wiktorw Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) Witam! Temat dotyczy yamahy xt tenere z roku 86. jest to wersja 1vj. Motocykl ma bardzo duze klopoty z odpaleniem. Przed zima pamietam ze mial problemy po porzadnym nagrzaniu silnika ni z gruchy padal podczas jazdy. Wygladalo to na brak pradu ew. niedobor paliwa. Po kilku minutach postoju odpalal i jechal do nastepnego padu. Sadze ze w motocyklu sa problemy z elektryka poniewaz jest to egz. w ktorym byl przewijany alternator a konretnie jest to motocykl z tematu http://forum.motocyklistow.pl/lofiversion/...hp?t118059.html. Dajmy na to ze uzwojenie jest przewiniete prawidlowo. Co moze byc przyczyna aktualnego zachowania? Podczas wlaczania startera natepuje dziwne strzelanie w okolicach cewki zaplonowej(?) Akumulator nie ma sily czy produ aby dokonac pelnego rozruchu. Niekiedy mozna xtka odpalic ale po dluzszej jezdzie pradu brak. Dodam jeszcze ze po kilku probach takiego odpalania kable od akumulatora sa gorace. Tutaj mozna posluchac jak zachowuje sie silnik http://www.users.pjwstk.edu.pl/~s6614/1.mp3 A tu jest fotka z cewka czy "obiektem" z ktorego dochodza niepokojace odglosy. http://www.users.pjwstk.edu.pl/~s6614/coil.jpg Prosze o pomoc. Cieplo na dworku a moto stoi. Pozdrawiam, Wiktor Edytowane 13 Czerwca 2010 przez wiktorw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Ale masz burdel w instalacji. :biggrin: To coś to jest przekaźnik rozrusznika, cyka i "strzela" sobie jak masz słabe aku i nie ma siły zakręcić. Albo trefny sam przekaźnik, albo aku umiera albo jedno i drugie i przy okazji jakieś zwarcie w instalacji. Odepnij od przekaźnika te dwa grube przewody i zetknij je razem, wtedy powinien normalnie kręcić. Jeśli nie będzie kręcił to zmień akumulator. Te przewody naturalnie się nagrzewają podczas odpalania bo płynie przez nie silny prąd. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 aku raczej jest ok (podpialem od auta 55ah). A co moze byc przyczyna braku ladowania? zalozmy nadal ze alternator jest ok. Jak widac na fotkach na kablu wisi drugi regulator wiec jego tez wykluczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Uzwojenie alternatora może mieć "skrót"po nagrzaniu silnika.pomiędzy zwojamimoże być uszkodzona emalia izolujaca i zwojw zwierają do siebie.sprawdź też przewody wn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.