Skocz do zawartości

Drgające lusterko


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem w seven fifty, że drga mi prawe lusterko, nie jest to może jakoś mocno wnerwiające, ale kiedyś tego nie było, a poza tym lewe nie drga, więc chciałbym, aby również prawe stało się nie drgającym :)

 

W sumie zauważyłem to w zeszłym sezonie, stało się to pewnie przez wieszanie kasku na lusterku.

 

Najpierw fotka: KLIK

Jak widać na obrazku lusterka nie są oryginalne z sf (org są prostokątne), a przejęte z innego moto zapewne. Domyślam się, że gwint nie pasował i ktoś dał przejściówkę (to zaznaczone na czerwono). Wyczaiłem, że problem jest właśnie w tej przejściówce. Dokręcanie lusterka nic nie daje, obraca się ono dookoła i nie chce wyjść. Odkręcić da się tylko razem z tą przejściówką. Są dwa miejsca na klucz, jedno na pałąku lusterka i tu się ono całe obraca dookoła, oraz przy pompie, gdzie odkręca się całą przejściówkę.

 

Teraz pytanie, czy może spotkał się ktoś z taką przejściówką i ma jakiś patent na wyjęcie lusterka z niej? Wydaje mi się, że, lusterko jest wciśnięte w jakąś gumę, która jest w tej przejściówce. Szarpanie tego nic nie daje, wykręcanie również, jak już pisałem wcześniej.

 

Jakieś pomysły jak to zrobić nie niszcząc lusterka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam wydaje sie nie byc zadnej filozofii, jesli w pompie masz gwint fi 10 a lusterko na fi 8 to powinno sie normalnie wykrecic, moze ktos zerwal gwint w przejsciowce lub w lusterku i dal tak zwany "patencik" czyli uzyl jakiegos kleju czy cos w ten desen. wykrec lusterko z przejsciowka, wkreć w imadło tylko delikatnie i spróbuj odkrecic lusterko (odkrecając ciągnąc jednocześnie w strone odkrecania) jak wyjdzie to bedziesz widzial co bylo zastosowane. jak zerwany gwint w lusterku to wymiana na inne, jak w przejsciowce to 2 przejsciowka (albo zastosowanie nastepnego patencika i klej w ruch pojdzie wtedy) :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że to nie przejściówka a takie lusterko zrobili. Ramię lusterka może być osadzone w tej "przejściówce" na początku na ciasno, żeby samo się nie przekręcało, a potem przez wibrację się wyrobiło w końcu po paru latach ;) To by tłumaczyło dlaczego się kreci, a nie wykręca ;)

 

Pzdr

Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już teraz wiem na czym stoję :)

 

Z użyciem siły, aczkolwiek nie bardzo brutalnej udało się się rozebrać tą przejściówkę. Wygląda to mniej więcej tak:

 

Zdjęcie niezaładowane/zbyt duże

 

Zewnętrzny czarny okrąg, to jest ten element co widać na zdjęciu z pierwszego postu, czyli ta przejściówka

Kolejny czarny okrąg to tulejka wpychana na ścisk (bez gwintu) w tą zewnętrzną tulejkę

Kolorem czerwonym zaznaczona jest GUMA

Na żółto kolejna tulejka w której jest już gwint na lusterko właściwe.

 

 

Co ciekawe, ta przejściówka, to jest przedłużka, ponieważ bez tego lusterko można normalnie wkręcić, ale nie całkiem jest ok, bo po dokręceniu pałąk ustawia się w stronę kierowcy, a nie na bok. Chciałem dać podkładkę, ale była za gruba i znów lusterko nie trafiało w odpowiednią pozycję.

 

Plan:

Pozbyć się tej gumy i zastąpić ją czymś bardziej sztywnym, żeby nie drgało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...