kojot17 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 (edytowane) Witam. Potrzebuję kupić auto na firmę z homologacją na ciężarówkę... Rozglądam się za Partnerem,Kangoo, Berlingo. Niestety do kupienia jest niewiele lub nic. Dużo szrotu nic konkretnego. Gdzieś usłyszałem, że mogę kupić osobowe i przerobić na ciężarowe. Czy ktoś robił coś takiego? Gdzie, jak i za ile? Dzięki za pomoc, jeśli taka będzie... Pozdro Edytowane 17 Czerwca 2010 przez kojot17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Artur Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Nie da rady zrobić czegoś takiego. Samochód musi mieć fabryczną homologację. Obecnie, po przegranej w trybunale, obowiązuje zdaje się tzw "wzór Lisaka". Na rynku jest wiele aut z lat, kiedy ten wzór obowiązywał (nie pamiętam dokładnie dat), więc nie trudno znaleźć np Berlingo 5-osobowe bez kratki, ale w rzeczywistości mogące być autem ciężarowym, czyli z salonu wyjechało z kratką, ale później ktoś ją zdemontował. Wystarczy zakupić kratkę i sprawa załatwiona. Ale warunkiem jest to, że musi to być pojazd z homologacją fabryczną. Jeszcze co do samego wyboru auta - jak duże ładunki masz zamiar wozić? Berlingo/partner są na belce skrętnej i duża część ma zaledwie 550kg ładowności, a siedzi na odbojach już przy 300-350kg (nie inaczej jest we wzmocnionych wersjach z ładownością 700kg). Ja mam blaszaka i mimo to też tylko 550kg ładowności. Auto jest zdecydowanie najwygodniejsze ze wszystkich małych dostawczaków na rynku, ale coś za coś - ten miękki zawias nie nadaje się do wożenia ciężarów. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez _Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Obecnie, po przegranej w trybunale, obowiązuje zdaje się tzw "wzór Lisaka". bzdury pleciesz, więc poproszę o wyjaśnienie: jaka przegrana, jaki trybunał. AFAIR odwołanie do ke potwierdziło zmianę przepisów z 2004 roku jako naruszającą klauzulę stałości, a nsa opowiedziało się (? pewności nie mam) niestety za obowiązywaniem przepisów sprzed wejścia do ue: czyli zwykłej kratki i ładowności 500kg (z czym wzór lisaka nie ma nic wspólnego), pomimo ich prawomocnego odwołania wracając do meritum: o przeróbce ciężarówki na osobówkę słyszałem, znajomy robił; potrzebował udokumentować rachunkiem zakup kanapy (?) i przeróbkę (w warsztacie, nie pamiętam czy autoryzowanym). potem przegląd i zmiana dowodu. natomiast nie wiem, czy operacja w drugą stronę jest możliwa (sam byłbym ciekaw, bo szukam auta dla siebie) jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Mam Vana 7 osobowego bez kratki zarejestrowanego jako ciężarowy/wbite w dowód rejestracyjny/,widać można i bez kratki...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 przepisy się zmieniały kilka razy w ciągu paru lat; poza tym kratkę ktoś mógł zdemontować nim auto trafiło do Ciebie (co IMHO jest bardziej prawdopodobne) jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 przepisy się zmieniały kilka razy w ciągu paru lat; poza tym kratkę ktoś mógł zdemontować nim auto trafiło do Ciebie (co IMHO jest bardziej prawdopodobne) jsz No może i tak chociaż śladów po montażu kratki żadnych nie ma. Zmierzam go teraz zarejestrować jako camping/pojazd specjalny/ ze względu na dogodne opłaty co zresztą nie wiele mija się z prawdą ponieważ używam go głównie do seks turystyki. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 (edytowane) No może i tak chociaż śladów po montażu kratki żadnych nie ma. Zmierzam go teraz zarejestrować jako camping/pojazd specjalny/ ze względu na dogodne opłaty co zresztą nie wiele mija się z prawdą ponieważ używam go głównie do seks turystyki. :icon_mrgreen: Nie wchodząc w niuanse bo jest ich kilka ze względu na prawo do odliczania VAT od paliwa : przestrzeń ładunkowa w sam. ciężarowym bez względu na rodzaj homologacji czy przeróbki musi być odgrodzona w sposób trwały od przestrzeni pasażerskiej. W wielu wypadkach modyfikacja i badanie techniczne były przeprowadzane tylko wirtualnie. Jak trafisz na sprytnego policjanta podczas kontroli drogowej to zabierze Ci dowód rejestracyjny. A podstawą uznania samochodu za ciężarowy obecnie jest niestety tylko i wyłącznie homologacja ,która nie jest podstawą do odliczania VAT od paliwa przy samochodach o masie całkowitej do 3,5 T. Aby miec takie prawo samochód dodatkowo musi przejść badanie techniczne VAT 1. Aby przejść to badanie .....e nie chce mi się tyle pisać. chyba ,że kogoś to interesuje to pytajcie. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Jak trafisz na sprytnego policjanta podczas kontroli drogowej to zabierze Ci dowód rejestracyjny. A niech zabiera,mam sprytnego znajomego diagnostę. :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 A podstawą uznania samochodu za ciężarowy obecnie jest niestety tylko i wyłącznie homologacja ,która nie jest podstawą do odliczania VAT od paliwa przy samochodach o masie całkowitej do 3,5 T. Ja tylko chciałbym abyście mi rozjaśnili, bo już też sam zgłupiałem w tym wszystkim. W chwili obecnej kupując auto osobowe z homologacją ciężarową możemy odliczyć pełen VAT od zakupu oraz VAT od paliwa zakupionego do tego samochodu. ALE ten stan rzeczy utrzyma się tylko do (o ile dobrze pamiętam) końca czerwca br. od kiedy to prawo do odliczania VATu zawartego w paliwie zostanie zawieszone na okres AFAIR 3 lat. Jak coś popieprzyłem to proszę sprostować. I teraz mam pytanie - czy od lipca (od momentu kiedy wejdzie w życie zawieszenie możliwości odpisywania VATu od paliwa od tzw. samochodów z kratką) będziemy w ogóle mieli jakieś samochody na kat B od których będzie można odliczyć VAT od paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 (edytowane) Ja tylko chciałbym abyście mi rozjaśnili, bo już też sam zgłupiałem w tym wszystkim. W chwili obecnej kupując auto osobowe z homologacją ciężarową możemy odliczyć pełen VAT od zakupu oraz VAT od paliwa zakupionego do tego samochodu. ALE ten stan rzeczy utrzyma się tylko do (o ile dobrze pamiętam) końca czerwca br. od kiedy to prawo do odliczania VATu zawartego w paliwie zostanie zawieszone na okres AFAIR 3 lat. Jak coś popieprzyłem to proszę sprostować. I teraz mam pytanie - czy od lipca (od momentu kiedy wejdzie w życie zawieszenie możliwości odpisywania VATu od paliwa od tzw. samochodów z kratką) będziemy w ogóle mieli jakieś samochody na kat B od których będzie można odliczyć VAT od paliwa ? Nie możesz odliczać VAT-u od paliwa od samochodu , który nie ma badania VAT 1. Samochód z kratką spełnia wymogi tego badania tylko w dwóch przypadkach: jeśli ma 2 miejsca lub jeśli przestrzeń ładunkowa stanowi conajmniej połowę długości całego pojazdu. Cały czas są pick-up'y, które spełniają warunki tego badania. Badanie to jest obowiązkowe jeśli chcesz odpisywać VAT od paliwa nawet jeśli samochód to np FIAT Ducato. Edytowane 25 Czerwca 2010 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 ALE ten stan rzeczy utrzyma się tylko do (o ile dobrze pamiętam) końca czerwca br. od kiedy to prawo do odliczania VATu zawartego w paliwie zostanie zawieszone na okres AFAIR 3 lat. na szczęście nie: na razie komisja ue wyraziła zgodę, ale wprowadzenie takiej decyzji wymaga jeszcze odpowiednich przepisów, zmian w ustawach, itp. czyli co najmniej kilka miesięcy to potrwa. z resztą zmiany miały być na koniec ub. roku, potem na koniec marca, teraz czerwca - i na szczęście jeszcze nic "kochane" mf nie zmieniło. póki co jeszcze protestują stowarzyszenia przedsiębiorców, bo taka zmiana to jawne obdzieranie ich z pieniędzy na "b" zostaną furmanki ciężarowe do 3,5 tony. niestety średnio się nadają na normalny samochód dla przedsiębiorcy; chyba, że ktoś gustuje w pickupach... Nie możesz odliczać VAT-u od paliwa od samochodu , który nie ma badania VAT 1. każdy urząd skarbowy bardzo by się ucieszył, gdyby to była prawda :icon_mrgreen: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Śliwa Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Czyli tylko pick-up... no ni ch**a mi nie pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 każdy urząd skarbowy bardzo by się ucieszył, gdyby to była prawda :icon_mrgreen: jsz Prawda jest jak d**pa i każdy ma własną. Ja piszę jak wygląda praktyka. Teoretycznie poruszając się w gąszczu różnych często sprzecznych przepisów można coś ugrać albo skończyć jak p. Roman Kluska on też miał rację tylko co z tego? Oczywiście wyrok ETS zawiesza te przepisy ale nie ustawę o VAT wg. której nadal musisz mieć badanie VAT 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Prawda jest jak d**pa i każdy ma własną. Ja piszę jak wygląda praktyka. nie wiem, jaką masz d*pę. natomiast wiem, jakie obowiązują przepisy: firma w ub. roku kupiła auta z kratkami właśnie po to, żeby wreszcie normalnie odliczać vat od paliwa, i tak właśnie są księgowane faktury a jeśli ktoś nie korzysta z przysługujących mu praw, to jego sprawa. są tacy, co od motocykli w firmie też nie odliczają vatu - nikogo nie zamierzam nawracać BTW wyrok ets nic nie "zawiesza". przepisy orzeczone jako niezgodne są nieważne - polski fiskus nie ma prawa egzekwować ich przestrzegania, a ci którzy na nich stracili (nasza firma również) zwrócili się o zwrot nadpłaty podatku (i dostali, z odsetkami). gdybyś pisał prawdę, nikt nie dostałby zwrotu vatu, bo tzw. "auta z kratką" generalnie nie podlegają pod vat-1 jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiczmar Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Jeśli auto ma fabryczną homologację, oraz ponad 500kg ładowności można odliczyć max 6000zł od fakt VAT. Można również odliczać VAT od paliwa.Jak jest homologacja nie jest potrzebny przegląd. Piszę to na podstawie osobistych ustaleń,chodząc od drzwi do drzwi w US Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.