Piotrek Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Witam, Mam taki problem w seven fifty, że drga mi prawe lusterko, nie jest to może jakoś mocno wnerwiające, ale kiedyś tego nie było, a poza tym lewe nie drga, więc chciałbym, aby również prawe stało się nie drgającym :) W sumie zauważyłem to w zeszłym sezonie, stało się to pewnie przez wieszanie kasku na lusterku. Najpierw fotka: KLIK Jak widać na obrazku lusterka nie są oryginalne z sf (org są prostokątne), a przejęte z innego moto zapewne. Domyślam się, że gwint nie pasował i ktoś dał przejściówkę (to zaznaczone na czerwono). Wyczaiłem, że problem jest właśnie w tej przejściówce. Dokręcanie lusterka nic nie daje, obraca się ono dookoła i nie chce wyjść. Odkręcić da się tylko razem z tą przejściówką. Są dwa miejsca na klucz, jedno na pałąku lusterka i tu się ono całe obraca dookoła, oraz przy pompie, gdzie odkręca się całą przejściówkę. Teraz pytanie, czy może spotkał się ktoś z taką przejściówką i ma jakiś patent na wyjęcie lusterka z niej? Wydaje mi się, że, lusterko jest wciśnięte w jakąś gumę, która jest w tej przejściówce. Szarpanie tego nic nie daje, wykręcanie również, jak już pisałem wcześniej. Jakieś pomysły jak to zrobić nie niszcząc lusterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Tam wydaje sie nie byc zadnej filozofii, jesli w pompie masz gwint fi 10 a lusterko na fi 8 to powinno sie normalnie wykrecic, moze ktos zerwal gwint w przejsciowce lub w lusterku i dal tak zwany "patencik" czyli uzyl jakiegos kleju czy cos w ten desen. wykrec lusterko z przejsciowka, wkreć w imadło tylko delikatnie i spróbuj odkrecic lusterko (odkrecając ciągnąc jednocześnie w strone odkrecania) jak wyjdzie to bedziesz widzial co bylo zastosowane. jak zerwany gwint w lusterku to wymiana na inne, jak w przejsciowce to 2 przejsciowka (albo zastosowanie nastepnego patencika i klej w ruch pojdzie wtedy) :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 W akcie desperacji zawsze można rozciąć tą przejściówkę ;) Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Czyli brute force zastosować i co ma być to będzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 23 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Chyba, że to nie przejściówka a takie lusterko zrobili. Ramię lusterka może być osadzone w tej "przejściówce" na początku na ciasno, żeby samo się nie przekręcało, a potem przez wibrację się wyrobiło w końcu po paru latach ;) To by tłumaczyło dlaczego się kreci, a nie wykręca ;) Pzdr Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Już teraz wiem na czym stoję :) Z użyciem siły, aczkolwiek nie bardzo brutalnej udało się się rozebrać tą przejściówkę. Wygląda to mniej więcej tak: Zewnętrzny czarny okrąg, to jest ten element co widać na zdjęciu z pierwszego postu, czyli ta przejściówka Kolejny czarny okrąg to tulejka wpychana na ścisk (bez gwintu) w tą zewnętrzną tulejkę Kolorem czerwonym zaznaczona jest GUMA Na żółto kolejna tulejka w której jest już gwint na lusterko właściwe. Co ciekawe, ta przejściówka, to jest przedłużka, ponieważ bez tego lusterko można normalnie wkręcić, ale nie całkiem jest ok, bo po dokręceniu pałąk ustawia się w stronę kierowcy, a nie na bok. Chciałem dać podkładkę, ale była za gruba i znów lusterko nie trafiało w odpowiednią pozycję. Plan: Pozbyć się tej gumy i zastąpić ją czymś bardziej sztywnym, żeby nie drgało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwiecha Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Każdy chcialby miec tylko takie problemy :biggrin: jak masz dłuższy gwint w lusterku to nakręć zwyczajnie w swiecie na niego nakretke i w krec lusterko w pompe, ustaw tak jak powinno byc i skontruj nakretka, bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 nakrętka nie wejdzie, bo gwint jest tylko trochę dłuższy od nakrętki. A co do problemów, to oby tylko takie były :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.