Skocz do zawartości

Trop węża :s


Rekomendowane odpowiedzi

Moj FZX po zlikwidowaniu shimmy ma teraz jedną dziwna przypadłość :arrow:

Przy predkosciach rzedu do 30 gdy puszcze kierownice moja maszynka zaczyna tropic weze skrecajac delikatnie to w lewo to w prawo takim zygzakiem kierownica nie dobija do ogranicznikow po prostu lekkie łuki zatacza ktore da sie skontrowac ruchami ciała... Jakieś sugestie o co jej chodzi??

 

P.S.

(Szramer nie wypowiadaj sie w tym temacie) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożyska wahacza.... to jest myśl wezmę się za to... w sumie wiesz nie jest to zbyt uciazliwe bo wsytepuje tylko przy parkingowych predkosciach ale jednak wystepuje, poza tym nie doswiadczylem jeszcze jaki to ma wplyw na jazde z wyzszymi predkosciami a moze miec znaczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie do mnie prośba o wykład, ale wydaje mi się to bardzo proste.PGRku, weż sobie rower i prowadż go tyłem do przodu.Wykonuj przy tym minimalne ruchy kierownicą.Zobaczysz czy rower będzie jechał po prostej czy skręcał.Luz na łożyskach wahacza powoduje,że tylne koło nie jedzie idealnie po prostej, tylko odbija w jedną lub drugą stronę od kierunku jazdy i tak jak Twoje ruchy kierownicą roweru powodują jego skręcanie, tak ruch tylnego koła powoduje skręcanie całego motocykla.To co napisałem, to moje rozumowanie i jeśli jest błędne, proszę o korektę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jest logiczne i uświadomiło mi o co biega jasna sprawa jeśli o to biega w luzie na lozyskach wahacza to juz jasna sprawa a tak na dobra sprawe to ten luz musi byc calkiem spory skoro daje o sobie tak znac :arrow: wymiana lozysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jest jak napisal Groszek, w dodatku luz na samych lozyskach nie musi byc duzy aby wywolywac spore oscylacje tylnego kola.

Przy wymianie lozysk oczywiscie przesmaruj je razem z oska wachacza - to pomoze znacznie przy nastepnym rozbieraniu.

A lozyska glowki dokrec do momentu az bedzie opor przy skrecaniu kierownica, potem odpusc o 1/3 obrotu i zakontruj.

 

Adam m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pokuszę o powrócenie do tego przykładu z rowerem.

Prowadz tenże rower chłopie i wykonuj dalej te minimalne ruchy kierownicą, ale wykonuj je teraz bardzo bardzo szybko(to tak jak byś jechał szybciej motocyklem-ruch oscylacyjny koła występuje z większą częstotliwością).Teraz rower pomimo ruchów tylnego koła jedzie prosto.

Ewentualnie nasuwa mii się inne wytłumaczenie.Większa siła odśrodkowa spowodowana szybszym ruchem koła dociska środnik łożyska w jednym położeniu tego luzu, przez co koło przestaje już skręcać z lewa do prawa i zostaje w jednej pozycji - czyli tak,jakby luzu nie było w ogóle.

Ruzumisz?

Pierwsza teoria wydaje mi się jednak zdecydowanie bardziej prawdopodobna.Ponownie proszę o wyprowadzenie mnie z błędu, jeżeli napisałem nieprawdę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...