Skocz do zawartości

Ciśnienie Oleju Kawasaki Zx6R 96r.


maly127
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie napisze że szukałem i znalazłem wiele tematów dotyczących mojego problemu ale wszystkie porady które były nie pomogły w naszym przypadku

Otóż motocykl jest mojego dobrego kolegi i problem dotyczy ciśnienia oleju tzn. nie ma go bo pali sie kontrolka ale zacznę od początku jak to sie stało .

Został spuszczony olej bo trzeba było sprawdzić cos co wymagało spuszczenia oleju .

Co miało być zrobione zostało zrobione Gatka szmatka itp. kumpel mówi no to odpalamy motocykl pięknie zapala i pięknie chodzi :) dźwięk itp. minęło 5 sek. może 7 kumpel szybkim ruchem ręką na wyłącznik awaryjny , ja zdziwiony o co chodzi kiedy moto zgasił mówi kur...a nie wlałem oleju !!!!!!! ja na to co ??????? a no tak zagadałem sie i nie wlałem oleju śmieszna sprawa i w ogóle ale niestety nie wlał oleju . Lejemy olej ten co był . odpalamy . Patrzymy na kontrolkę nie gaśnie mija 10 sek. nic 15 nic moto chodzi po około 20 sekundach zgasiliśmy moto . Zaczęliśmy robić zabiegi typu zlanie oleju i z powrotem nalany poluzowywanie filtra gdy moto pracuje tak aby olej wypłynął itp. . Nic nie pomaga kontrolka nie gaśnie . Kumpel mówi jadę po nowy filtr oleju . Wymiana filtru nic nie pomaga nadal to samo odkręciliśmy czujnik przez otwór po około 10 sek. zaczyna wypływać olej , myślimy chyba w końcu jest ok wkręcamy czujnik oleju z nadzieja ze jest ok . Niestety nadal to samo . W okienku gdzie patrzy sie na stan po odpaleniu ogólnie nic sie nie zmienia poziom ciągle jest taki sam widać tylko delikatne pęcherzyki powietrza jak wpływają do okienka . Czujnik na pewno dobry . I tu nasza wiedza sie juz powoli kończy . olej który jest zalany przejechał mało km syfu itp. w nim nie ma .

Podsumuwujac moto chodziło na zlanym oleju maks 7sek

Po nalanym oleju kilka prób około 15 po maks 15 sek. odpalany silnik

Przed ta historią moto pięknie chodziło kontrolka gasła momentalnie wkręcał sie pięknie na obroty nie było żadnych dźwięków metalicznych i stuków w silniku . Po prostu moto prawie jak nowe .

Dziękuje z góry wszystkim za porady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik pracuje ok? Normalny dźwięk wydaje, czy właśnie taki metaliczny? Może pompa nawaliła. Ja też miałem problem z moim zx6r (model 2001). Miałem lekkiego szlifa i na skutek uderzenia, coś się zj**ało z pompą. No, ale wtedy to jak podniosłem moto i odpaliłem to kontrolka nie chciała zgasnąć no bo zwyczajnie pompa nie dawała oleju. Na szczęście miałem parę skrzyżowań do garażu i dojechałem, ale momentalnie silnik zaczął dawać dziwny dźwięk. Pompa została naprawiona i było ok. Później, kiedyś jak robiłem jakieś wygłupy przy małej prędkości, upadł na bok. Znowu po odpaleniu kontrolka nie chciała zgasnąć. Myślę sobie, kuuuuuuuuuuur.... . Znowu coś w pompie jebło. No ale silnik chodził normalnie i fartownie po kilku km, kontrolka zgasła i nie było już problemów. Więc może te 15 prób po kilka sekund to za mało i może po prostu sobie zgaśnie. Jeśli nie to coś się zwaliło z tym czujnikiem. No chyba że jest ten nienormalny dźwięk, to wtedy nie palcie już go :bigrazz: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik pracuje ok? Normalny dźwięk wydaje, czy właśnie taki metaliczny? Może pompa nawaliła. Ja też miałem problem z moim zx6r (model 2001). Miałem lekkiego szlifa i na skutek uderzenia, coś się zj**ało z pompą. No, ale wtedy to jak podniosłem moto i odpaliłem to kontrolka nie chciała zgasnąć no bo zwyczajnie pompa nie dawała oleju. Na szczęście miałem parę skrzyżowań do garażu i dojechałem, ale momentalnie silnik zaczął dawać dziwny dźwięk. Pompa została naprawiona i było ok. Później, kiedyś jak robiłem jakieś wygłupy przy małej prędkości, upadł na bok. Znowu po odpaleniu kontrolka nie chciała zgasnąć. Myślę sobie, kuuuuuuuuuuur.... . Znowu coś w pompie jebło. No ale silnik chodził normalnie i fartownie po kilku km, kontrolka zgasła i nie było już problemów. Więc może te 15 prób po kilka sekund to za mało i może po prostu sobie zgaśnie. Jeśli nie to coś się zwaliło z tym czujnikiem. No chyba że jest ten nienormalny dźwięk, to wtedy nie palcie już go :bigrazz: .

 

Silnik pracuje normalnie po odpaleniu dopiero po około 15 sek. jak pracuje słychać że góra nie dostaje oleju poprostu zaworki zaczynają głośniej pracować , ale takto jest normalnie żadnych nie pokojących dzwięków z dołu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli poziom oleju nie opada a widać pęcherzyki to pompa jest zapowietrzona.

Zalej ją olejem - olej który jest w układzie przy wymianach filtra i oleju został przez uruchomienie wypchany i pompa "mieli" powietrze.

Co za tym idzie silnik nie ma smarowania!

Potem zmierz ciśnienie w magistrali olejowej i porównaj z danymi serwisowymi.

Edytowane przez foxriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po odpaleniu stan oleju w okienku jest taki sam jak na postoju, to znaczy że olej nie idzie w obieg. Hm, ja bym patrzył na nią jak na np. pompę paliwa, czyli zapowietrzona? Albo ducha wyzionęła..

Ale tak nagle by ducha wyzioneła ? Skoro cały czas była dobra i nie było żadnych oznak aby miała się popsuć ? A jeśli jest zapowietrzona to jak ją odpwietrzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa mówi, jest to pompa oleju. Powietrza nie przetłoczy raczej. Pod żadnym pozorem nie odpalał silnika w tym stanie. Trzeb zajrzeć w serwisówkę i obejrzeć jak wygląda magistrala olejowa, może da się zalać jakoś bez zbytniego grzebania lub sprytnym patentem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa mówi, jest to pompa oleju. Powietrza nie przetłoczy raczej. Pod żadnym pozorem nie odpalał silnika w tym stanie. Trzeb zajrzeć w serwisówkę i obejrzeć jak wygląda magistrala olejowa, może da się zalać jakoś bez zbytniego grzebania lub sprytnym patentem.

 

Mam serwisówke i patrzyłem na schemat obiegu oleju . Na zdjeciach też jest równierz pokazane że pompa oleju jest za pompą wody . Czy to jest możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam serwisówke i patrzyłem na schemat obiegu oleju . Na zdjeciach też jest równierz pokazane że pompa oleju jest za pompą wody . Czy to jest możliwe ?

Jeżeli tylko patrzyłeś to jeszcze za mało.

Należy zlokalizować otwór technologiczny najbliższy pompie oleju i tam podać olej silnikowy pod niewielkim ciśnieniem aby odpowietrzyć pompę oleju o ile już nie jest za późno.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko patrzyłeś to jeszcze za mało.

Należy zlokalizować otwór technologiczny najbliższy pompie oleju i tam podać olej silnikowy pod niewielkim ciśnieniem aby odpowietrzyć pompę oleju o ile już nie jest za późno.

Spróbuje zlokalizować najblizszy otwór technologiczny pompy i zalać olejem .

Jutro to zrobimy . Dzięki wszystkim za rady dam znać jak dalej sie to potoczyło . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam serwisówke i patrzyłem na schemat obiegu oleju . Na zdjeciach też jest równierz pokazane że pompa oleju jest za pompą wody . Czy to jest możliwe ?

 

Ściągnąłem serwisówkę z dla Kawy z 2005r. Jest tam pięknie pokazany układ olejowy silnika (zdjęcia 3D). Przyjrzyj się temu dobrze. Pompa oleju rzeczywiście jest pod pompą wody. Otworu technologicznego nie znalazłem, ale musi być podany sposób uruchomienia układu np. po remoncie, czy wymianie pompy gdzie układ też się zapowietrza. Znalazłem też sposób pomiaru ciśnienia oleju.

Powodzenia i oby nie było za późno!

Edytowane przez foxriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ściągnąłem serwisówkę z dla Kawy z 2005r. Jest tam pięknie pokazany układ olejowy silnika (zdjęcia 3D). Przyjrzyj się temu dobrze. Pompa oleju rzeczywiście jest pod pompą wody. Otworu technologicznego nie znalazłem, ale musi być podany sposób uruchomienia układu np. po remoncie, czy wymianie pompy gdzie układ też się zapowietrza. Znalazłem też sposób pomiaru ciśnienia oleju.

Powodzenia i oby nie było za późno!

 

Sam to napisałeś prawdopodobnie w pośpiechu a w/g mnie te dwa zaznaczenia wzajemnie sobie zaprzeczają.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, korki magistrali znalazłem. Tylko sądziłem, że jest jeszcze jeden otwór ponad pompą do zalania układu.

Magistrala i filtr oleju są tutaj niżej niż pompa i chłodnica. Dodatkowo kanał biegnie w ten sposób, że tworzy syfon pomiędzy pompą i chłodnicą a filtrem (filtr jest na wysokości magistrali). Oczywiście można motocykl położyć i próbować zalać całość przez magistralę. W FJ wszystko jest na niemal jednakowym poziomie - magistrala jest nieco niżej, dlatego przez filtr zalewam całość.

Edytowane przez foxriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...