... Jakieś sugestie o co jej chodzi?? P.S.(Szramer nie wypowiadaj sie w tym temacie) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Za mocno skrecone lozyska glowki ramy. Odpusc 1/4 obrotu Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 NIE, WCZESNIEJ (PRZED WYMIANĄ ŁOŻYSK) BYŁO TO SAMO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 a główka nie jest dostatecznie skręcona bo na dziurach przy hamowaniu bije... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 To znaczy ze masz zuzyte lozyska wachacza. Sprobuj dokrecic, jezeli to nic nie da to trzeba wymienic. Zreszta ja bym wymienil od razu - robie to jako standart w kazdym nowo kupionym uzywanym moto. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 łożyska wahacza.... to jest myśl wezmę się za to... w sumie wiesz nie jest to zbyt uciazliwe bo wsytepuje tylko przy parkingowych predkosciach ale jednak wystepuje, poza tym nie doswiadczylem jeszcze jaki to ma wplyw na jazde z wyzszymi predkosciami a moze miec znaczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Adam jeśli byś mógł oświeć mnie jaki wpływ mają łożyska wahacza na jazdę na wprost... jeszcze tego nie wiem, a nie ukrywam chciałbym czegoś się dowiedzieć na ten temat... mały wykład proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Co prawda nie do mnie prośba o wykład, ale wydaje mi się to bardzo proste.PGRku, weż sobie rower i prowadż go tyłem do przodu.Wykonuj przy tym minimalne ruchy kierownicą.Zobaczysz czy rower będzie jechał po prostej czy skręcał.Luz na łożyskach wahacza powoduje,że tylne koło nie jedzie idealnie po prostej, tylko odbija w jedną lub drugą stronę od kierunku jazdy i tak jak Twoje ruchy kierownicą roweru powodują jego skręcanie, tak ruch tylnego koła powoduje skręcanie całego motocykla.To co napisałem, to moje rozumowanie i jeśli jest błędne, proszę o korektę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 myślę że jest logiczne i uświadomiło mi o co biega jasna sprawa jeśli o to biega w luzie na lozyskach wahacza to juz jasna sprawa a tak na dobra sprawe to ten luz musi byc calkiem spory skoro daje o sobie tak znac :arrow: wymiana lozysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Dokladnie tak jest jak napisal Groszek, w dodatku luz na samych lozyskach nie musi byc duzy aby wywolywac spore oscylacje tylnego kola.Przy wymianie lozysk oczywiscie przesmaruj je razem z oska wachacza - to pomoze znacznie przy nastepnym rozbieraniu.A lozyska glowki dokrec do momentu az bedzie opor przy skrecaniu kierownica, potem odpusc o 1/3 obrotu i zakontruj. Adam m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 No to juz wszystko jasne Dzięki wielkie tylko jedno pytanie... Czemu nie odczuwam tego przy większych prędkościach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Jakas dobra odpowiedz pewnie jest, ale dzisiaj nie mam czasu sie nad tym zastanawiac, sorry - prace domowe wzywaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Ja się pokuszę o powrócenie do tego przykładu z rowerem.Prowadz tenże rower chłopie i wykonuj dalej te minimalne ruchy kierownicą, ale wykonuj je teraz bardzo bardzo szybko(to tak jak byś jechał szybciej motocyklem-ruch oscylacyjny koła występuje z większą częstotliwością).Teraz rower pomimo ruchów tylnego koła jedzie prosto.Ewentualnie nasuwa mii się inne wytłumaczenie.Większa siła odśrodkowa spowodowana szybszym ruchem koła dociska środnik łożyska w jednym położeniu tego luzu, przez co koło przestaje już skręcać z lewa do prawa i zostaje w jednej pozycji - czyli tak,jakby luzu nie było w ogóle.Ruzumisz?Pierwsza teoria wydaje mi się jednak zdecydowanie bardziej prawdopodobna.Ponownie proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, jeżeli napisałem nieprawdę.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.