Skocz do zawartości

Rozkład ciężaru na kanape oraz podnóżki podczas głębokiego złożenia


fakir_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema :buttrock:

 

od pewnego czasu dręczy mnie taka kwestia (co prawda nie znalazłem o tym tematu), a mianowicie kiedy pokonujemy zakręt w głębokim złożeniu przy prędkości ok 60-140kmh motocyklem typowo szosowym jakim jest xj600n, w jaki sposób rozłożyć ciężar na kanapie oraz na poszczególnych podnóżkach?

 

czy ma to jakieś znaczenie w sensie bezpieczeństwa?

 

mam tu dokładniej na myśli to czy cały nasz ciężar jest na dupsku czyli na kanapie, a nogi spoczywają na podnóżkach bez specjalnego dociśnięcia a co za tym idzie, odciążeniu dupska od kanapy?

 

czy może rozłożyć równo nasz ciężar pomiędzy kanapę a podnóżki?

lub też dociążać tylko określony podnóżek? np winkiel w prawo -> mocne złożenie i dociążamy np lewy podnóżek?

 

a może po prostu niema to żadnego znaczenia?

 

do tej pory trzymam cały ciężar na kanapie :bigrazz:

 

pozdr i dzięki z góry za rady :crossy:

Edytowane przez Szynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrałeś, nie chce mi się szukać odpowiedniego posta...

Mnie uczono, że jadąc motocyklem i chcąc mieć wpływ na jego jazdę nie powinniśmy całego ciężaru ciała umieszczać na kanapie, tylko zawsze jakieś 20-30% (tylko jak to zmierzyć) ciężaru mieć na podnóżkach poprzez wywieranie na nie nacisku).

Składając się w zakręt (mówimy o asfaltowej drodze) w prawo odpychamy lekko prawą manetkę od siebie (czyli przeciwskręt) oraz dociskamy mocniej stopą lewy podnóżek i jednocześnie lewym kolanem naciskamy na bak - zapewnia to lepszą kontrolę toru jazdy w zakręcie. Przy zakręcie w lewo odpychamy lewą manetkę i dociskamy prawe- podnóżek i bak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrałeś, nie chce mi się szukać odpowiedniego posta...

Mnie uczono, że jadąc motocyklem i chcąc mieć wpływ na jego jazdę nie powinniśmy całego ciężaru ciała umieszczać na kanapie, tylko zawsze jakieś 20-30% (tylko jak to zmierzyć) ciężaru mieć na podnóżkach poprzez wywieranie na nie nacisku).

Składając się w zakręt (mówimy o asfaltowej drodze) w prawo odpychamy lekko prawą manetkę od siebie (czyli przeciwskręt) oraz dociskamy mocniej stopą lewy podnóżek i jednocześnie lewym kolanem naciskamy na bak - zapewnia to lepszą kontrolę toru jazdy w zakręcie. Przy zakręcie w lewo odpychamy lewą manetkę i dociskamy prawe- podnóżek i bak.

 

 

Tak myślałem. ;)

Dzięki za radę, wypróbuje to przy najbliższej okazji :bigrazz:

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szynka,

ile byś się nie naczytał i nie naoglądał, to i tak coś będzie nie tak z pozycją w zakręcie (jak w moim avatarze ;) ), dopóki nie popatrzy na ciebie z boku instruktor, który wie o co chodzi i nie wskaże na błędy.

 

To pewnie widziałeś: http://www.youtube.com/watch?v=sxODoscChNo Są 2 części.

Edytowane przez fantom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...